Seger, 1981’de bobin teli üretmek üzere Bursa’da faaliyetlerine başlamış bir şirket iken artık yılda 11 milyon adet korna üretiyor. Üretim hacmi ve ürün kalitesiyle Türkiye Pazarı’nda birinci, Avrupa Pazarı’nda ise listenin en üst sıralarında yer alan Seger’in 2019 gündemini Yönetim Kurulu Başkan Vekilleri Selim Baykal anlattı.

‘Liderlik Ar-Ge’den geçer.’ mottosuyla hareket eden Seger, her yıl gelirinin yüzde üçünü Ar-Ge’ye ayırıyor. Ar-Ge çalışmalarına son derece önem veren Seger, 2019 yılı itibariyle tüm Ar-Ge çalışmalarını yaya güvenliğine odaklayacağını açıkladı. Ayrıca Seger’in bu yıl içerisindeki en büyük hedeflerinden biri de ihracat pazarını büyütmek.

Seger’in Ar-Ge’ye verdiği önemden ve 2019 yılı iş gündemlerinden bahseden Seger Yönetim Kurulu Başkan Vekili Selim Baykal konuya ilişkin “Seger Ar-Ge çalışmalarıyla her yıl en az bir adet yeni ürünü piyasaya sürmeyi hedefleyerek yola çıkmış bir şirket. Yalnızca 2018 itibariyle geliştirdiğimiz dört yeni ürünü piyasaya sunduk.” dedi. Bu dört ürün içerisinde havalı korna kategorisinden 8 melodili Mehter Korna ile 8 melodili Nostalji Kornalar’ın da yer aldığını belirten Baykal, geliştirip ürettikleri kornaların Türkçe Pop / Folk melodilerinden Osmanlı mehter takımının 8 değişik marş melodilerine kadar birçok farklı notayı barındırdığını ve bu ürünleriyle dünya pazarında oldukça rağbet gördüklerini belirtti.

TESLA VE TÜREVLERİYLE YOLA DEVAM

Baykal yaptığı açıklamada, otomobil sektöründeki trendleri yakından takip edip ürünlerini bu doğrultular üzerinde geliştirdiklerinin altını çizdi ve ekledi “Özellikle son yıllarda elektrikli ve otonom araçlar oldukça ilgi odağı durumunda. Biz de bu noktada Tesla ile anlaşma yapmıştık. Gelecek dönemlerde de tıpkı Tesla gibi otomotiv sektörüne yön verecek markalarla yolumuza devam etmek istiyoruz ve bunun için çalışıyoruz.”

BİR DİĞER HEDEF DE YURT DIŞI PAZARI

Türkiye ve yurt dışı pazarına halihazırda hakim olan Seger, Amerika, Romanya, Fransa, İspanya ve Almanya başta olmak üzere Japonya’dan Filistin’e kadar 70 ülkeye korna ihraç ediyor. Ar-Ge çalışmaları sonucunda geliştirdikleri tüm ürünlerle her yıl çalışma sahalarına yeni pazarlar eklediklerini vurgulayan Baykal, “Küresel pazarda ihtiyaç doğrultusunda üretim yapmaya devam edeceğiz.” dedi. 2019 yılı itibariyle herhangi bir küçülmeye gitmeyi kesinlikle beklemediklerinin de altını çizen Baykal “İhracat pazarımızda büyüme ivmemizi arttırmayı hedefliyoruz.” şeklinde konuştu.