GKN Kargo insan kaynaklı hataları sıfıra indirgemek amacıyla lojistik sektöründe dijitalleşme sürecine başladı.

"DEĞİŞKENLİKLERİ TEK SİSTEMDE GÖREBİLİYORUZ"

Söz konusu sürece ilişkin açıklamalarda bulunan GKN Kargo Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Akyürek, "Lojistik planlama ve zamanı doğru yönetme işidir. İşimiz, insan hatasını kabul etmiyor. Müşterilerimizin yaşadığı olumsuzlukların birçoğunun kaynağında insan hatası var. Bu durumu önlemek adına dijitalizasyon sürecini başlatmıştık. Son yatırımımızla kargonun alımından, takibine, aracın yoldaki durumuna ve rotadaki hava durumuna kadar tüm değişkenleri tek sistem üzerinden görebiliyoruz. Bu sayede de insan hatası ortadan kalkmış oluyor." diye konuştu.

"HER HATA OLUMSUZLUK OLARAK GERİ DÖNER"

Kargo gönderimlerini yönetmenin birden fazla değişkeni işin içine dahil ederek doğru planlama yapmayı gerektirdiğine dedğinen Akyürek, insan hatasının sadece yanlış bir iş yapmaktan kaynaklanmadığını, değişkeni görmezden gelmenin, hesaba katmamanın ve önemsiz görmenin de hataya neden olduğunu ifade etti.

Akyürek, yola çıkacak aracın durumundan gidilecek rotadaki hava şartlarına ve şoförün rotaya hakim olmasına kadar birçok değişkeni göz önünde bulundurulması gerektiğinin altını çizerek, "Bu bağlamda karar verilmeli ve müşteriye doğru bilgi aktarılmalıdır. Bu kadar çok değişkenin olduğu bir sektörde dolayısıyla hata payı çoktur. Her hata müşteriye olumsuzluk olarak geri dönecektir." dedi.

"YÜZDE 98'E VARAN DOĞRULUK ORANINA SAHİP"

Günümüzde bütün sektörlerin dijitalleşmenin bir parçası olduğunu kaydeden Akyürek, dijitalizasyonun barkod okutmanın çok daha fazlasını olduğunu vurguladı ve gelişen teknolojide uçtan uca pek çok noktanın dijital çözümlerle gerçekleştirebildiğini dile getirdi.

Dijital dağıtım operasyon sistemleri hakkında bilgiler veren Akyürek, yeni yatırımlarıyla birlikte müşterilerine yaklaşık yüzde 98’lik bir doğruluk oranıyla gönderimlerinin ne zaman ulaşacağını söyleyebildiklerini, tüm değişkenlikleri yazılımları sayesinde ortaya koyabildiklerini belirtti.

Yazılımları ile en efektif rotaları oluşturabildiklerini, özel tanımlamalar yapabildiklerini,  şoförlerinin performansını ölçebildiklerini, yol-hava-araç gibi dış etkenleri izleyebildiklerini bildiren Akyürek, "Barkod okutmanın dışında, kargo gönderimini etkileyecek tüm değişkenleri tek bir ekrandan takip edebiliyoruz." dedi.

Akyürek ayrıca, çağı yakalamak adına yeni sistemleri ve uygulamaları bünyelerine katmayı, dijitalleşmeyi ve müşterilerine en iyisini sunmayı sürdüreceklerini ifade ederek sözlerini noktaladı.