AVM CİROLARI 1 YILDA YÜZDE 23 ERİDİ

Alışveriş merkezlerinin ciroları şubat ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 22,6 azalırken, ziyaret endeksi ise yıllık bazda yüzde 62 gerilemesine karşın aylık bazda yüzde 9,4'lük artış gösterdi. 

AVM CİROLARI 1 YILDA YÜZDE 23 ERİDİ
EndüstrideAra2

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research, AVM Perakende Ciro Endeksi'nin şubat ayı sonuçlarını açıkladı. Buna göre, AVM ciroları geçen yılın aynı ayına göre yüzde 22,6 azalırken, endeks ise 236 puan düştü.

AVM'lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Şubat 2021'de İstanbul'da 1.088 TL oldu. Anadolu'da ise 776 lira olarak gerçekleşirken, Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Ocak 2021'de 901 lira oldu.

EN FAZLA DÜŞÜŞ YİYECEK İÇECEK KATEGORİSİNDE YAŞANDI

Geçtiğimiz yılın şubat ayı ile karşılaştırıldığında AVM'lerdeki teknoloji kategorisi metrekare verimliliği yüzde 6,6 oranında artarken, hipermarket kategorisi yüzde 2,4 geriledi. Diğer kategorilerde yüzde 17,5, giyim kategorisinde yüzde 29,3, ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 29,9 ve yiyecek-içecek kategorisinde de yüzde 58,7 düşüş yaşandı.

AVM'lerdeki alanların büyüklüğü bakımından incelendiğinde, şubat ayında teknoloji kategorisindeki artış yüzde 11,4 oldu. Yiyecek-içecek kategorisindeki artış yüzde 10,8, giyim kategorisindeki artış yüzde 9,8, ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 9,6 ve hipermarket kategorisindeki artış yüzde 6,5 olarak kayıtlara geçti.  

AVM ziyaret sayısı endeksinde şubat ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 62'lik düşüş yaşanırken, aylık bazda ise yüzde 9,4 artış yaşandı.

YORUM EKLE

Enerji Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler