KÜRESEL OTOMOTİV ZİNCİRİNİN OTOMASYON İHTİYACI KÜRESEL OTOMOTİV ZİNCİRİNİN OTOMASYON İHTİYACI

Japon otomasyon uzmanı FANUC, uzun yıllardır ömür boyu servis, onarım ve geri dönüşümü iş modeline entegre ediyor. Sürdürülebilirlik hedefleriyle uyumlu olacak şekilde kullanıcılarına uzun ömürlü ve bakımı kolay ürünler sunan şirket, dünya çapındaki onarım merkezleri ve yedek parça depolarıyla “iyi müşteri hizmeti” anlayışını da temsil ediyor.

SORUNSUZ ONARIM HİZMMETİ

FANUC Türkiye Genel Müdürü Teoman Alper Yiğit, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nın şirketlerin iş yapış modellerini değiştirdiğine ve ürünlerin bakım ve yenilenmesini daha da önemli kıldığını belirterek şöyle konuştu: “Bizim açımızdan servis teknisyenlerimizin kendilerinden daha yaşlı FANUC ürünleri üzerinde çalışması alışılmadık bir durum değil. Fakat dünyada da bu durumun son dönemde endüstrinin normali olmaya başladığını gözlemliyoruz. Döngüsel ekonomiye ayak uydurmaya çalışan müşterilerimizin üretim hatlarını sıfırdan inşa etmek yerine daha sık yenilediğini görüyoruz. Bu durum yalnızca sürdürülebilirlik açısından değil, aynı zamanda finansal açıdan da işe yarıyor. Halihazırda FANUC tel EDM makinelerine sahip olan müşterilerimiz uzun yıllardır sorunsuz şekilde onarım hizmeti alıyorlar. Bunu da servis personelimizin en etkili şekilde hareket edebilmesi adına eski model serilerinin planlarını, olası arıza kaynaklarına ilişkin bilgileri ve onarım talimatlarını içeren veri tabanlarını oluşturarak başarıyoruz.”

YEDEK PARÇALARI STOKLUYOR

Sundukları yüksek parça bulunabilirliğine de dikkat çeken Yiğit, “Yüksek yedek parça bulunabilirliği, yeni bir model serisinin üretimi sırasında bile titiz bir planlama gerektiriyor. Bu noktada müşteri taleplerini ve hatta ‘onarım hakkını’ karşılamak için gelecekte ne kadar yedek parçaya ve hangilerine ihtiyaç duyulacağını belirlemek hayati önem taşıyor. Daha sonra, bu parçaların onlarca yıl olmasa bile yıllarca tedarik edilmesi ve stoklanması gerekli hale gelip uygun müşteri hizmetlerini desteklemek için parçaların doğru zamanda doğru yerde olması gerekiyor” diye konuştu. Yiğit, Fanuc’un Avrupa’daki yedek parça deposunda birkaç milyon Euro değerinde yaklaşık 600 bin parça bulunduğunu, bu parçaları da verimli ve mümkün olduğunca uzun süre kullanmak için düzenli olarak geri dönüşüm faaliyetleri yürüttüklerini dile getirdi. Teoman Alper Yiğit şöyle konuştu: “Servis teknisyenlerimiz müşteri hizmetleri sırasında aşınmış veya arızalı parçaları değiştirdiklerinde, standart prosedürün bir parçası olarak bunları Lüksemburg’daki onarım merkezimize gönderiyorlar. Şu an Avrupa genelinde servis teknisyenlerimizin ihtiyaç duyduğu tüm yedek parçaların yüzde 99,96’sını stokluyoruz. Eğer bir parçayı bulamazsak, genellikle birkaç gün içinde diğer FANUC konumlarından teslim alabiliyoruz. Müşterilerimiz 40 yıllık işletim yazılımlarını bile hala bizden temin edebiliyor.”

Editör: Haber Merkezi