banner573
x

Adana'da KOBİ'ler için e-ihracat

Amazon.com.tr'nin Türkiye çapında gerçekleştirdiği "BiTıklaAvrupa e-ihracat eğitimi" Adana'da yapıldı.

Adana'da KOBİ'ler için e-ihracat
Dergi

ADANA (AA) - Amazon.com.tr'nin Türkiye çapında gerçekleştirdiği "BiTıklaAvrupa e-ihracat eğitimi" Adana'da yapıldı.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Boğaziçi Üniversitesi iş birliğiyle gerçekleştirilen eğitim, Adana Sanayi Odası'nda başladı.

Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Toker, katılımcılara e-ticaret rakamlarıyla ilgili bilgiler sundu ve Türkiye'deki internet satışlarının gelişimini anlattı.

E-ticaret ile birlikte ticaret modelinin değiştiğine dikkat çeken Toker, "En büyük değişiklik unsuru da aracıların kalkmasıydı. Bugün de değişik iş modelleriyle çok daha olgunlaşan bir e-ticaret dünyası var. Yenilik olarak hayatımızda sosyal medya şirketleri var." şeklinde konuştu.

Toker, dünya ticaret hacminin 25 trilyon dolar büyüklüğünde olduğunun altını çizerek, "2019'da gerçekleşen e-ticaret ise 3,5 trilyon dolar. E-ticaretin perakendedeki oranı, 2011 yılında yüzde 3,6 iken 2019'da yüzde 15'e gelmiş."  dedi.

E-ticarette pazar liderlerinin Çin ve ABD olduğunu dile getiren Toker, dünyadaki e-ticaretin 3'te birinin bu iki ülke tarafından gerçekleştirildiğini belirtti.

İnternet satışlarında en büyük 3. pazarın ise Avrupa olduğuna  söyleyen Toker, şöyle devam etti:

"Türkiye'nin e-ticaretteki pazar büyüklüğü 2017 yılında 42,2 milyar lira iken 2018 yılında 59,9 milyar liraya ulaştı. Türk lirası üzerinden büyüklükler umut verici. Online perakendenin, toplam perakendeye oranında dünya ortalaması yüzde 15. İngiltere yüzde 17 ile başı çekiyor. ABD yüzde 13,7 ve Almanya yüzde 11. Türkiye yüzde 5,4 performansıyla Hindistan'ın ve Rusya'nın üstünde bir oranı yakalamış durumunda."

Amazon.com.tr Satış Müdürü Emrecan Sarıkuzu da "BiTıklaAvrupa: Amazon'la Avrupa'ya e-ihracat" başlıklı sunumunda katılımcılara hem e-ihracatı hem de Amazon hakkında bilgiler aktardı.verdi.

Türkiye pazarına girmelerinde genç nüfus, yüksek büyüme ve üretim potansiyeliyle yüksek ihracat potansiyelinin etkili olduğuna dikkat çeken Sarıkuzu, 25 deneyi aşkın süredir geldikleri noktada, kullanıcılara değil aktif müşterilere ulaştıklarını belirtti.

Güncelleme Tarihi: 09 Şubat 2020, 23:26
YORUM EKLE

Endüstri 4.0

Proses Zirvesi

Dergiler
Partnerler