Araç kullanıcılarının lastik satın alırken dikkat etmeleri gerekenler hakkında bilgiler veren Michelin Türkiye Pazarlama Direktörü Ayşem Suner, özellikle DOT* ile alakalı bilgi karışıklığı olduğuna da vurgu yaptı. 

LASTİK ÖMRÜ NE ZAMAN BAŞLAR?

Konuyla ilgili yaptığı açıklamada lastiğin ömrünün araca takıldıktan sonra başlayacağını vurgulayan Suner, bununla ilgili “Yeni üretilmiş bir lastik ile üç yıl önce üretilmiş bir lastiğin performansları aynıdır” örneğini verdi. Lastiğin ömrünü en çok etkileyen faktörün stoklanma koşulları olduğunun da altını çizen Suner, iyi stoklanmış bir lastiğin 10 yıl raf ömrü olacağını sözlerine ekledi.

LASTİK ALIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

Lastiklerin araçlara takılmadan önce stok aşamasında üzerlerine yük bindirilmiş ve şişirilmemiş bir şekilde istiflendiğini hatırlatan Michelin Türkiye Pazarlama Direktörü Ayşem Suner, lastiklerin ancak araç ile buluştuktan sonra yol darbeleri ve güneş ışığı gibi dış etmenlere maruz kaldığını vurguladı. Araçlarına lastik alma konusunda araştırma yapan kullanıcıların dikkat etmesi konuları da anlatan Suner, özellikle DOT* ile ilgili bilgi karışıklığı olduğunu ve alıcıların dilerlerse lastiğin üretim tarihi için yanak kısmında art arda dört rakamdan (Bu dört rakam 2000 yılı öncesinde üç rakamdan oluşuyordu) oluşan kısma bakabileceklerinin bilgisini de verdi.

LASTİK NASIL STOKLANIR?

Lastiklerin uzun ömürlü olabilmesi adına saklama koşullarının büyük önem taşıdığının altını çizen Suner, lastiklerin özellikle serin ve kuru bir ortamda, mümkünse doğal havalandırmanın yapıldığı bir yerde saklanmasının en uygun koşul olduğunu söyledi. Dışarıda korunması planlanan lastiklerin ise mutlaka üzerlerine branda örtülmesi ve su geçirmemesi gerektiğini dile getirdi.

Lastiklerin güneş ışığı ve ultraviyole ışınlı yapay ışığa da maruz kalmaması gerektiğini belirten Suner, sıcaklık konusunda 35 derecenin altının tercih edilmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.

Mazot ve petrol tarzı uçucu maddeler ile akü asidinin lastiğe temasından kesinlikle kaçınılması gerektiğini hatırlatan Suner, lastiklerin zeminden asgari 10 santimetre yukarıda ve dikey bir şekilde istiflenmesi gerektiğini, deformasyonu önlemek için ise ayda bir sefer hafifçe döndürülmeleri gerektiğini belirtti.

Suner, lastik stoklama ile alakalı son olarak “Kullanıcılar ilk stoklanan lastiği önce kullanacak şekilde saklama koşullarını organize etmeli ve beşinci yılını doldurmuş lastiklerini her yıl bir uzmana kontrol ettirmeli.” dedi.

DOT: Lastiklerin kronolojik yaşı, lastiğin yanak kısmında ‘DOT’ sembolünün ardından gelen karakterlere bakarak öğrenilebilir.