2020 yılında ülke genelinde 22 yeni mağaza açan Atasun Optik, bu yıl da yatırımlarını devam ederek 100 kişilik yeni istihdam yaratacak.
Geçen yıl yüzde 30'u dijital dönüşüme olmak üzere 20 milyon liralık yatırım yaptıklarını belirten Atasun Optik CEO'su Nihat Aydın, online güneş gözlüğü satışında salgın öncesi döneme göre yüzde 139 büyüme yakaladıklarını söyledi. 
Bu yıl 35 milyon liralık yatırım yapacaklarını ve 100 kişilik yeni istihdam sağlayacaklarını açıklayan Aydın, 2023 hedeflerinin 286 olan mağaza sayılarını 500'e ulaştırmak ve cirolarını 2 katına çıkarmak olduğunu belirtti. 
Türkiye'de gözlük pazarının dünya ile kıyaslandığında oldukça küçük olduğunu söyleyen Aydın, Türkiye ile kıyaslandığında Almanya pazarının yaklaşık 10 kat, İngiltere'nin ise 8 kat büyüklükte olduğunu ifade etti. Türkiye’nin içinde barındırdığı güçlü potansiyelle gözlük üretiminde bir üs olmaya aday olduğunu vurgulayan Aydın, gelecek 5 yıllık süreçte doğru adımların atılmasıyla önemli bir büyüme oranının yakalanabileceğini söyledi. 

TÜRKİYE ÜRETİM ÜSSÜ OLMAYA ADAY

Türkiye'de nüfusun yaklaşık yüzde 15-20'sinin gözlük kullandığını belirten Nihat Aydın, bu durumun Türklerin gözlerinin sağlam olduğu anlamına gelmediğini belirtti. ABD, İngiltere, Almanya gibi ülkelerde müşteriler, dijital kanallardan randevu alıp, bir optik mağazasına giderek göz muayenesi olabildiğine dikkat çeken Aydın, Türkiye'deki regülasyonlara göre bunu yapmalarının mümkün olmadığını ve bu alandaki düzenlemelerin Türkiye'de de sektörün önünü çok açacağını söyledi. (AA)