Arçelik tarafından yapılan açıklamaya göre, Arçelik’te 19 senedir çeşitli departmanlarda görev alan Akın Garzanlı, 1 Ocak 2022'den itibaren geçerli olmak üzere Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CMO) görevine getirildi.

Garzanlı, Arçelik’te global marka yönetimi, tüketici iç görüsü, endüstriyel tasarım, ürün yönetimi, küçük ev aletleri, tüketici hizmetleri gibi alanları da içine alan geniş bir coğrafyaya yayılmış pazarlama ekibini yöneterek, güçlü global ve yerel 12 marka ile fark yaratan pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi konusundaki bütün süreçlerden sorumlu olacak.

Avusturya Lisesi’ni bitiren Akın Garzanlı, ardından İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden mezun oldu. Garzanlı, Koç Üniversitesi’nde yaptığı MBA eğitiminin ardından Harvard Business School ve Kellogg School of Management Business School ’da çeşitli programları tamamladı.

ELEKTRA ELEKTRONİK’TE ÜST DÜZEY ATAMA ELEKTRA ELEKTRONİK’TE ÜST DÜZEY ATAMA

İş yaşamına 2002 senesinde Arçelik’in global pazarlarından sorumlu olarak adım atan Garzanlı, satış, ürün yönetimi, pazarlama, müşteri hizmetleri gibi alanlarda çeşitli roller edindi.

Garzanlı, 2008-2011 seneleri arasında Almanya'da farklı pozisyonlarda yöneticilik yaptığı dönemde Grundig'in Arçelik'in bünyesine entegrasyonunda değerli katkılar sağladı. 2015 senesinde ev eşyaları sektöründe dünyadaki gıda israfına karşı sürdürülebilirlik yolculuğu olan “Grundig Respect Food” kampanyasına öncülük eden Garzanlı, 2018'den itibaren Arçelik Global Satış Sonrası Hizmetler görevine atandıktan sonra global satış sonrası hizmet süreçlerinin müşteri odaklı dijitalleşmesi ve geliştirilmesine önderlik etti.

Akın Garzanlı, 2020 senesinden beri, mevcut görevine ek olarak, Avrupa beyaz eşya pazarının iki numaralı markası Beko’yu da kapsayan güçlü global ve yerel 10’dan fazla markanın Global Marka Direktörlüğü görevini icra etti. (AA)