“GLOBAL YENİLİK ÜSSÜ OLARAK KONUMLANDIRIYORUZ”

Fikret Koç, Ar-Ge merkezlerinde deneyimli oldukları hızlı tüketim ürünlerin yeni ürün geliştirme çalışmalarının yapıldığını, ayrıca hammaddeden ambalaja yeni alanlarda ve verimlilik artıran süreçler üzerinde çalıştıklarını kaydetti.

Koç bu konudaki faaliyetleri ile ilgili, “Son 5 yılda Ar-Ge faaliyetlerine yaklaşık 100 milyon dolar yatırım yaptığımız, Türkiye’nin hızlı tüketim ürünleri sektöründe bu kapsamdaki ilk ve en büyük yatırımı olan merkezimizi ‘global bir yenilik üssü’ olarak konumlandırıyoruz.” dedi.

50’Yİ AŞKIN PATENT BAŞVURUSU

Koç Ar-Ge Merkezi’nde yürütülen çalışmaları şöyle özetledi: “Leed Gold kriterlerini karşılayan Ar-Ge Merkezimiz, çevreci ve enerji tasarrufu sağlayan bina tasarımı ve tüm kategoriler için yapılan yeni ürün, süreç ve verimlilik çalışmalarını tek çatı altında birleştirmesiyle de işimize büyük değer katıyor. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından sektörünün “En İyi Ar-Ge Merkezi” ödülü ile tescillenen Ar-Ge Merkezimizde yürüttüğümüz çalışmalarla 50’den fazla patent başvurusu gerçekleştirdik ve sektörde örneği görülmemiş bir ilke imza attık. Ar-Ge çalışmalarının sağladığı ekonomik dönüşümün yanında ulusal ve uluslararası bilgi birikimine de katkı sağlamak için çalışıyoruz. Bu bağlamda geçtiğimiz yıl yaygınlaştırma faaliyetleri için 19 adet bildiri hazırladık. 

“TERSİNE BEYİN GÖÇÜ”

Yakın zamanda 2 patentimizin hayata geçtiği yenilik faaliyetlerimizin yanı sıra, “tersine beyin göçü” sağlama çalışmalarımızla da yurt dışındaki deneyimli Türk araştırmacı-mühendislerin ilgi odağı olmaya devam ediyoruz. 19 doktora, 27 yüksek lisans mezununu içeren toplam 92 araştırmacı ile birlikte yürüttüğümüz Ar-Ge Merkezimizin, Ar-Ge faaliyetlerinin özendirilmesi ve hızlanması için çalışanlarına yönelik ödül teşvik sistemi, birçok uluslararası üniversite, sanayi ve araştırma şirketleri ve enstitülerle iş birliklerimiz bulunuyor. 

Bugün dünya çapında 100’den fazla ülkede milyonlarca eve Bingo, Molfix, Molped, Papia ve Familia gibi kuvvetli markalarımızla giriyoruz. Ar-Ge faaliyetlerimizde yeni ürünlere olduğu kadar, tüketicileri anlamaya yönelik araştırmalarımıza da odaklanıyoruz."