İSTANBUL (AA) - Türkiye’nin halka açık en büyük gıda şirketi olan Ülker Bisküvi, 2019 senesinde ana ortaklığa ait net dönem karını yüzde 29 oranında artırarak 905 milyon TL’ye çıkardı.

Ülker Bisküvi'nin Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) göndermiş olduğu açıklamaya göre, şirket, 2019 senesinde satışlarını bir önceki senenin aynı dönemine nazaran yüzde 31 artırarak 7,8 milyar TL’ye, ana ortaklığa ait net dönem karını yüzde 29 yükselterek 905 milyon TL’ye ulaştırdı.

Firmanın, Faiz Amortisman Vergi Öncesi Karı (FAVÖK) 2019 senesi sonunda 2018'un aynı dönemine nazaran yüzde 39 artışla 1,304 milyon TL oldu. İhracat ve yurt dışı operasyonlarının senelik FAVÖK’teki payı yüzde 48‘e ulaştı.

Ülker Bisküvi Üst Yöneticisi (CEO) olan Mete Buyurgan, verimli üretim ve israfsız şirket modeliyle sürdürülebilir büyüme ve kalkınmaya katkı sağlamaya 2019 senesinde de sürdürdüklerini söyleyerek, "Türkiye’de toplam atıştırmalık pazarında tartışmasız liderliğimizi sürdürürken, Türkiye operasyonlarımızı yüzde 28, ihracat ve yurt dışı operasyonlarımızı yüzde 37 büyüttük. FAVÖK marjımız yüzde 16,7 oldu. Suudi Arabistan’da bisküvi kategorisindeki liderliğimizi devam ettirirken, Mısır bisküvi pazarında da lider konuma yükseldik." şeklinde konuştu.

Toplam atıştırmalık pazarının en güçlü oyuncusu olarak güçlerini markaları ile Ar-Ge ve inovasyona verdikleri önemden aldıklarını adile getiren Buyurgan, "Gücümüzü aynı zamanda tüketicilerimizi anlayıp hızlı aksiyon almamızdan, satış ve dağıtım ağımızdan, dijital dönüşümü önceliklendirmemizden alıyoruz. Yatırımlara çok önem veriyoruz. 2019 yılında yeni tesis kurulumu, kapasite artırımı, verimlilik çalışmaları, üretim hatlarının yenilenmesi gibi alanlarda konsolide olarak 140 milyon TL’nin üzerinde yatırım yaptık. Esas faaliyet karımızı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 43 artışla 1,132 milyon TL’ye ulaştırdık."  dedi.