Su ürünleri sektöründe başarılı dış ticaret oranları yakalayan Anka Grup, yönünü medikal ve gıda sektörüne çevirdi.
Pandemi sürecinde lokantaların kapanmasıyla su ürünlerine olan talebin azaldığını söyleyen Anka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Taner Işıkbay, operasyonel güçlerini daha çok medikal ve gıda sektörüne yönelttiklerini belirtti. Son süreçte geleneksel Türk lezzetlerinden olan erişte ve tarhana ürünlerini Avrupa pazarına sunmaya hazırlandıklarını aktaran Işıkbay, bakliyat ürünlerinin pandemi sürecinde en çok talep aldıkları ürünlerin başında geldiğini kaydetti. Bakliyat ürünlerinin yanında iş ortaklarına son süreçte erişte, toz tarhana ve besin değeri yüksek sebzeli makarna ürünlerini sunduklarını ifade eden Işıkbay, başta İngiltere pazarı olmak üzere geleneksel Türk gıda ürünlerine talebin oluşmaya başladığını söyledi. Dünya genelinde 5 kıtadan 45 ülke ile aktif ticaret yaptıklarına dikkat çeken Işıkbay, Avrupa pazarında toplamda 16 ülkeye ulaştıklarını Afrika pazarında ise Kenya, Uganda, Kongo, Zambiya, Rwanda, Fil Dişi ve Fas’ta önemli iş bağlantına sahip olduklarını belirtti. 

YÜZDE 20 BÜYÜME ÖNGÖRÜYORLAR

2020 yılı cirolarının toplamda 20 milyon dolar olarak gerçekleştiğini söyleyen Işıkbay, yıl sonu hedeflerine ulaştıklarını 2021 yılı sonunda da yüzde 20 oranında bir büyüme öngördüklerini aktardı. Medikal sektöründe ise FFP2 tipi maske, koruyucu giysi ve eldiven ürünleri ile ilgili yüksek talep aldıklarını vurgulayan Işıkbay, Avrupa’ya 150 milyon adet maske ihraç edecek yeni iş bağlantıları kurduklarını dile getirdi. Oluşturdukları koruyucu ürünlerin tedarik ağları ile Türk ürünlerini yurtdışı pazarlara ulaştırdıklarını belirten Işıkbay, Avrupa’da şu anda 16 ülke ile aktif ticaret yaptıklarının altını çizdi.