Ticaret Bakanlığı ile Tarım ve Orman Bakanlığı iş birliğinde yürütülen çalışmalar neticesinde, Çin'e süt ve süt ürünleri ihracatının önündeki engel geçen yıl Mayıs ayında kalktı. Bu karardan sonra Türk süt ürünleri ihracatçıları pazara hızlı giriş yaptı.

Ege İhracatçı Birliklerinden edinilen bilgiye göre, 2020'de yaklaşık 7 aylık süreçte Çin'e süt ürünleri ve mamulleri ihracatı 14,6 milyon dolara ulaştı. 

Çin pazarında kalıcı olmak isteyen ihracatçılar tanıtım faaliyetleri ve karşılıklı iş birlikleriyle pazar payını artırdı. Ocak-Şubat döneminde Çin'e yapılan ihracat ise 9,3 milyon dolar oldu.
Çin'e ihracatta ilk sırada ise 8,3 milyon dolarla peynir altı suyu yer alıyor.

TÜRK ÜRÜNLERİ RAFLARDAKİ YERİNİ ALDI

54 firmanın süt ürünlerinde Çin'e ihracat izni aldığını söyleyen Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Bedri Girit, Çin'in dünyanın en büyük tüketicilerinden biri olduğuna dikkati çekti.

Başlangıcı süt tozu ile yaptıklarını söyleyen Girit, “Peynir altı suyu da ihracatımızda bu ülkeye ilk sırada. Ancak sevindirici olan Türk firmaları olarak başarılarıyla raflarda da yer alıyoruz. Son tüketiciye kadar ulaştırabiliyoruz." ifadelerini kullandı. 

Egeli firmaların pazarda çok başarılı olduğunu ve bölgedeki bir firmanın Çin'e mozarella peyniri ihraç ettiğini dile getiren Girit, firmaların katma değeri yüksek ürünlerle pazardan daha fazla pay almasını istediklerini söyledi. 

Çin pazarında kalıcı olmayı hedeflediklerini belirten Girit, "Kalıcı olduğumuz gibi pazardaki payımız da giderek artıyor. Çin'in ithalatına bakıldığında küçük bir miktar olsa da bizim için önemli. Yılın ilk iki ayında yakaladığımız 9,3 milyon dolarlık ihracat başarısının yıl boyunca devam edeceğini öngörüyoruz. Uzun vadede ise bu rakamları katlamak istiyoruz."dedi.(AA)