Amazon Türkiye Ülke Genel Müdürü olan Richard Marriott, Amazon Lojistik (FBA) hizmetinden faydalanan ve Amazon Avrupa mağazalarından birinde hesabı olan KOBİ'lerin, ürünlerini 27 Avrupa ülkesindeki 340 milyon müşteriye hızlı ve güvenilir teslimatla ulaştırarak büyüme fırsatı elde edebildiğini söyledi.

Amazon Türkiye’nin açıklamasına göre, Boğaziçi Üniversitesi Executive MBA programı ve DNA organizasyon tarafından gerçekleştirilen Liderlik Zirvesi 6'ncı senesinde Yarından Sonraki Gün" temasıyla çevrim içi olarak yapıldı. Alanında öncü liderlerin deneyimlerini aktardığı zirve, Türkiye'nin önde gelen global ve yerel şirketlerinden çok sayıda konuşmacıyı ağırladı.

"Liderlik İlkeleriyle Yönetim ve İnovasyon" oturumunda bir konuşma yapan Amazon Türkiye Ülke Genel Müdürü Richard Marriott, Amazon'un bir startuptan global bir şirkete dönüşümünün temelinde yatan ve dünyanın her yerindeki müşteriler ve KOBİ'ler için değer yaratan "Liderlik İlkeleri" hakkında bilgiler aktardı.

Açıklamada görüşlerine  başvurulan Richard Marriott, Amazon'un iş modelinin merkezinde kuruluşundan bu yana müşteri odaklılık, keşfetme tutkusu, operasyonel mükemmellik ve uzun vadeli düşünme ilkelerinin yer aldığını söyledi.

Amazon'un kuruluşundan bu yana hiç değişmeyen en temel değerlerinden en önemlisinin, müşteri odaklılık olduğunu anımsatan Marriott, "Amazon olarak her zaman dünyanın en müşteri odaklı şirketi olmak misyonu ile hareket ediyoruz. Yaptığımız her işte bu prensibi bir çıkış noktası olarak alarak, yeni hizmet ve çözümler ortaya koyarken hem müşterilerimizin hem de çoğunluğu KOBİ'lerden oluşan satış ortaklarımızın beklentilerinden yola çıkarak ilerliyoruz.

Bu doğrultuda müşterilere daha iyi hizmet verebilmek için her zaman daha iyisini keşfetme tutkusu Amazon'un DNA'sında bulunuyor. Bu değerler, otomasyon, etkin yönetim ve ölçümleme ve uzun vadeli düşünmeyle birleştiğinde başarıyı getiriyor." şeklinde konuştu.

"TÜRKİYE-AFRİKA TİCARET İLİŞKİSİNDE CİDDİ BİR VİRAJ ALINDI" "TÜRKİYE-AFRİKA TİCARET İLİŞKİSİNDE CİDDİ BİR VİRAJ ALINDI"

KOBİ’LER İÇİN FIRSATLAR 

Marriott, Amazon olarak her zaman müşterilerinin uzun vadeli güvenini kazanmayı, kısa vadeli kazançların önünde tuttuklarını ve markalarının gücüne odaklandıklarını vurgulayarak, şöyle devam etti:

"Amazon'un pazaryeri operasyonları şirketin inovasyon tutkusunun en büyük göstergelerinden biri. Bugün dünya çapında 1,9 milyondan fazla küçük ve orta ölçekli işletme Amazon mağazalarında satış yaparak güçleniyor ve işlerini büyütüyor. Dünya çapında Amazon'da satılan ürünlerin neredeyse yüzde 60'ı, çoğunluğu KOBİ'lerden oluşan satıcılara ait. Amazon büyüdükçe KOBİ'ler büyüyor ve KOBİ'ler büyüdükçe Amazon büyüyor. Bu, kısa vadeli karlılık yerine uzun vadeli olasılıklara odaklandığınızda nasıl bir etki yaratılabildiğine dair harika bir örnek." dedi.

"Amazon'da satış yapan KOBİ'lerin işlerini büyütebilmeleri için her zaman yenilikler yaparak onlara yeni fırsatlar sunuyoruz" yorumunu yapan Marriott, şöyle sürdürdü:

" Örneğin Amazon Lojistik hizmetimizden faydalanan ve Amazon Avrupa mağazalarından birinde hesabı olan KOBİ'ler, bir Avrupa ülkesindeki Amazon lojistik merkezinde depoladığı ürün envanterinden diğer Avrupa ülkelerindeki Amazon müşterilerinin siparişleri için de gönderim sağlayabiliyor ve ürünlerini 27 Avrupa ülkesindeki 340 milyon müşteriye hızlı ve güvenilir teslimatla ulaştırarak büyüme şansı elde edebiliyorlar.

Yine Amazon Lojistik sayesinde kısıtlı kaynaklarla çalışan KOBİ iş ortaklarımızın ürün hazırlama, paketleme, hızlı teslimat ile gönderme süreçlerini onların adına yönetiyor ve bu siparişler için 7/24 müşteri hizmeti sağlıyoruz. Küçük işletmeler teknolojik altyapımız ile onlara sunduğumuz satış raporu, marka kaydı, listeleme, otomatik çeviri gibi hayatlarını kolaylaştıran birçok hizmetten de faydalanabiliyorlar. Kısacası KOBİ’lerimizin işlerini büyütmelerini ve daha fazla müşteriye ulaşmalarını kolaylaştırırken, müşterilerimize de daha fazla ürüne ulaşabilecekleri geniş bir seçki sunuyor, herkes için katma değer yaratıyor ve birlikte büyüyoruz." (AA)