Türkiye’de 50 bini aşkın e-ticaret sitesinin ödeme alt yapısını sağlayan ve 2 milyondan fazla kullanıcıya Korumalı Alışveriş hizmeti veren iyzico’da CMO görevine, Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG), Tezgâh Üstü Piyasalar (OTC) ve Telekomünikasyon sektörlerinde tecrübeli olan Murat Büyükkucak atandı. Boğaziçi Üniversitesi Siyasal Bilimler ve Uluslararası İlişkiler bölümü mezunu olan Büyükkucak, daha sonra London School of Economics’in Siyaset Bilimi Departmanı’nda yüksek lisans programını bitirdi.ı. Büyükkucak son olarak, Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi’nde Pazarlama Direktörü olarak çalışıyordu.

İş hayatına Starcom Mediavest İstanbul’da Stratejik İletişim Planlama Sorumlusu olarak adım atan Murat Büyükkucak, ardından Kraft Foods Türkiye’de Marka Müdür Yardımcısı, The Coca-Cola Company’de Kıdemli Marka Müdür Yardımcısı ve Marka Müdürü, Novartis Consumer Health’de Marka Müdürü, British American Tobacco’da Kıdemli Marka Müdürü ve Marka Planlama ve Enformasyon Müdürü olarak çalıştı.

2013 senesinde Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi’ne “Büyük İşletmeler & Kamu” Segmenti’nden sorumlu Pazarlama Kıdemli Müdürü olarak katılan Büyükkucak, “Yarına Hazırım” lansmanında aktif olarak rol aldı ve 30’un üzerinde büyük işletmenin Vodafone İş Ortağım çatısı altındaki iletişim çalışmalarına önderlik etti. Büyük işletmelere ve kamuya özel “Dijitalleşme Endeksleri”nin ve Vodafone’un ilk Akıllı Şehir Crowd-sourcing projesi olan “Şehir Sizin” platformunun lansmanlarına imza attı. Büyükkucak, 2 yıl süresince 3.000’in üzerinde katılımcının ağırlandığı “Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi”ni de hayata geçirdi ve segmentin pazar payının ve servis gelirlerinin büyümesine katkı sundu.

Murat Büyükkucak, 2016 yılında Marka Stratejisi & Pazarlama İletişimi Kıdemli Müdürü olarak atandı ve Vodafone ana markasının, Bireysel ve Kurumsal İş Birimleri’nin iletişim stratejilerinin belirlenmesi ve faliyete geçirilmesinin yönetimini üstlendi. Vodafone markasının “Ready?” çatısı altında yeniden konumlandırılmasına yön verdi ve dijitalleşme vizyonuna katkı sağlayan “İnterneti Seviyorum” projesini de başarıyla yönetti. Ardından Yeni Müşteri Kazanımı (Acquisition) Tribe’ında Segmented Squad Product Owner olarak görev yapan Büyükkucak, Red&Freezone ticari stratejilerinin ve ürün vizyonlarının belirlenmesi ve tüm lansman süreçlerinin yönetilmesi ile beraber Agile dönüşümüne önvülüketti.

iyzico ekibine katılmadan önce Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi’nde Pazarlama Direktörü olarak görev yapan Büyükkucak, Kurumsal Pazarlamanın güçlü büyüme performansına önemli katkılar sundu.

iyzico’nun dinamik ve inovatif çalışma ortamıyla fark yarattığını belirten Murat Büyükkucak, ekibe katılmasıyla ilgili olarak şöyle konuştu: “iyzico, takım kültürü ve çalışma sistemi başta olmak üzere pek çok konuda Türkiye’de başarılı bir örnek. Yönetim ekibinin başarılarını hayranlıkla takip ediyordum. Kısa sürede sektöründe öncü olabilmiş ve güven kazanmış bu ekibe dâhil olduğum için mutluluk duyuyorum. Genç ve dinamik bir ekiple çalışacak olmak heyecan verici. Türkiye’de finansal hizmetleri kullanıcı odaklı hale getirmek hedefimizle çalışmaya devam edeceğiz.”