Ericsson, öğrenen ve gelişen, daha akıllı ve veri odaklı ağlara dayalı NWDAF (Network Data Analytics Function) çözümünü kullanıma sunuyor. Yeni çözüm, servis sağlayıcılarının sorunlarını bulmak ve düzeltmek için ağ tarafından oluşturulan verileri kullanarak müşteri deneyimini iyileştirmeyi ve hizmet kalitesini artırmayı sağlıyor.

YÜZDE 45'LİK DÜŞÜŞ SAĞLIYOR, OPTİMUM AYAK İZİ SUNUYOR

5G açısından otomasyon, belirli basit ve karmaşık görevlerin otomatik hale getirilmesinden, yapay zeka, makina öğrenimi ve akıl yürütme gibi gelişmiş teknolojilerin uygulanmasını gerektiren müdahale olmaksızın otonom ağlara kadar uzanan devamlı bir çaba olarak karşımıza çıkıyor.

ATLAS COPCO AKILLI FABRİKA DÖNÜŞÜMÜNÜ HIZLANDIRACAK ATLAS COPCO AKILLI FABRİKA DÖNÜŞÜMÜNÜ HIZLANDIRACAK

Markanın NWDAF çözümü, makina öğrenimi ve yapay zeka modellerini beslemek için doğru verileri, doğru maliyetlerle birlikte sunarak bunu başarıyor. Çözüm, servis sağlayıcılarının farklı düzeylerde ağ sorunlarını tanımlamalarına ve çözüme ulaştırmalarına destek veren ve önem taşıyan iş kararları alabilmelerine imkan veren girdiler sağlayarak ağ işlevlerini geliştiriyor. Farklı ağ ve uygulama seviyelerinde otomatik hale getirilmiş öngörü oluşturma, analitik işleme, veri alma ve eyleme geçme gibi kapalı döngüler de bunun en iyi örneklerini oluşturuyor.

Çözüm, üçüncü taraf uygulamalara göre CAPEX ce OPEX verilerinde yüzde 45'e varan bir düşüşe olanak tanıyor. Akıllı veri toplama, daha verimli entegrasyon ve test, daha basit düzenleme ve optimum ayak izi sunuyor.

"DAHA FAZLA OTOMASYON VE ANALİTİĞE İHTİYAÇ VAR"

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan BT Group Baş Mimarı Neil McRae, "BT olarak tam bir bağlantı sağlıyoruz ve müşterilerimizin ağlara olan bağlılıklarının artması farklı düşünceler geliştirmemizi gerektiriyor. Ericsson'la birlikte birden fazla teknoloji neslini desteklemek üzere 5G çekirdek mimarisi için buluta özel çözümler üzerinde çalışıyoruz. Karmaşık ağları yönetmek ve müşterilerimize en iyi deneyimi sağlamak için daha fazla otomasyona ve analitiğe ihtiyaç duyulduğunu görüyoruz." diye konuştu.

McRae ayrıca, "Ericsson'ın BT'nin CNE (Customer Network Experience) platformuna büyük fayda sağlayacak kapalı döngü otomasyonunu ve hizmet güvencesini sağlamada bir sonraki önemli adım olan yerleşik yazılım probları ve Expert Analytics (EEA) üzerine inşa ettiği NWDAF çözümünü kullanıma sunduğunu görmekten büyük memnuniyet duyuyorum." yorumunda bulundu.

"5G ÇEKİRDEK ALANINDAKİ LİDERLİĞİNİ KANITLADI"

Konu hakkında konuşan Ericsson Area Packet Core Çözümü Yöneticisi Monica Zethzon ise, 5G teknolojisiyle ilgili her şeyin özellikle de 5G çekirdek ağlarının otomatik hale getirilmesi gerektiğini vurgulayarak, "Otomasyon, operasyonel verimliliği artırırken yeni hizmetlerin pazara sunulma süresini kısaltacak ve 5G ile birlikte sunulacak özel hizmetlerin yönetiminde büyük önem taşıyacak. NWDAF çözümüyle ağ verilerine dayalı veri destekli operasyonlardan faydalanmak için yapay zeka ve makine öğrenimi ile sağlanan otomatikleştirilmiş kapalı döngüyü ve güvenceyi oluşturuyoruz." dedi. 

Omdia Baş Analisti James Crawshaw da, Ericsson'ın sunduğu çözümün 5G çekirdek ağına zeka ekleyerek otomasyon ve optimizasyonu mümkün kılan yeni öngörüler getirdiğini ifade ederek, markanın söz konusu çözümle 5G çekirdek alanındaki teknoloji liderliğini yine ispat ettiğini dile getirdi.

ÇÖZÜM NELERDEN OLUŞUYOR?

NWDAF çözümü, Ericsson'ın buluta özel çift modlu 5G Çekirdek ve Ericsson Expert Analytics çözümlerine entegre edilmiş tekrardan kullanılabilen mikro hizmetler setinden meydana geliyor.

Esnek dağıtım senaryoları ve model taşınabilirliği, çözümün hem merkezi hem de 5G çekirdek ürünlerinde yerleşik olarak konumlandırılabilmesine imkan sağlıyor. Çözüm, çıkarım ve eğitim ile veri havuzunun ayrıldığı dağıtılmış bir ağ analitik mimarisini tanımlayan 3GPP Sürüm 17'ye dayanıyor.