Türkiye’nin ve Avrupa’nın tek çatı altındaki en büyük entegre üst segment yünlü kumaş üreticisi Yünsa, 2018 yılı 3. çeyrek dönemi finansal sonuçlarını açıkladı. Yünsa’dan Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamaya göre; yılın üçüncü çeyreğinde şirketin net kârı 19,03 milyon TL olarak gerçekleşti. Yünsa, net kârını geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre 4 kat artırarak büyük bir başarıya imza attı. 265 milyon TL olan cironun yüzde 68’i ise ihracat kanalıyla gerçekleşti.

Yünsa’nın üçüncü çeyrek sonuçlarını değerlendiren Yünsa Genel Müdürü Nuri Refik Düzgören, “Türkiye’nin ve Avrupa’nın tek çatı altındaki en büyük entegre üst segment yünlü kumaş üreticisi olarak sektörümüzün dünya lideri olma konusunda emin adımlarla ilerliyoruz. Tekstil sektörü iç ve dış operasyonların değişkenlik göstermesi, üretim süreci ve hammadde tedariği bakımından hem Türkiye’de hem dünyada diğer sektörlere kıyasla zor bir sektör. Biz bu sektörde üst segment ürün üretiyoruz. Finansal ve operasyonel süreçlerimizi doğru bir stratejiyle yönetiyoruz. Hazır giyim devlerinin bulunduğu global bir müşteri portföyümüz var. Ayrıca ihracattaki başarımız marka değerimizi artıran önemli bir unsur. 2017 yılında başlattığımız yeniden yapılanma sürecimizi başarıyla yöneterek sağlıklı bir yapı oluşturduk.Ar-Ge ve inovasyonla büyümemizi sürdürüyoruz. Ciromuz ise 265 milyon TL’ye ulaştı. Verimlilik odaklı çalışmalarımızla ülkemizin ekonomik büyümesine, milli ekonomiye ve endüstriyel birikimine katkı sağlamaya devam edeceğiz” dedi.

Yünsa’nın ihracat rakamları hakkında da bilgi veren Düzgören şöyle devam etti: “Yılın üçüncü çeyreğinde 265 milyon TL’ye ulaşan ciromuzun yüzde 68’ini ihracat kanalıyla gerçekleştirdik. Bugün elliden fazla ülkeye ihracat yapıyor, 400’den fazla müşterimize ürünlerimizi sunuyoruz. Türkiye’de ise sektörümüzdeki ihracatın yüzde 70’ini gerçekleştiriyoruz. Yıllık ciromuzun 3’te 2’sini ihracat oluşturuyor ve dünya toplam yünlü kumaş pazarının yaklaşık yüzde 5’ini karşılıyoruz. Geçen yıl toplamda 199 milyon TL olan ihracat gelirimizle TİM 2017 ‘İlk 1000 İhracatçı Firma’ araştırmasında yer aldık. Bugün üretim kapasitemiz ile dünyanın beş büyük üst segment yünlü kumaş ihracatçısından biriyiz ve uluslararası çapta birçok markayla iş birliği gerçekleştiriyoruz. 2018’deki hedeflerimizden biri aktif olarak yer aldığımız Avrupa ve ABD pazarının yanı sıra şu an nispeten daha küçük hacimlerle çalıştığımız Uzak Doğu’yu portföyümüze aktif olarak katmak. Başta Japonya ve Güney Kore’de ihracattaki payımızı artırmayı hedefliyoruz.”