CRM Medya Ajansı’nın Başkanı Ramazan Becer, Teknoloji Gündemi’nin stüdyo konuğuydu. 
Ramazan Becer’in hayatı, Konfüçyüs’ün marifet hiç düşmemek değil, her düştüğünde ayağa kalkabilmektir, sözünün anlamını bulduğu bir hayat hikayesini çağrıştırıyor.

HER DEFASINDA AYAĞA KALKMAK

Kariyerinde yolu, dijital dönüşümü, VR teknolojisi yani arttırılmış gerçekliği, CRM alanında kullanılan Code 5 yazılımı ve CRM Medya Ajansı ile kesişen Becer, “Ortalama her firma kariyerinde 2,6 kez batmıştır” diyor. 

TURİZM 4.0

Antalya’da 2018’de ev sahipliği yaptığı Turizm 4.0 Zirvesi ile sektörün ileri teknolojiyle daha öngörülebilir hale gelmesini hedefleyen Becer, dijital dönüşüm çağında olduğumuzu anımsatıyor. 2018’in ikinci yarısında, Türkiye’nin ciddi bir eğitilmiş yazılımcısını yurt dışına kaptırdığına işaret eden Becer, şöyle konuşuyor: 
“İleri Batılı toplumlarda yazılımcının saatine servetler ödeniyor. Her şeyden önce stratejik bir konu olan yazılımda yerli kalıp, nihai ürünü de yüzde 100 yerli üretmeliyiz. Yazılımcılarımıza, Türkiye’de uygun iklimi sağlayarak, yurt dışını cazip olmaktan çıkarmalıyız.
Türkiye’deki melek yatırımcı, fikri geliştiren genç girişimcinin şevkini kıracak tutum yerine, hak ettiği payı vermelidir. Kendi işinde ne kadar deneyimli olsa da, yeni ekonominin getirdiği dijitilizasyonda fikir sahibine yönetimde yer vermelidir.

TEKNOPARKLAR ASLİ İŞLEVİNE DÖNSÜN

Ramazan Becer, teknoparklarda 1.500 metrekarelik alanın tek bir firmaya verildiği örnekler olduğunu belirterek, “Vergisel muafiyet hedefli yaklaşımlar söz konusu. Ama siz tek bir firmaya koca alanı verip, asli işinizden uzaklaşırsanız, yüksek katma değerli üretim için bekleyen, çok sayıda firmayı mağdur edersiniz. Teknoparka girmek için yüksek miktarlarda hava parası alırsanız, enerjik Türk girişimcisinin şevkini kırarsınız” dedi.