AMBALAJ TÜKETİMİNİ İKİ KAT ARTIRACAK

ProjePack CEO’su Altuğ Akça, e-ticaret sektöründeki ivmelenmeyle birlikte kağıt karton ambalaj tüketiminin iki katına çıkabileceğini söyledi.

AMBALAJ TÜKETİMİNİ İKİ KAT ARTIRACAK
Robot Zirvesi

ProjePack CEO’su Altuğ Akça, e-ticaret sektöründeki ivmelenmeyle birlikte kağıt karton ambalaj tüketiminin iki katına çıkabileceğini söyledi.

Tüm dünyanın mücadele ettiği pandemi, bazı sektörlerde durgunluğa sebebiyet verirken, ambalaj gibi sektörler için de yeni fırsatları ortaya çıkmasını sağladı.

Bulaş riski nedeniyle temasın alışverişte de minimuma indirildiği dönemde, e-ticarette yaşanan ivmelenmeye bağlı olarak ambalaj tüketimi de artış gösterdi. 

Ambalaj Sanayicileri Derneği verileri doğrultusunda, ambalaj sektörünün toplam ihracatı 2020'nin ilk yarısında 2019'un aynı dönemine göre yüzde 11 artarak 2 milyar 414 milyon 219 bin dolara ulaştı.

"PİZZA KUTUSU TİCARETİ ARTTI"

Konuyla ilgili görüşlerini açıklayan ProjePack CEO’su Altuğ Akça, Türkiye'nin maliyet avantajı ile söz konusu dönemde bilhassa Avrupa’daki oluklu mukavva tüketicileri için önemli bir kaynak haline geldiğini, kurdaki artışın ve sokağa çıkma yasaklarının, Avrupa'ya olan pizza kutusu ticaretini oldukça artırdığına dikkat çekti.

"ÜRETİM KALİTEMİZ VE TEKNOLOJİMİZLE TERCİH EDİLMELİYİZ"

Türkiye'deki üreticilerin ambalaj üretimindeki kalite ve teknolojinin yanı sıra üretim kapasitesiyle de Çin’deki üreticilerin payından fazlasıyla aldığını, maliyet avantajı devam ettikçe de Avrupa’nın tüketim pastasından aldığı payın artacağını ve Çin gibi üreticilerden bir adım öne çıkacağını dile getirdi.

Maliyet avantajının geçici olduğunu anımsatan Akça, kritik noktanın Türkiye'nin tercih nedenini, üretim kalitesi ve teknolojisi yapmak olduğunun altını çizdi.

Türkiye’nin ambalaj sektörü içindeki kağıt ve karton ambalaj ihracatının payını aktaran Akça, bugüne kadar firma olarak ağır sanayi ve otomotiv sektörüne ağırlık verdiklerini, ancak artık ambalaj sektöründeki artıştan pay almayı amaçladıklarını dile getirdi.

"FİYAT DEĞİL, PROJE BAZLI REKEBET GELECEKTİR"

Pandeminin etkisinin ardından online ticaretin yaygınlaşması ve kargo hizmetlerindeki ivmelenmenin, ambalaj tüketimini önemli bir noktaya getirdiğini ifade eden Akça, "Türkiye’deki yüzde 6 olan online ticaret payının, gelecek dönemde yaklaşık yüzde 12'ye ulaşarak yüzde 100 büyüme göstereceğini ve kağıt karton ambalaj tüketiminin 2 katına çıkacağını öngörüyoruz. Bu doğrultuda biz de şirket olarak, büyümeden payımızı en yüksek düzeyde almayı hedefliyoruz." dedi.

Firma olarak 2013'ten beri 50 kişiden oluşan ekipleri ve 5 bin metrekarelik kapalı alana kurulu tesislerinde hizmet sunduklarını ve son dört senedir de her sene satışlarını ikiye katlayarak büyüdüklerini dile getiren Akça, edindikleri tecrübeler doğrultusunda sektörde üretip hizmet sunan yapılara ihtiyaç olduğunu ve bu sayede sektöre fiyat değil proje bazlı rekabet gelebileceğini kaydetti.

"TÜRKİYE'DE BİR İLKE İMZA ATACAĞIZ"

Akça, sektördeki gelişmeleri temmuzda öngörerek yeni yatırım kararı aldıklarını ve bu bağlamda ocakta kurulacak lateksli 8 nokta yapıştırma makinaları ile Türkiye’de bir ilke imza atmayı planladıklarını söyleyerek, "Yeni yılda Ocak 2021'den itibaren kapasitemizi yüzde artıracağız. Patenti şirketimize ait olan seri ve otomatik kurulumlu proje sayesinde çevreye duyarlı ve sektöre yenilikçi ürünler kazandırmayı amaçlıyoruz." şeklinde konuştu.


 

Güncelleme Tarihi: 01 Aralık 2020, 17:32
YORUM EKLE

Enerji Zirvesi

Proses Zirvesi

Dergiler