LPG sektörüyle ilgili gelinen son noktayı değerlendiren BRC Türkiye CEO’su Kadir Örücü, Avrupa’nın LGP’ye yöneldiğine dikkat çekerek LPG’nin karbon emisyonunun azalmasına uygulanacak hızlı bir önlem olduğunu belirtti. Örücü sözlerine şu şekilde devam etti: “Koronavirüs salgını nedeniyle vatandaşlar kendi araçlarını kullanmaya başladı ve trafikteki araç sayısı ile yakıt tüketimi oldukça arttı. LPG dönüşümü ise yüzde 40’ı aşan tasarruf imkanıyla birçok kişinin tercih nedeni oldu. LPG diğer fosil yakıtlara göre en çevreci yakıt olmasıyla dikkat çekiyor. Türkiye’de trafiğe kayıtlı 5 milyona yakın LPG’li araç sayesinde yılda 2 milyon ton karbon salımı azalıyor.” dedi. 

“EN ÇEVRECİ FOSİL YAKIT”

LPG’nin en çevreci fosil yakıt olduğunu belirten Örücü, konuyla ilgili görüşlerini aktardı. “Karbon salımının dünyanın tahammül seviyelerini aşıyor.  Küresel ısınmaya, küresel ısınma ise iklim değişikliğine neden oluyor. İklim değişikliğinin yarattığı olumsuz etkileri ülkemizde de görüyoruz. Ulaşım araçları karbon salımında önemli bir etkiye sahip. Avrupa Birliği aldığı önlemler çerçevesinde 2021 yılından itibaren araçlara kilometre başına 95 gram karbon emisyonu sınırlaması getirdi. Bu rakamında 2030 yılı itibariyle 60 gram olarak revize edilmesi bekleniyor. Almanya’nın başlattığı dizel yasaklar diğer ülkelerde de uygulanmaya başlandı. Nihai hedef sıfır emisyon. Bu noktaya gelebilmek ve karbon emisyonunu azaltmak için LPG dönüşümü alınacak en hızlı önlemdir” dedi.