Türkiye pazarına 2001 yılında Pamir Gıda çatısı altında giren Haribo, İstanbul Hadımköy’de bulunan fabrikası dünyadaki 3’üncü büyük üretim merkezi olarak kabul ediliyor. Türkiye şekerleme pazarıyla ilgili açıklama kaydeden HARIBO Gelişen Pazarlar ve Türkiye Başkanı Kostas Vlachos, bir önceki yıla göre yüzde 16 büyüdüğünü ve 3.4 milyar TL’lik değeri ulaştığını belirtti. 2021 yılında çift haneli büyüme rakamlarına devam etmesini beklediklerini belirten Vlachos, 2020 yıl sonu hedeflerini paylaştı. “Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesindeki Müslüman ülkeler başta olmak üzere Japonya, Kore, Endonezya gibi Asya Pasifik ülkeleri, ABD ve bazı Avrupa ülkelerinin de bulunduğu 60’a yakın ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Ürettiğimiz ürünlerin yüzde 78’ini yurtdışına gönderiyoruz. 2020 yılı sonunda yaklaşık 500 milyon TL’nin üzerinde ihracat hedefi ile Türkiye ekonomisi ve istihdama büyük katkıda bulunmayı hedefliyoruz.” dedi. 

ÜRETİM AĞIMIZI GENİŞLETECEĞİZ

Kostas Vlachos, üretim ağını genişletmek ve daha fazla tüketiciye ulaşmak için her yıl önemli yatırımlar gerçekleştirdiklerini belirtti. Bu kapsamda Haribo için hem offline hem de online satış kanalları üzerinden tüketicilere sunmaya devam ediyoruz. Ürün portföyümüze ise yenilikçi ürünler katmak amacıyla büyümeye yönelik adımlar atacağız. İlaveten İstanbul – Hadımköy fabrikamız için kısa ve uzun vadeli yatırım planlarımızla da, üretim ağımızı Türkiye’de genişleterek hem pazardaki lider konumumuzu güçlendirmek hem de Türkiye’deki ihracat üssü potansiyelimizi arttırarak Türkiye ekonomisine daha fazla katkıda bulunmak istiyoruz” dedi.