Türkiye iklimlendirme sektörüne 67 yıldır faaliyet yürüten DemirDöküm, 2020 yılı finansal sonuçlarını ve 2021 yılı hedeflerini açıkladı. 

2020 yılında en büyük önceliklerinin sağlık olduğunu söyleyen DemirDöküm CEO’su Alper Avdel, bu zorlu süreçte tek yürek halinde hareket ettiklerini ve pandemiye rağmen müşterilerinin taleplerine en kısa sürede yanıt verdiklerini belirtti.

Geçen yıl çağrı merkezleri üzerinden 3 milyon müşteri ile görüştüklerini ve tüm koşullara rağmen 1,1 milyon müşterinin evine gittiklerini ifade eden Avdel, “ 3 milyon 600 bin km yol yaptık, binlerce keşif ve teknik hizmet talebini dijital ortamda çözdük. Bakım, keşif, yeni montaj gibi konularda herhangi bir mağduriyet yaşatmadık. “ dedi.

Avdel, İş ortaklarını desteklemek, tüketicilerin ürünlerine daha kolay erişebilmelerini sağlamak için farklı program ve kampanyaları hayata geçirdiklerini de belirtti.

“MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNDE REFERANS NOKTASIYIZ”

Pandemi koşullarında iklimlendirme sektörünün diğer sektörlere kıyasla daha şanslı olduğunu vurgulayan Avdel, kişisel temizlik ve evde kalma ihtiyacının artmasının, tüketicilerin iklimlendirme sektörü ürünlerine ilgisinin artmasına sebep olduğunu da ifade etti.

Ürünlerimize talep hiç ortadan kalkmadı diyen Avdel, “Sadece birkaç ay ötelendi. Vaillant Group Türkiye, başta DemirDöküm olmak üzere, tüm markalarıyla sektörde pozitif olarak ayrıştı. DemirDöküm olarak, ısıtmada sektörün üzerinde bir büyüme elde ettik. 2019'a kıyasla kombi satışlarımızı adetsel bazda yüzde 12 arttırdık.” dedi.

Geçen yıla kıyasla toplam ciroda yüzde 40 artış yaşandığını vurgulayan Avdel, “2020’de ürün gamımıza yeni Atron Condense kombilerimizi, yeni Kion serisi split klimalarımızı ve yerli yüksek kapasiteli yoğuşmalı kazanımız MaxiPremix'i ekledik. Satışlarımız panel radyatörde adetsel olarak yüzde 30, şofbende ise yüzde 5 arttı. Geleneksel iş kollarımızın haricinde, kaskad, ısı pompası, VRF, valf kontrol cihazlarının satışında rekorumuzu kırmaya devam ettik.” açıklamasında bulundu.

Yüksek kapasiteli kaskad ürünlerinin satışını bir önceki yıla göre 2 kat attırdıklarını duyuran Avdel, soğutmada ise klima satışlarında adetsel bazda yüzde 75 artış yaşadığını belirtti. 

Avdel, “Bu başarılardan daha da önemlisi, yılı yüzde 90'ın üzerinde müşteri memnuniyetiyle tamamladık. DemirDöküm, müşteri memnuniyetinde ve satış sonrası hizmetlerde referans noktası olmaya devam ediyor” ifadelerini kullandı.

"2021 YILINDA DA BÜYÜMEYE YÜKSELEN BİR İVME İLE DEVAM EDECEĞİZ"

DemirDöküm'ün 2021 yılında müşterilerini yeni ürünlerle ve hizmetlerle buluşturmaya devam edeceğini söyleyen Alper Avdel, 2021 yılı hedefleriyle ilgili de bilgi verdi.

2020’ye kıyasla daha iyi bir yılın bizi beklediğini düşünüyoruz diyen Avdel, “Lider olduğumuz alanları koruyup, yeni alanlarda liderlik için çalışmalarımızı hızlandıracağız. Isıtma alanında sektörde yine çok iddialı olacak yeni ürünlerimizi pazara sunacağız. Soğutmada da hedef büyütüyoruz. Gelirimizin yüzde 30’unu oluşturan ihracat tarafında yoğun bir gündem bizi bekliyor. “ dedi.

2021 yılı için hedeflerinin, 2020 yılında yakaladıkları büyümeyi devam ettirmek olduğunu vurgulayan Avdel, “Özellikle yılın ikinci yarısında, pandeminin seyri ve aşılama çalışmalarının da paralelinde, daha hareketli bir ekonomi beklediklerini kaydetti.

Avdel, “Buna ilave olarak sektörümüzün pozitif dinamiği, doğal gazın ilçeler bazında yayılımı, yeni ürünlerimiz ve yeni müşteri yaklaşımlarımız ile hedeflerimize rahatlıkla ulaşacağımızı öngörüyoruz” dedi.