Hilti Corporation CEO’su Christoph Loos, bu büyümede markanın inovasyon ve küresel satış ağını güçlendirmek için yaptığı yatırımların büyük etkisi olduğunu söyledi. Hilti için 2017 yılının çok başarılı geçtiğini ifade eden CEO Christoph Loos, inşaat ve el aletleri sektörlerindeki güçlü gelişimin yanı sıra markanın son yıllarda inovasyon ve küresel satış ağını güçlendirmek için yaptığı yatırımların etkisiyle kayda değer bir büyüme kaydettiklerini açıkladı.

AR-GE HARCAMASI YÜZDE 11 ARTTI

Geçtiğimiz yıllarda başlattığı yatırım çalışmalarına 2017 yılında artan bir ivmeyle devam eden Hilti, küresel satış ağının güçlendirilmesine ek olarak yeni ürün, yazılım ve dijital çözümlerin geliştirilmesine ağırlık verdi. Ar-Ge harcamalarını her yıl artırarak ekstra güvenlik ve kullanıcının daha uzun süre konforlu bir şekilde çalışmasını sağlayan birçok patentli sistem geliştiren Hilti, bir önceki yıla kıyasla yüzde 11 oranında artışla, yaklaşık 1 milyar 198 milyon TL (311 milyon CHF) tutarında Ar-Ge harcaması gerçekleştirdi. Faaliyet karı yüzde 15 artarak yaklaşık 2 milyar 667 milyon TL (692 milyon CHF), net gelir yüzde 10 oranında yükselerek yaklaşık 2 milyar 43 milyon TL (530 milyon CHF) düzeyinde gerçekleşti. Yüzde 13.5’e ulaşan satış geliri ve yüzde 21.3 olan kullanılan sermaye getirisi bakımından da yeni rekor rakamlar elde edildi. Çalışan sayısı ise yüzde 9 oranında artarak 26 bin 881’e ulaştı.

İNOVASYON VE SATIŞ YATIRIMLARINA DEVAM

2018 yılında global inşaat sektöründe pozitif durumun korunacağını öngören Hilti, 2017 ile benzer büyüme oranlarına ulaşmayı hedefliyor. Stratejik hedeflerine yönelik çalışmalarına artan bir ivme ile devam etmeyi planlayan Hilti, finansal durumunda yaşanan olumlu gelişmelerin sağladığı avantajla inovasyon ve satış alanlarındaki yatırımlarına hız kazandırmayı amaçlıyor.

BÖLGESEL ÜS HİLTİ TÜRKİYE 2018’DE YÜZDE 35 BÜYÜME HEDEFLİYOR

Hilti globalden aldığı güçle 2017’yi yüzde 30 büyüme, 30 yeni ürün, 13 mağaza ve 365 çalışanla kapatan Hilti Türkiye ise 2018 yılı hedeflerini yüzde 35 büyüme ve 30 yeni ürünün yanı sıra Türkiye genelinde 16 mağazaya ve 400’ün üzerinde çalışan sayısına ulaşmak olarak açıkladı.