İstinye Üniversitesi ve VRLab Academy iş birliğiyle tasarlanan VR (sanal gerçeklik) Laboratuvarları, 16 Mart’ta öğrencilerin kullanımına açılacak.

Toplam 7 farklı deneyden oluşan sanal laboratuvarlarda öğrenciler yüz yüze eğitimle laboratuvarda yaparak öğrendikleri deneyleri sanal ortamda da tekrarlayabilecekler.

PEKİŞTİRMEYE OLANAK TANIYACAK

Covid-19 pandemisi nedeniyle birçok dersi uzaktan eğitim yöntemleriyle veren üniversiteler farklı uygulamalar denemeye devam ediyor.

İstinye Üniversitesi de öğrencilerin laboratuvarlarda yüz yüze eğitimle öğrendikleri bilgileri sanal ortamda tekrar ederek pekiştirmelerine olanak tanıyacak VR (sanal gerçeklik) Laboratuvarları hayata geçiriyor.

Proje ile öğrencilerin konuyla ilgili bilgi ve becerilerini hem eğlenerek hem de tekrar ederek pekiştirmelerine imkan verilmesi amaçlanıyor.

"DENEYLERİ, VR GÖZLÜKLERLE TEKRARLAYACAKLAR"

Laboratuvarla hakkında bilgiler paylaşan İstinye Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Ayberk Kurt, tıp eğitiminde pratik eğitimin önemine inandıklarını ve öğrencilerin yaparak öğrenmeleri gerektiğini belirtti. 

Pandemi sürecinin, kendilerini teknoloji kullanımını daha fazla düşünmeye ittiğini kaydeden  Prof. Dr. Ayberk Kurt, "Bu bağlamda, yüz yüze yapılacak uygulamalı derslerin önemini asla göz ardı etmeden, öğrencilerimizin pratik bilgi ve becerilerini dijital ortamda eğlenceli bir şekilde daha da geliştirebilecekleri yazılımlar geliştirme üzerinde paydaşlarımızla birlikte çalışıyoruz. Bu çalışmalardan biri de tıbbi biyokimya laboratuvar deneylerinin sanal ortama aktarılması projesi. Bu projedeki hedefimiz öğrencilerin laboratuvarda yaparak öğrendikleri deneyleri sanal ortamda da tekrarlayabilmelerine, eğlenceli bir ortamda konuya ilişkin bilgi ve becerilerini pekiştirmelerine olanak sağlamak. Bazı uygulamaların sanal ortama aktarımının tamamlandığı bu projenin ilerleyen aşamalarında, farklı sanal deney modülleri oluşturmayı, öğrencilerimizin deneyleri VR gözlükler kullanarak sanal ortamda da tekrarlayabilmelerini sağlamayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.

"DİJİTAL ARAÇLARIN AKTİF KULLANIMINI AMAÇLIYORUZ"

İstinye Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Dr. Caner Geyik ise, eğitimde dijital araçların kullanılmasına bağlı yaşanan gelişmeleri yakından takip ettiklerini ve bu bağlamda çalışmalarına devam ettiklerini ifade etti.

Dr.Geyik, ’’Sanal laboratuvarların öğrencilerin gerçek laboratuvarda yapacağı deneye hazırlık aşamasında ve deneyi yaptıktan sonra bilgilerinin pekiştirilmesinde katkı sağladığını gösteren bilimsel çalışmalar da mevcut. Pandemi ile ivme kazanan dijital eğitim araçlarının, yüz yüze eğitime döndüğümüz günlerde de etkin bir biçimde kullanılmasını ve ıslak lab tecrübesi ile birleştirilmesini planlıyoruz.’’ 

"EĞLENCELİ ÖĞRENME ORTAMI SAĞLAYACAK"

İstinye Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı öğretim üyesi Dr. Huri Bulut da sanal laboratuvarların alternatif ve uygun maliyetli yaklaşımlar olduğuna dikkat çekerek, şöyle konuştu:

Uygulamalı laboratuvarlarda yeterliliği göstermek, etkili bir hazırlık, bilgi ve deneyim gerektirir. Tüm bunların geleneksel öğretim yöntemlerini kullanarak elde edilmesi zor olabilir. Geliştirdiğimiz VR Biyokimya laboratuvar uygulamaları, öğrencilerin deney yapma becerilerini eğlenceli ve risksiz bir öğrenme ortamında uygulamalarına olanak tanıyarak, gerçekçi bir laboratuvar deneyimine erişmelerini sağlayacak.”