ANNELERİ ANLAYAN MARKA OLMANIN YOLLARI

Anneleri Anlayan Marka Olmak kitabı Türkiye’deki farklı anne profilleri üzerinden markalar için pazarlama stratejileri sunuyor.

ANNELERİ ANLAYAN MARKA OLMANIN YOLLARI
Endüstri 40 Zirvesi

Başarılı stratejist Esra Baykal, Türkiye’deki farklı anne profilleri üzerine yaptığı araştırma sonuçlarının yer aldığı Anneleri Anlayan Marka Olmak kitabında hedef kitlesi anne ve bebek olan markalara pazarlama stratejileri sunuyor.

FARKLI ANNE PROFİLLERİ ÜZERİNE

Baykal, kitabında Türkiye’nin her köşesini dolaşarak reklam, pazarlama ve strateji dünyasında geçirdiği 17 yıllık süreçte farklı sosyo-ekonomik sınıflardan kadınlarla gerçekleştirdiği röportajlar sonrasında ortaya çıkan dört kadın profilini detaylandırıyor. Ev kadını, çalışan, çocuğu için işi bırakan ve bekâr anneler olarak dört farklı anne profili üzerinde duran kitap, markalara anneleri daha iyi tanımaları için ipuçları veriyor. 

Annelerin markalardan beklentilerini anlamak için birebir gerçekleştirilen video çekimlerinin yanı sıra anneleri hedefleyen kurum ve firmaların yöneticileriyle de yapılan görüşmelerin yer verildiği kitap annelere daha hızlı erişmek, marka sadakati oluşturmak, sürdürülebilir satış başarısı sağlamak isteyen markalar için vazgeçilmez bir rehber niteliğinde.  

ESRA BAYKAL HAKKINDA

İstanbul Üniversitesi İtalyan Dili ve Edebiyatı mezunudur. Marmara Üniversitesi’nde MBA yüksek lisansı yapmıştır. Bir stratejist olarak kariyerine, Leo Burnett’te başlamış, McCANN Erickson, Movida Plus MAP, Art Grup Türkiye, Arnavutluk, Azerbaycan ofislerinde stratejik planlama direktörü olarak devam etmiştir. 2010 yılında THE Reklam’da iş ortakları ile yakaladıkları başarılar sayesinde, ciroda Türkiye’deki ilk 20 ajans arasına girmişlerdir.

Perakendeden gıdaya, otomotivden bankacılık sektörüne kadar pek alanda stratejik iletişim danışmanlığı yapmış ve dünyada pek çok ödüle layık görülmüştür. İngiltere’nin en prestijli kurumsal sosyal sorumluluk ödüllerinden Green Apple’ı, CSR Europe’da Birincilik ödülünü, Peer Awards’da yine büyük ödülü destek verdiği ajanslara ve markalara kazandırmıştır.

2017 yılında Türkiye’nin 2. markalı dersi olan “Game Kudra İletişim Oyunları” programını, Altınbaş Üniversitesi, Pazarlama ve Marka Yüksek Lisans Programı’na kazandırmış ve 2 yıl boyunca öğretim görevlisi olarak çalışmıştır.
Anne, çocuk markaları konusunda uzman bir stratejist olan Esra Baykal, 2019 yılında Türkiye’deki farklı anne profillerini keşfeden ve bu annelere ulaşmak isteyen farklı sektör markalarına bir başucu kitabı niteliğinde olan “Anneleri Anlayan Marka Olmak” kitabını yazmıştır. 

Endüstri Radyo’da her Perşembe yayınlanan “Zamana Kafa Tutanlar” programının sunucusu ve yapımcısıdır. Reklam Yaratıcıları Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Marka Konseyi üyesidir.

Halen Think Aloud Research şirketinde, stratejik planlama, iletişim stratejileri, araştırma metodolojileri, kurumsal sosyal sorumluluk modelleri, dijital pazarlama stratejileri ve tüketici içgörürleri konularında eğitim, moderasyon ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.

www.esra-baykal.com

Güncelleme Tarihi: 06 Ocak 2022, 09:05
YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Enerji Zirvesi

Dergiler