İSTANBUL (AA) - Vodafone Türkiye'nin Üst Yöneticisi olan Colman Deegan, "Çok yakında istisnasız tüm nesneler birbiriyle bağlantılı olacak. Bu doğrultuda, şirketler için de büyümenin anahtarı dijitalleşme. Dijitalleşme yeni ürün ve hizmetler, iş fikirleri ve üretim metotları ortaya çıkararak, işletmeleri geleneksel iş süreçlerini terk etmeye zorluyor." şeklinde konuştu.

Vodafone Business ana sponsorluğunda gerçekleştirilen CEO Club toplantılarının sonuncusu "CEO Agenda 2020" başlığıyla yapıldı.

Toplantının açılışı sırasında bir konuşma yapan Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi Colman Deegan, yaşadığımız çağda gerçekleşen değişim ve dönüşüme dikkat çekti.

Dijitalleşme çağının yaşandığını dile getiren Deegan, şunları kaydetti:

"Teknoloji, toplumu ve işletmeleri dönüştürüyor. Çok yakında istisnasız tüm nesneler birbiriyle bağlantılı olacak. Bu doğrultuda, şirketler için de büyümenin anahtarı dijitalleşme. Dijitalleşme yeni ürün ve hizmetler, iş fikirleri ve üretim metotları ortaya çıkararak, işletmeleri geleneksel iş süreçlerini terk etmeye zorluyor. Bu kapsamda, İTÜ Vodafone Future Lab'daki iş ortaklarımızla güçlü bir yerel ekosistem geliştirdik. Amacımız, her ölçekten firmayı geleceğe hazırlamak."

İş ortaklarına teşekkürlerini sunan Deegan, "Türkiyenin devam eden dijitalleşme sürecinde onlarla birlikte çalışmak için sabırsızlanıyoruz." şeklinde konuştu.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin de, "Dijital Dönüşüm ve Verimlilik" başlıklı konuşmasında, dijital dönüşümün etkilerindensöz etti.

Şahin, dünyanın değişip dönüşmesiyle parelel olarak gün geçtikçe biraz daha karmaşık hale geldiğini, iyilik ve güzellikleri de beraberinde getirdiğini belirtti.

Dijitalleşmenin, pek çok ödülü de sunduğunu belirten Şahin, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Önümüzdeki 10 yılda dijital ekonominin 100 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Yine yapılan araştırmaya göre, yapay zekanın 75 milyon işi yok edeceği 132 milyon yeni iş alanı yaratması öngörülüyor. Karşımıza yaklaşık olarak 58 milyon yeni iş gücü ihtiyacı ortaya çıkacak. İş gücünün hangi alanda ortaya çıkacağı da çok kritik.

Dijitalleşmenin katkısına bakarsak, Accenture Dijitalleşme Endeksi'nde 10 puanlık bir artış, şirketlere ortalama olarak ilave yüzde 1'lik Faiz ve Vergi Öncesi Kar artışına denk geliyor, yani dijitalleşme şirketlerinin karlılığını önemli ölçüde etkiliyor."

Konuşmasında nesnelerin internetinin etkilerinden de söz eden Şahin, Vodafone tarafından yapılmış olan "IoT Barometresi" araştırma sonuçlarına ilişkin de bilgilendirme yaptı..

Araştırma sonuçlarının, şirketlerin yüzde 72'sinin rekabet anlamında IoT'ye yatırım yapmazlarsa yok olacaklarını, yüzde 60'ının işini ise kökten değiştireceğini ortaya çıkardığını dile getiren Şahin, yüzde 75'inin de yaptığı yatırımın geri dönüşünü bir kaç sene içerisinde gözlemlediğini söyledi.

"Vodafone olarak 50'yi aşkın ülkede 85 milyondan fazla 'nesneye' hayat veriyoruz. " şeklinde konuşan Şahin, şirket bünyesinde bu alanda yapılan çalışmalar hakkında bilgi paylaştı.