Türkiye ve dünya için yenilikçi peynirler geliştirerek hem ulusal hem de uluslararası alanda birçok ödüle layık görülen Muratbey “Sürdürülebilir Kalkınma”ya katkı sağlayacak araştırma geliştirme çalışmalarına da devam ediyor. Ar-Ge merkezinde üretimden teknolojiye araştırma geliştirme yatırımları yapan firma, iki önemli projesini Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı kapsamında değerlendirilmek üzere Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)’a sundu.

“AR-GE HEDEFİMİZ KATKI SUNMAK”

Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, Ar-Ge merkezinde onu aşkın proje üzerinde çalışmaların devam ettiğini belirterek iki proje ile TÜBİTAK’a başvuruda bulunduklarını belirtti. Erol “Türkiye’nin ham madde ile ilgili dışa bağımlılığını azaltmaya ve milli servetin korunmasına katkıda bulunmaya yönelik katkı sunmak başlıca hedeflerimizden biri. Bu nedenle makina ve teknoloji alanındaki Ar-Ge merkezimizde dış kaynaklı bir ham maddenin daha verimli kullanımı konusuna çalışıyoruz. İlgili sektörlerin yurt dışından dövizle getirdiği ham maddeyi Ar-Ge merkezimizde geliştirerek, yurt dışı harcama payını düşürmek istiyoruz. Ürüne yönelik yürüttüğümüz TÜBİTAK projemiz ile de toplum sağlığına çözüm üreteceğiz. Üretim tesislerinde hijyen amaçlı kullanılan bir hammaddenin verimliliğini ve etkinliğini yükselterek, iktisadi anlamda gezegenin kıt kaynaklarını gereğinden fazla tüketmeksizin, sürdürülebilirliğe katkı sunmayı amaçlıyoruz.” dedi. 

Program ile ülke sanayisine Ar-Ge yeteneği ve kültürü kazandırarak, teknolojiye katkı sağlamayı amaçlayan kuruluşların yenilikçi projelerine destek veren TÜBİTAK, Muratbey’in biri makina ve teknoloji, diğeri üretim alanında yürüttüğü iki projesini değerlendiriyor.

1965 yılında Eminönü’nde küçük bir peynirci dükkanıyla peynir sektörüne adım atan Muratbey, 1992 yılında ilk üretim tesisini açtı. Şu anda 300’ün üzerinde ürün çeşidi ile Muratbey; 30 bin metrekare kapalı alana sahip üretim tesisi, 400 çalışanı ve günde 700 ton süt işleme kapasitesi ile her gün Türkiye çapında 25 bin satış noktasına ulaşmakta ve daha fazla sayıdaki insanın sağlıklı sütle üretilmiş sağlıklı ürünler tüketmesini sağlamayı amaçlamaktadır.