Koton, Platin Dergisi ve bağımsız araştırma şirketi İpsos iş birliğiyle hazırlanan Global 100 Endeksi’nde dijitalleşmeye yaptığı yatırımlar ile hazır giyim kategorisinin lideri oldu.

"DİJİTALLEŞME EN ÖNEMLİ YATIRIM ADIMLARIMIZDAN"

Son üç yıldır kategorisinde birinci olan firma, "dijitalleşme" temasıyla gerçekleştirilen ve Türkiye’yi global arenada temsil eden tanıtım ve yatırım şampiyonlarının belirlendiği endeksin 2020 sonuçlarına göre birinci sırada yer aldı.

Koton CEO’su Dr. A. Bülent Sabuncu, iş süreçlerini ileriye taşıyabilmek adına dijitalleşmeyi odaklarına aldıklarını belirterek, sektör birincilikleriyle ilgili şu ifadeleri kullandı:

"Platin 100 endeksinde hazır giyim sektöründe üçüncü kez lider olmak bizim için büyük mutluluk ve gurur kaynağı. 2019'da ve bilhassa pandeminin de etkisiyle dijitalin güçlendiği 2020'de, dijitalleşme en önemli yatırım adımlarımızdan biri oldu. Bütünleşik CRM datası ile kişiselleştirilmiş öneriler sunmak için teknolojinin sağlayabileceği tüm araçları kullanıyoruz. Diğer yandan, ticaretin ibresi online ve dijital satış tarafına yöneliyor. Biz de dünyanın pek çok ülkesinde gerek kendi sitemiz gerekse pazar yerleri vasıtasıyla ürünlerimizi satıyoruz."  

"39 ÜLKEDE ONLİNE SATIŞA BAŞLAYACAĞIZ"

Sabuncu, 2021 yılının sonunda toplam 39 ülkede online satış yapacaklarını, Endonezya’dan Nijerya’ya pek çok ülkede pazar yerlerinden talep aldıklarını dile getirerek, söz konusu ilginin altyapısının, müşterinin ihtiyaçlarını doğru okumayı sağlayan bütünleşik müşteri deneyimini iyi yönetmelerinden kaynaklandığının altını çizdi.

"MAKİNA ÖĞRENİMİ VE YAPAY ZEKAYI KULLANIYORUZ"

Sabuncu, Covid-19'un getirdiği yeni ihtiyaçlar doğrultusunda stratejilerini ve planlarını güncellediklerini, başta dijitalleşme olmak üzere hız, verimlilik ve sadeleşmeyi ön plana çıkardıklarını vurguladı.

Söz konusu stratejilerinin temelinde, müşteri ihtiyaçları doğrultusunda ürün ve hizmetlerinin hızlı uyumu olduğunu kaydeden Sabuncu, "İnsan, zaman yönetimi ve iş yapma şekillerinin sadeleşerek verimli hale getirildiği ve işimize yeni teknolojileri dahil ettiğimiz bir yeni dönemi başlatmış olduk." dedi.

Görüntü tanıma, makina öğrenimi ve yapay zeka teknolojilerini kullanarak Trend Management Tool adında bir araç geliştirdikleri bilgisini veren Sabuncu, "Bu araç sayesinde müşterilerimizin beklentilerini ve hızlı değişen modayı anında algılayıp mağazalarımıza ve tüm satış kanallarımıza anında koyabiliyoruz. E-ticaret kanalında işler bu dönemde çok arttı. Artan taleple birlikte depo süreçlerinin sadeleşmesi ve hızlanması, sevkiyatların hızlanması ve artan maliyetleri müşterilerimize yansıtmamak adına yaptığımız çalışmalar, müşterinin istediği ürüne daha hızlı ulaşmasını sağlamak üzere mağaza stoklarının e-ticarete açılması gibi çok başlıkta projelerimizi hızlandırdık." şeklinde konuştu.