Gürok Grup bünyesinde, cam ambalaj sektöründe faaliyet gösteren GCA, büyümesini devam ettiriyor. Türkiye cam ambalaj sektörü 2022’de bir önceki yıla oranla hacmen tek hanelik bir büyüme kaydederken, sektörün öncülerinden GCA aynı dönemde %20 seviyelerinde büyüyerek hedeflerinin üzerine çıktı. 20 Aralık 2022’de Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından cam ambalaj kategorisinde “2021 yılında ihracatını en fazla artıran firma” ve “2021 yılında en çok ihracat yapan 2. firma” ödüllerine layık görülen GCA, Türkiye cam ambalaj pazarındaki payını yükselterek ihracat hedeflerini gerçekleştirdi.

TÜM SÜREÇLERDE DİJİTALLEŞMEYE YÖNELECEK

GCA Genel Müdürü Dr. Abdullah Gayret, yaklaşık 30 yıldır tecrübelerini cam ambalaj sektörüyle daha da zengin bir hale getirdiklerini söyledi. “Birikim ve tecrübe olarak geldiğimiz noktayı, Ar-Ge projeleriyle daha da ileri götürmek için çaba harcıyoruz. Amerika, Avrupa ve Türkiye’de faaliyet gösteren global oyuncuların sahip olduğu en son teknolojilere tesislerimizde sahibiz. Bu özelliklerimiz, sektörün lider oyuncularından biri olmamıza büyük katkı sağladı.” diyen Abdullah Gayret, 2023’te müşteri portalından, sevkiyat randevu yazılım projesine kadar tüm süreçlerde dijitalleşmeye yönelik projeleri hayata geçirerek sektördeki konumlarını daha da güçlendirmeyi hedeflediklerini dile getirdi.

ÇİFT HANELİ BÜYÜMEYİ AMAÇLIYOR

Dr. Abdullah Gayret 2022’nin ilk yarısının hem yurt içi hem de yurt dışı pazar talebinin güçlü olduğu bir dönem olduğunu belirterek şunları söyledi: “2022 yılında bir önceki yıla göre Türkiye cam ambalaj pazarı adetsel olarak tek haneli büyüdü. Biz de bu pazarın öncü oyuncularından olarak, her ne kadar özellikle yılın ikinci yarısı zorlu geçirsek de hedeflediğimiz gibi pazarın da üzerinde, %20 seviyelerinde bir büyüme gösterdik. 2023 yılında ise yine çift haneli bir büyüme kaydetmeyi amaçlıyoruz.”

ULUSLARARASI YAPAY ZEKA ZİRVESİ İÇİN GERİ SAYIM ULUSLARARASI YAPAY ZEKA ZİRVESİ İÇİN GERİ SAYIM

Gayret, GCA’nın her geçen gün ihracattaki payını artırdığına da dikkat çekti. 2023 hedeflerine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Gayret, “Cumhuriyetimizin 100. yılı olan 2023’te ülkemizi global pazarlarda daha da iyi temsil etmek istiyoruz. GCA olarak, büyümeye devam ediyor ve proseslerimizin dünyadaki en yüksek teknoloji seviyesinde kalması için kendimizi daima güncel tutuyoruz. Ciromuzun yaklaşık yüzde 30’u ihracattan karşılanıyor” dedi ve şöyle devam etti: Türkiye’de ürettiğimiz cam ambalajı dünyaya satma vizyonumuz doğrultusunda ihracat yaptığımız ülke sayısını önümüzdeki dönemde 40’tan 50’ye çıkartmayı hedefliyoruz. Böylece ihracatın toplam işimiz içindeki payını da daha yükseklere çıkarmış olacağız.”

HEDEF İÇ PAZAR PAYINI ARTIRMAK

Türkiye cam ambalaj pazarında son dönemdeki yatırımlarıyla paylarını iki katına çıkardıklarını dikkat çeken Gayret, teknoloji geliştirme çalışmalarının GCA’yı rakiplerinden ayırmaya devam edeceğini iletti. Bu kapsamda GCA, 2023’te özellikle yapay zeka algoritmaları ile desteklenmiş görüntü işleme sistemlerini ve üst düzey otomasyon yazılımlarını bir araya getirdikleri akıllı üretim teknolojilerini geliştirerek hayata geçirmeyi planlıyor. Son olarak, “2024 yılı başına planladığımız fırın revizyonunda GCA olarak toplam kapasitemizi de yüzde 10’un üzerinde artırmış olacağız diyen Gayret, “Böylece iç pazardaki payımızı daha da artırarak, sektörün öncülerinden biri olma yolunda emin adımlarla ilerlemeye devam edeceğiz” diye konuştu.