İhracat rakamlarını 2018’in ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20,5 oranında artırdıklarını vurgulayan Ahmet Güleç; "İlk çeyrek rakamlarından önce sektör olarak yılsonu hedeflerini 3 milyar dolar olarak belirledik ancak rakamları 3,5 milyar dolar seviyesine çıkartmak için şartlar elverişli konumda” dedi.

2018’in ilk çeyreğinde yoğun olarak çalışarak geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre ihracat rakamlarını yüzde 20 oranında artırdıklarını belirten İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, bu artışla ihracat rakamını 765,5 milyon dolar değerinde yükselttiklerini söyledi.

“İHRACAT, ÇARPAN ETKİSİ YARATAN BİR UNSURDUR”
Bu çalışmalara bakarak önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye’yi dünyanın ilk 10 ihracatçı ülkesi içinde görmeyi umut ettiklerini aktaran Güleç, “Sektör olarak 2018’in ilk çeyreğinde önemli ölçüde ihracat gerçekleştirdik. Ve en çok ihracat yaptığımız pazarlar sırasıyla; Irak, Almanya, Fransa, S. Arabistan, ABD, B. Krallık, Libya, İsrail, Hollanda ve İspanya oldu. Geçtiğimiz yıla göre hedef pazarlarımızdan ABD’ye oldukça hızlı bir giriş yaptığımızı görmekteyiz. İhracat, sektörümüzün ‘küresel bir oyuncuya dönüşmesini’ ve daha rekabetçi olmasına katkı sağlamakta. Sektör olarak Ar-Ge ve tasarıma verdiğimiz önem her yıl artıyor. Biz biliyoruz ki pazarlama ve markalaşmaya yaptığımız yatırımlar ihracatımızı pozitif etkilemekte; bu da daha çok Ar-Ge, tasarım, üretim ve istihdama yönelmemizi doğurmaktadır. Dolayısıyla, sektörümüz açısından ihracat, çarpan etkisi yaratan ve ‘olmazsa olmaz’ bir unsurdur. Bize göre Türkiye mobilya sektörünün son 15 yıldaki büyümesinin ana motifi ‘ihracattır’” diye açıkladı.   

TÜRKİYE'DE 36 BİN MOBİLYA ÜRETİCİSİ BULUNUYOR 
2000'li yılların başında 20 binlerde olan mikro atölye sayısı bugün 36 bin KOBİ düzeyine geldi. Özellikle 10 kişiden daha fazla istihdam yaratan KOBİ sayısının her geçen gün arttığına işaret eden Ahmet Güleç, 1 milyon dolar ve üzeri ihracat yapan firma sayısının 2017 yılı sonunda 600'e ulaştığını vurguladı.  Güleç, "KOBİ'ler ya stratejik işbirliği yapacak ya da şirketlerini birleştirip Maliye Bakanlığı'nın onlara sunduğu vergi imkanlarından yararlanacak. Böylece daha fazla pazardan pay alarak kar edebilecek" diye konuştu.