Ford Otosan’ın otomotiv endüstrisinin geleceğini şekillendirecek girişimleri desteklemek için kurduğu kurumsal girişim sermaye şirketi Driventure ile Ford Otosan, organizasyonunu baştan sona üstlendikleri ‘Future of Mobility’ etkinliğinde mobilite ekosistemindeki birçok farklı oyuncuyu bir araya getirdi. 

22 Ocak’ta Rahmi Koç Müzesinde gerçekleşen ve mobilite alanında fark yaratmayı amaçlayan önemli paydaşları bir araya getiren ‘Future of Mobility’ zirvesine köklü otomotiv firmaları, tedarikçiler, mobilite odaklı startup’lar ve girişimcilerin yanı sıra yatırım fonu temsilcileri ve yatırım şirketleri de katıldı. Dünya Ekonomik Forumu (WEF) Otomotiv ve Otonom Mobilite Lideri Maria J. Alonso Gonzalez'in de konuşmacı olarak yer aldığı zirvede katılımcılar; sektördeki güncel gelişmeleri takip etme, geleceğin hareketlilik vizyonunu oluşturma, yeni bağlantılar kurma ve iş birliği fırsatlarını değerlendirme imkânı buldu.
Zirvede Türkiye’deki mobilite ekosisteminde faaliyet gösteren startup’lara, mobilitenin geleceğinde rol oynayacak teknolojilerden akıllı şehirlere dek pek çok farklı konuda paneller düzenlendi. Akıllı mobilite alanında çözümler geliştiren startup’lar fikirlerini sunma ve networklerini geliştirme fırsatını yakaladı. Driventure’ın Türkiye’de yatırım yaptığı girişimler Delivers.AI, Optiyol, Saha Robotics ile Ford Otosan bünyesinden doğan girişim Bluepath Robotics de geliştirdikleri mobilite çözümlerini tanıttı.

"Küresel Endüstriyel Üretim CEO Araştırması" Yayımlandı "Küresel Endüstriyel Üretim CEO Araştırması" Yayımlandı

GÜVEN ÖZYURT: FORD OTOSAN HEM OYUNU KURUYOR HEM DE OYUNCULARA ALAN AÇIYOR

Zirvede konuşan Ford Otosan Lideri Güven Özyurt, “Akıllı mobilite, bağlanabilirlik gibi kavramların hayatımıza iyice girmesiyle otomotiv sektörünün cazibesinin giderek arttığını görüyoruz. Teknoloji şirketlerinin sektöre girmesi otomotiv dünyasını Ar-Ge faaliyetlerinin merkezi haline dönüştürüyor. Bugün geldiğimiz noktada, irili ufaklı yeni girişimlerin odağında da otomotiv var. Ford Otosan olarak, bu yeni mobilite ve akıllı üretim ortamında başarılı olmak için, şirketlerin benzeri görülmemiş bir hızda değişiklik yapmaları ve yeni iş modellerini, uygulamaları benimsemeleri gerektiğini görüyoruz. Biz de bu ekosistemde Ford Otosan olarak hem oyunu kuruyoruz hem de oyunculara alan açıyoruz. Girişimcilik ekosisteminde elbette önceliğimiz yenilikçi projeleri ve yetenekleri ekonomiye kazandırmak. Bu bakış açısıyla teknolojik ve inovatif çözümleri destekleyerek artı değer yaratmayı amaçlıyoruz” dedi.

DRİVENTURE, MOBİLİTE DÜNYASINI DÖNÜŞTÜRECEK GİRİŞİMLERE YATIRIM YAPIYOR

Ford Otosan, girişim ekosistemini hem Türkiye’de hem dünyada takip etmek, inovatif fikirleri ve yeni nesil teknolojileri izlemek, yeni iş modellerini ve olası iş birliklerini keşfetmek üzere 2019’da girişim sermayesi şirketi Driventure’ı kurdu. Driventure; otonom araçlar, bağlı araçlar, otomotivde müşteri deneyimi, akıllı mobilite, endüstri 4.0, elektrikli araçlar ve sürdürülebilirlik odağındaki girişimlerle birlikte yeni fikir ve teknolojileri hayata geçiriyor. Startup havuzunu her geçen gün büyüten Driventure, 2022 yılında toplam 571 startup ile temas etti ve 16 startup ile iş birliği kurdu. 2023 yıl sonu itibarıyla ise 750’nin üzerinde startup ile temas ederek 30’un üzerinde iş birliğine imza attı.

Driventure Genel Müdürü İlknur İlkyaz Gül, “Driventure, yenilikçi fikir ve teknolojilerden ilham alan girişimleri bulup büyütmeyi hedefleyen bir misyonla yola çıktı. Otonom ve bağlı araçlardan akıllı mobiliteye dek geniş bir yelpazede geliştirilen fikirleri desteklerken bir yandan geleceğin teknolojilerini keşfetmek adına sınırları zorluyoruz. Yenilikçi projelerin hayata geçirilmesini sağlayan Driventure, girişimcilik ekosistemine ve ülkemiz ekonomisine büyük değer katıyor. Hedefimiz, sürdürülebilir ve akıllı mobiliteye öncülük ederek, sektördeki dönüşümü güçlendirmek ve geleceği birlikte şekillendirmek” dedi.

Teknoloji ve mobilite bazlı girişimler ekseninde dikkat çekici büyümesini sürdüren küresel otomotiv ekosisteminde Ford Otosan, Driventure aracılığıyla stratejik rekabet avantajı yaratmayı, pazardan bilgi ve içgörü kazanmayı amaçlıyor.
 

Editör: Ayşete Yavaş