“2022’Yİ ÇİFT HANELİ BÜYÜME RAKAMLARIYLA KAPATACAĞIZ”

2022 yılı ilk yarı dönem Günsan Elektrik için nasıl geçti? Yılın ikinci yarısında hangi konulara odaklanacaksınız, yılsonu beklentiniz nedir? 

2022’de dijital dönüşüme önem vererek; akıllı ev sistemleri ve yeni jenerasyon ürünlere yönelik ar-ge çalışmaları ile kendimizi sürekli geliştiriyoruz. Yılın ilk yarı finansal sonuçlarımız bir önceki senenin aynı dönemine göre iki kat büyüdü. Alçak gerilim tesisatı ekipmanları sektörünün öncülerinden biri olarak sonuçlar bizim için memnuniyet verici. 2022’de yeni anahtar hatlarımızı devreye alma yatırımımızla; üretim hacmimizi en az yüzde 50 oranında artırarak yılı kapma hedefimiz bulunuyor. Geçtiğimiz yıl üretim kapasitemiz yüzde 85’i aştı, 70 milyon adete ulaştı. 2022’de de üretim tesisimizin hacmini artırarak, ülkemizde ve ihracat yaptığımız bölgelerde çift haneli adetsel büyümeyi hedefliyoruz. Bu sayede 2022’yi çift haneli büyüme rakamlarıyla kapatacağımızı öngörüyoruz.

“TÜRKİYE’NİN YAPAY ZEKÂYA ADAPTE OLMASI LAZIM” “TÜRKİYE’NİN YAPAY ZEKÂYA ADAPTE OLMASI LAZIM”

“İHRACATTA EN ÇOK SATIŞ YAPTIĞIMIZ ÜRÜN VİSAGE SERİMİZ OLDU”

İhracat cironuzun ne kadarını oluşturuyor, ihracatta en güçlü olduğunuz ürün ve ürün grupları hangileri? Bu noktada yeni ürün çalışmaları ve ihracatta yeni pazarlar var mı gündemde?
Üretimimizin yüzde 65’ini ihraç ediyor, dünyanın 50 ülkesini prizlerimizle aydınlatıyoruz. Bulgaristan, Romanya ve Yunanistan’da pazar hâkimiyiz. İhracatta en güçlü olduğumuz ve en çok satış yaptığımız ürün ise Visage serimiz oldu. Orta Asya’dan Balkanlara, Kuzey Afrika’da Cezayir, Fas, Tunus’a kadar birçok pazarda etkiniz. Yeni pazar arayışlarımız tüm hızıyla sürüyor.

“AKILLI VE AZ ENERJİ HARCAYAN SİSTEMLER TASARLIYORUZ”

Kurumsal sosyal sorumluluk bilinci Günsan’ın yönetim vizyonunda nasıl bir yere sahip? Tüm dünyayı etkisi altına alan dijitalleşme, iklim ve enerji krizi sürdürülebilir kalkınma ilkelerinizde bir değişikliğe neden oldu mu? Bu alanda neler yapıyorsunuz? 
Günsan Elektrik olarak kurumsal sosyal sorumluluk bilinciyle marka değerleri doğrultusunda, daha iyi bir toplum için çalışıyoruz. Bu bilinçle mevcut ve gelecek nesilleri düşünüyor, ülkenin yasal sistemlerine tamamen uyan ve sürdürülebilir kalkınma ilkeleriyle hareket ediyoruz. Dijitalleşme yatırımlarımızla tasarrufa imkân tanıyan çözümler geliştiriyoruz. Tüm dünyayı kasıp kavuran enerji sorununun farkında olarak; akıllı ve az enerji harcayan sistemler tasarlıyoruz. İlk aşamadan son kullanıcıya ulaşana dek sürdürülebilir kalkınma ilkeleriyle hareket ediyoruz. Bu bağlamda geri dönüşümle ilgili çalışmalarımızı hızlandırdık.
Son olarak, sürdürülebilir kalkınma kavramının iş dünyası ve kamuoyunda bilinirliğini artırmak için çalışan İş Dünyası ve Sürdürülebilir Kalkınma Derneği’ne (SKD Türkiye) üye olduk. Derneğin 100. üyesiyiz. Sıfır atık hedefi çevresinde şekillendirilen üretim prosesimizle mümkün olan her aşamada ürün ve parçaları geri dönüştürüyoruz. Geri dönüşümü tesisimizde mümkün olmayan malzemeler için ise anlaşmalı tedarikçilerimizden bu hizmet alınıyor ve doğaya ambalaj veya ürün kaynaklı plastik ve metal madde salınmıyor. Tesisimizdeki üretim faaliyetlerinde sadece elektrik kullanılıyor ve ağırlıklı olarak plastik enjeksiyon sürecinde harcanıyor. Üretim izleme yazılımları ile beraber özellikle plastik enjeksiyon sürecindeki enerji sarfiyatının en az yüzde 10 azaltılmasını hedefliyoruz.

“BİYOFİLİK TASARIMLAR, ARZULANAN DENGE VE UYUMU EVLERE TAŞIYOR”

Aydınlatma trendlerinde öne çıkan yeniliklerden bahsedebilir misiniz? Kullanıcıların tercihinde öne çıkan tasarım özellikleri nelerdir?
Yakın geçmişte ivme kazanan biyofilik tasarımları; iç mekanlarda doğanın izlerini güçlendirerek her zamankinden daha çok arzulanan denge ve uyumu evlere taşıyor. Organik malzeme, ahşap, taş ve seramik gibi doğal dokular, bitkilerle kombinlenerek rahatlatıcı alanlar yaratılıyor. Renk kartelasının doğal tonları ile evlerde görsel bütünlük yakalanıyor. Aydınlık ve ferah yaşam alanları yaratmak için sadece beyaz rengin doğru olduğu inancının yıkıldığı yeni sezonda özellikle doğa ile çok uyumlu bir görünüm yakalayan renkler sıklıkla tercih ediliyor. Doğal yaşam trendini benimseyenler çok fazla zaman, efor ve beceri gerektiren büyük değişimler yerine, yorulmadan aynı zamanda büyük etki yaratacak küçük eklemelere yöneliyor.

“EN ÇOK İHRACAT YAPILAN ÜLKELER, YERLİ ÜRETİMİN GELDİĞİ NOKTA AÇISINDAN ÖNEMLİ BİR GÖSTERGE”

Anahtar priz ve elektrik aksesuarlarında, Avrupa ile kıyaslandığında yerli üretimin geldiği noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu anlamda artılar ve eksilerimiz nelerdir?
Ülkemizin lokomotif sektörü inşaat sektöründe elektrik tesisatı ürünleri olan elektrik anahtar priz serileri, grup priz, otomatik sigortalar, kompakt şalterler, kaçak akım röleleri, sigorta kutuları ve aksesuarlarını, iş ortaklarımız aracılığı ile hem ülkemizin hem de dünyanın dört bir köşesine ulaştırıyoruz. Bu deneyimlerimizle elektrikli aydınlatma ekipmanları imalat sanayinin hem iç pazarda hem de dış pazarda kayda değer büyüme potansiyeline sahip olduğunu söyleyebilirim. En çok ihracat yapılan ülkeler arasında Almanya, İtalya ve Fransa başta olmak üzere Avrupa ülkeleri; Türkmenistan, Kazakistan gibi Türki Cumhuriyetleri; Katar, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi Ortadoğu ülkeleri, Fas, Cezayir gibi Kuzey Afrika ülkeleri yer alıyor. Bu da yerli üretimin geldiği nokta açısından önemli bir gösterge.

Markalı konut ve ticari projelerde Günsan’ın tercih edilebilirliği anlamında geldiğiniz noktayı nasıl görüyorsunuz?
Dünyanın buluşma noktası olan İstanbul Yeni Havalimanı’nın aydınlatmasında bizim imzamız var. Taahhüt ettiğimiz kalite, güven ve yüksek standartlardaki tasarım anlayışı milyonlarca insan ile buluşturduk. İstanbul Yeni Havalimanı’nda Günsan Eqona model anahtar ve priz ürünlerimizle, yer aldık. Son dönemde Türkiye’deki en özel adreslerinden HiltonSA gibi büyük isimlerin estetik dokusunu tamamladık. Öte yandan malzeme, renk ve doğal dokuyla uyumlanan ürünlerimizle yerli ve yabancı birçok projeye sıra dışı bir şıklık ve konfor katmaya devam ediyoruz. Herkes için kullanımı kolay, güvenli ve şık tasarımlarımızla inşaat sektöründe kendi farkımızı ortaya koyuyoruz.

Profesyonel tüketiciler ve mimarlar nezdinde Günsan’ın marka bilinirliliği ve tercih edilebilirliği anlamında neler söylemek istersiniz?
Günsan Elektrik olarak, geniş kapsamlı büyük projelere kalite ve şıklık katmayı sürdürüyoruz. Örnek vermem gerekirse; Radison Blu'nun yüksek standartlarını tamamladık. Ürünlerimiz, büyük projelerde sıklıkla tercih ediliyor.

“DÜNYANIN EN BÜYÜK İHRACATÇILARI ARASINDA BULUNMAMIZ, EN BÜYÜK AVANTAJIMIZ OLACAK”


Yerli bir üretici olarak uluslararası pazarlarda rekabet gücünüzü olumlu ve olumsuz anlamda etkilen unsular nelerdir? 
Pandemi döneminin koşulları zorlaştırdığı tüm dünya için yadsınamaz bir gerçeklik. Döviz kurundaki ani değişimler, hammadde ve üretim maliyetlerindeki artışlar gibi bazı durumlar sektörlerde yatırım cesaretini ve üretimi etkileyebiliyor. Tüm bu gelişmelerle birlikte pazar ve rekabet koşulları geleneksel iş modelinin yanında yeni politikalar gerektiriyor. Alçak gerilim tesisatı ekipmanları sektörü olarak dünyanın en büyük ihracatçıları arasında bulunmamız önümüzdeki dönemde de en büyük avantajımız olacak. Alçak gerilim tesisatı ekipmanlarını Türk markalı ihracatla, daha geniş coğrafyalara ulaştırmak hem sektörümüze hem de ülke ekonomisine katma değer yaratacaktır.

“YENİ DÖNEMDE ÜRÜNLERİMİZİN YÜZDE 15’İNİ İLK AŞAMADA AKILI ÜRÜNLER OLUŞTURACAK”

Günsan’ın orta ve uzun vadede hem iç pazarda hem de yurt dışında hedefi nedir? Sektöründe Türkiye’nin uluslararası markası olmak gibi bir hedefiniz var mı? Bunun için nasıl bir yol haritası belirlediniz?
Dünyanın 50 ülkesini prizlerimizle aydınlatıyoruz. 2025’te Afrika ve Ortadoğu’nun üretim üssü haline geleceğimizi öngörüyoruz. İhracatta büyüyen hedefimiz nedeniyle İstanbul’a yakın bir yatırım daha yapmak hedeflerimiz arasında yer alıyor. Teknoloji ve inovasyon tüm dünya endüstrilerinde şekillendirmeye ve en etkin rekabet araçlarının başında gelmeye devam edecek. İnovasyonu öncelik olarak kabul ettiğimiz yeni dönemde, portföyümüze katacağımız yeni ürünlerimizi ve dijital kanallar için sürdüreceğimiz stratejimizi bu vizyon üzerinden şekillendirmeye devam edeceğiz. Yol haritamızı bu vizyon çerçevesinde belirledik. Söz konusu yenilikçi yaklaşımımızla özellikle Eqona serisi, yeni şalt ürünleri ve led ampül serisi ile pazarlarda büyümeyi hedefliyoruz. Şalt ve İngiliz tipi ekipmanlarla BS ürün yelpazemizi zenginleştirmeye devam ediyoruz. Elektrik bandı, kablo bağı gibi elektrikçi kanalına yönelik sarf ürünlerimizi güncellemeyi sürdürüyoruz. Yeni dönemde ürünlerimizin yüzde 15’ini ilk aşamada akıllı ürünler oluşturacak.

“GEP CLUB ÜYE SAYIMIZIN YIL SONUNDA 4 BİNE ULAŞACAĞINI TAHMİN EDİYORUZ”

Son olarak eklemek istediğiniz hususlar nelerdir?
Sektör paydaşlarımızın ve iş ortaklarımızın beklentilerine maksimum oranda cevap verebilmek amacıyla dijital çözümler üzerinde çalışmalar yürütüyoruz. Bu çalışma neticesinde online bir platform olan ve işimizi oluşturan değer zincirinin son halkası elektrikçileri de içine alan bir ekosistem oluşturduk. GEP CLUB (Günsan Elektrikçi Platformu), tüm iş ortaklarımızla iletişimi ve etkileşimi merkeze alan, aradaki iş birliğini güçlendirecek, son gelişme ve trendlerden hızlıca haberdar eden ve çeşitli eğitim içeriklerinin yer aldığı interaktif bir alan. Bu kapsamda hayata geçirdiğimiz ödüllendirme platformumuz GEP CLUB ile 2021 yılının ilk çeyreğinden başlayarak üye sayımızı yüzde 25 arttırıp 81 ilin tamamında etkili rakamlara ulaştık. Türkiye’nin her yerinden 2 bin 700 elektrikçi var. Bu yılsonunda 4 bine ulaşacağını tahmin ediyoruz.