Esit PLC yük hücresi serisiyle liman ve tersanelerdeki vinçlerde kullanılan aşırı yük algılama sistemlerinde kaza veya hataların önüne geçen Esit Elektronik, geliştirdiği Esit Smart2 tartı indikatörüyle ise vinçlerdeki ağırlık değerini ölçerek hatasız gösteriyor.
Bu yıl yük hücrelerinde komple yeni bir dijital seriyi pazara sunacaklarını kaydeden Esit Elektronik Satış ve Pazarlama Müdürü Çağrı Hekimoğlu, “Halihazırda bir kısmının tasarımı tamamlanmış olup sertifikasyon sürecinde olan bu yük hücreleri, analog yük hücrelerine göre daha hassas, hızlı ve uzaktan erişim kabiliyeti ile arıza diagnostiği imkanı içeren sensörler olacak” dedi.
2022 yılı ilk çeyrek sonuçlarını değerlendirerek iş gündeminizi paylaşır mısınız?
2022 yılı sektörümüz açısından son derece olumlu başlayan bir yıl olmasına karşın Rusya’nın Ukrayna’ya operasyonu ve işgali piyasalarda genel bir belirsizlik ve beraberinde maliyet artışı getirdi. Sadece akaryakıt ve enerji fiyatlarındaki artış değil, başta demir ve çelik olmak üzere tüm emtiadaki artışlar üretilen malın maliyetinde son derece yüksek artışlar doğuruyor. Tedarik sıkıntısı olan bazı hammaddeler ise karaborsa gibi fiyatlanıyor. Ürün fiyatlarına da yansıyan bu artışlar hem geleceğe yönelik pazar ve fiyatlama tahminlerini zorlaştırırken, hem de müşterilerin birçok yatırımını ertelemesiyle sonuçlanıyor. Coğrafyamız itibariyle sürekli yakınlarımızda negatif olaylar yaşanmasına alışık dahi olsak, bütün Dünya’nın taraf olduğu bu durum ülkemiz sanayisi üzerinde ciddi baskı uygulamakta. Kısa sürede sonuçlanırsa özellikle Ukrayna’nın savaş sonrası inşası ve endüstrileşmesinde ülkemize fırsatlar doğurabileceğini düşünmekle beraber, sürecin uzaması halinde turizm gibi bazı sektörlerin yanısıra, Türk makina sektörünün de olumsuz etkileneceğine dair endişelerimiz mevcuttur.
Bu yıl sektöre yeni sunduğunuz ürün grupları neler? Hangi özellikleriyle öne çıkıyorlar? Üretim dünyasında verimliliğe /kaliteye nasıl katkı sağlıyorlar?
Aslına bakarsanız ürün geliştirme mevcut ürünlerimizde sürekli devam eden bir süreç... Bir ürünümüz piyasaya sunulduğu günden itibaren itibaren hem donanımsal hem de yazılımsal olarak sürekli güncellenen bir geliştirme sürecimiz mevcut. Örneğin 10 yıldan fazladır piyasada bulunan PWI serisi tartı indikatörlerimizde şu anda 5. Nesil ana kart ve 13. Nesil yazılım mevcut. Yani cihazımızın demode olmasına fırsat vermeden ve eski versiyonlarla uyumluluğu bozulmadan sürekli olarak güncellemeler yapıyoruz. Bu da tüm ürün gamımızın Dünya’daki trendlerle uyumlu devam etmesini sağlıyor. Tasarlayan ve Üreten bir firma olmamızın en büyük avantajı işte bu gelişim ve uyum süreci…
2022 lansman hedeflerimize baktığımızda ise tartı komponentlerinin dijitalleştirilmesi ve yeni dijital yük hücresi ailesini tamamlamayı öngörüyoruz. Dijital yük hücresi ile kurduğumuz ilk taşıt kantarını bir petrokimya tesisine vermiştik. 2022, yük hücrelerinde komple yeni bir dijital seriyi pazara sunacağımız bir yıl olacak. Halihazırda bir kısmının tasarımı tamamlanmış olup sertifikasyon sürecinde olan bu yük hücreleri, analog yük hücrelerine göre daha hassas, hızlı ve uzaktan erişim kabiliyeti ile arıza diagnostiği imkanı içeren sensörler olacak.
Bunun yanısıra boyutlandırma özelliğini içeren yeni bir checkweigher ürünümüzü de pazara süreceğiz. Kargo ve lojistik firmalarıyla yaptığımız istişarelerle geliştirdiğimiz bu yeni ürün kargo firmalarında operasyonun daha hızlı ve kesintisiz yapılmasına katkıda bulunacak.
Liman ve Tersane sektörü özelinde sunduğunuz bir çözüm var mı? Böyle bir projeyi ve çıktılarını okuyucularımızla paylaşır mısınız?
Liman ve tersanelerde ortak kullanılan ürünler genelde yükleme boşaltma vinçleri oluyor. Bu vinçlerde aşırı yük algılama sistemleri herhangi bir kaza veya hataya yer vermemek için en önemli etken… Bizim bu yük algılama sistemleri için özel olarak geliştirmiş olduğumuz Esit PLC isimli bir yük hücresi serimiz mevcut. 2 tondan 60 tona kadar kapasitede geniş bir yelpazede ürettiğimiz bu yük hücreleri ülkemizde vinçlerde aşırı yük algılama sistemlerinde en çok tercih edilen sensörlerdir.
Esit PLC standart serisi dışında da farklı özellikler yük hücreleri üretmekteyiz. Örneğin Almanya’ya ürettiğimiz özel bir PLC yük hücresinde çift analog çıkış mevcut. Aynı gövde içerisinde birbirinden bağımsız çalışan iki elektronik devreden birisi arızalanırsa, değişim yapılana kadar ikinci elektronik devre ile tartıma devam edilebiliyor ve operasyon güvenliği riske atılmamış oluyor. İkinci bir örnekte; ülkemizin en büyük demir çelik üreticisinin tavan vinçlerinde mevcut yapıya uygun özel tasarlanmış ve yüksek kapasiteli yük hücrelerini modül olarak üretip, mevcut vinçlerini hassas tartı yapan üniteler haline getirdik.
Yük hücrelerinin yanı sıra Esit Smart2 tartı indikatörümüzü de yine özellikle vinç gibi cihazlarda kullanılmak üzere tasarladık. İçinde tümleşik halde bulunan açı sensörüyle bom açısını anlık olarak ölçerek ağırlık değerini hatasız gösteren bu indikatörümüz, analog çıkışıyla veya modbus bağlantıyla tartı datasını çıkış olarak verirken, önayar olarak girilen ağırlık değerinde tümleşik iki rölesiyle alarm çalma, vinci durdurma, vb… gibi uyarı ve ileti fonksiyonlarını da gerçekleştirebilmektedir.
Özellikle limanlarda kamyon girişlerinin çok yoğun olduğu dönemler olabiliyor. Dolayısıyla kamyon tartımının hem hızlı hem de hassas yapılması gerekirken, kamyon kantarının da aşırı yoğun tartı trafiğine dayanacak yapıda olması gerekiyor. Taşıt kantarı konusunda Avrupa’nın en büyük, Dünya’nın da 3. büyük fabrikasına sahip bir firma olarak 42 yıllık tecrübemizle en dayanıklı ve kaliteli ürünleri ürettiğimizi söyleyebilirim. Halihazırda bazı limanlarda kullanımda olan 400 ton kapasiteli taşıt kantarlarımızla Avrupa rekoruna sahip bir firma olarak farklı ihtiyaçlar için farklı kantar çözümlerimiz mevcut. Ağır hizmet için tasarladığımız Esit SC analog yük hücreleri ve Esit CAD dijital yük hücreleri ile en ağır koşullarda uzun yıllar boyunca hassas tartı yapabiliyoruz. Bununla beraber Esit PWI-X/T ve Esit ECI tartı indikatörlerimizle tartı verilerini diğer cihazlara iletme ve ERP sistemlerine entegre olma gibi uyumluluk özelliklerimiz de mevcuttur. Muhtelif yazılımlarımızla da özellikle limanlarda konteynerler için zorunluluk olan VGM sertifikasını oluşturabilirken, kantar üzerindeki taşıt trafiğini yönetmek için trafik ışığı, mesaj paneli, vb… gibi opsiyonel cihazları da bağlayabiliyoruz. Tüm bu özelliklerin bir adım ötesinde operatör gerektirmeksizin taşıtların otomatik olarak tanındığı ve yönlendirildiği otomasyon sistemi de kurabiliyoruz. Operatör hatalarını elimine eden bu otomasyon sistemi son derece güvenilir olmakla beraber, yurtiçi ve yurtdışında sayısız noktada aktif olarak kullanılmaktadır.
Son olarak okuyucularımıza ve sektöre mesajınız nedir?
Biz Esit Elektronik olarak başta Avrupa ve Ortadoğu olmak üzere 60’ın üzerinde ülkeye ihracat yapan bir firmayız. Sayısız müşterilerle yaptığımız görüşmelerin özetine baktığımızda özellikle Almanya, Fransa, Güney Kore gibi gelişmiş ülkelerdeki müşterilerin, kendi ülkelerinin markalarını tercih ettiğini ve tüm şartlar diğer ürünlerde olsa dahi kendi markalarından mümkün mertebe vazgeçmediklerini gördüm. Biz de Makina İmalat Sektörü olarak ülkemizde Türk markalarının kullanımına, desteklenmesine ve ön planda tutulmasında sektör olarak öncülük etmeliyiz düşüncesindeyim. Özellikle Uzakdoğu menşeli ürünleri tercih etmemeli ve kaliteyi ön planda tutmalıyız ki son dönemde yükselen Türk Makine Sektörü imajını daha da kuvvetlendirebilelim. Tüm okuyuculara saygı ve sevgilerimi sunarım.