Ürünlerin eskimesi psikolojik, teknolojik ve fiziksel şekillerde olur. Bir ürünün kalite ve performansı yerindeyken zihinlerde tükenmesine psikolojik eskime denir. Bu durum yeni çıkıp ta mevcutları arzulanmaz kıldığında oluşur. Psikolojik eskime olmazsa ürünler fiziksel yaşamlarının sonuna kadar kullanılırlar.
Ancak ürünlerin uzun süreli kullanımı zaman içindeki yeniden satış sayısını azalttığı için üreticiler pazarlama biliminin araçları ile psikolojik eskitme yaparlar.
Psikolojik eskitme yapamayan firmalar planlı eskitme yapar. Bunun anlamı ürünün ömrünü tasarım aşamasında belirlemektir. Saptanan ömür çok uzun olmaz, bu sürenin sonuna gelindiğinde ürün işlevini yapamaz olur. Ömrü sona erdirmek için genellikle birden çok bileşen kullanılır. Bu durum fiziksel eskimedir.
Teknolojik eskime ise teknolojik inovasyonun mevcut ürünlerin demode olmasına sebep olmasıdır. İşlevsellik, kullanılabilirlik konularında yaratılan ekstra özellikler bu kategoriyi oluşturur.
Otomasyon ürünleri pek çok B2B ürünü gibi psikolojik eskimeye karşı bağışıklık sahibidir. Buna karşın otomasyon ürün üreticilerinin hepsi planlı eskitme yapar, çünkü ticari akıl bunu gerektirir. Ancak insaflı olmaya da dikkat edilir, çünkü ürünlerin kendilerini geri ödemeden bozulmaları baş edilemeyecek şikayetlere yol açar…
Otomasyon sistemlerinin en önemli eskime türü teknolojiktir. Yazılım hızla donanımla yer değiştirmekte olduğundan adeta her yeni güne daha az başlangıç maliyeti getiren, daha az güç gerektiren ve daha hafif ürünlerle başlamaktayız.
Eskime servet kaybı olduğundan yavaşlatılması iyidir. Otomasyon sistemlerinin eskimesini geciktirmenin yolu entegratörün eskimesini yavaşlatmaktan geçer. Entegratörün yetenek ve birikimi değişimin hızına eşitlenmediğinde otomasyon sistemi de çabucak eskiyecektir.
Entegratörün eskimesi sistemin eskimesinden kötüdür.