Geçtiğimiz yıl Türkiye'de hayata geçirilen en büyük dijital dönüşüm projelerinden biri olan Vitramax, Eczacıbaşı Yapı Gereçleri’ni dünya teknoloji liderlerinin gündemine taşıdı.

Firmanın uzaktan çalışma düzenine rağmen 13 ayda tamamlayıp bu yılın başında canlıya aldığı proje, uluslararası bir dergiye konu oldu. Fortune 500 şirketlerindeki BT liderlerinin yüzde 83’ünün üye olduğu SAPinsider, 20 yıldır yayınladığı dergisinin son sayısında, EYAP’ın Vitramax adlı başarılı dijital dönüşüm projesinin sırlarını teknoloji dünyasının liderleriyle paylaştı.

Dergi, yapı ürünleri alanındaki uluslararası dağıtım ağını uzun yıllar süren yoğun satın alma faaliyetleriyle büyüten Eczacıbaşı VitrA’nın, daha çevik olmak ve müşteri deneyimini artırmak için büyük resim görme vizyonuyla dijital dönüşümü benimsediği yorumunu yaptı.

2020'NİN EN BÜYÜK PROJESİ OLDU

SAPinsider’a konuşan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri BT Direktörü ve Dijital Lideri Alp Güldür, bu yıl canlıya alınan Vitramax projesi ile ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:

“2020’de ülkemizin en büyük SAP projesine imza attık. Planlamadan üretime kadar temel iş süreçlerini optimize eden ve dijitalleştiren bütünsel bir programdan yararlanmak için SAP S/4HANA’yı tercih ettik. Akıllı ERP’nin 19 farklı modülünün yanı sıra, müşteriyle temas noktalarımızı dönüştürecek 5 bulut tabanlı modülü devreye aldık. Süreçleri standart hale getirmek ve kullanıcı dostu ekranlar oluşturmak için SAP Fiori'yi kullanarak müşteri ve çalışan memnuniyetini artırdık. Ayrıca SAP’nin yeni nesil saha yönetimi çözümü de Türkiye’de ilk kez EYAP bünyesinde devreye alındı.”

"SALGINA RAĞMEN 13 AYDA TAMAMLANDI"

Dijital dönüşümde başarılı olmak için iş kollarının ihtiyaçlarına göre şekillendirilen, amaca uygun, modern bir teknoloji mimarisi ve veri platformunu devreye almak gerektiğinin altını çizen Güldür, “Biz BT ekibi olarak yalnızca etkinleştirici bir rol üstlendik. Projenin sahibi Eczacıbaşı VitrA’daki iş kollarıydı. Projenin üst yönetimden tam destek alması da başarılı olmasındaki bir diğer önemli etkendi. Vitramax, yaklaşık 250 kişilik Eczacıbaşı ekibinin, SAP Türkiye, Vektora, Felece, Improva ve GoLive olmak üzere 5 farklı yüklenicinin 100 kişilik danışman ekibiyle çalışmasının sonucunda 13 ay gibi kısa bir zamanda tamamlandı. Türkiye, Almanya, İngiltere ve Fransa olmak üzere 4 lokasyondaki 5 farklı şirketten girdiler toplandı. Tüm bu süreçte çalışmalar farklı zaman dilimlerindeki bireylerle 4 farklı dilde başarıyla yürütüldü. Bu da bize dijital dönüşümün başarısı için planlama ve organizasyonun ne kadar önemli olduğunu gösterdi” diye konuştu.

"İHTİYAÇ HARİTAMIZI 4 AYDA ÇIKARDIK"

Aynada kendilerine bakıp nereye gitmek istediklerine karar verdiklerini söyleyen Güldür, projenin hazırlık çalışmalarına da değindi:

“Deloitte ve SAP Türkiye ile 4 ay boyunca çalışarak ihtiyaç haritamızı çıkardık. Tüm proje paydaşlarına 3 yıllık vizyonlarını sorduk. Lojistik, satış, e-ticaret ve finans ekiplerindeki uzman kullanıcıların görüşlerini topladık. Projenin her aşamasında, iş kolları ve proje ekiplerinden aldığımız geribildirimlere göre ayarlamalar yaptık.”

"SEVKİYATLARIMIZ YÜZDE 30 ARTTI"

Dijital dönüşüm projesini canlıya aldıktan sonra ek insan kaynağına gerek olmadan üretim ve sevkiyat çıktılarını artırdıklarını söyleyen BT Direktörü Güldür, sevkiyatlardaki yüzde 30’luk artışa dikkat çekerek şunları söyledi:

“Projeden çok kısa sürede sağladığımız faydalardan biri, 10 binin üstündeki ürün çeşitliliğine rağmen, teklifleri karşılama ve siparişleri müşteriye ulaştırma yetkinliğimizin artması oldu. Vitramax’tan önce ayda 300 bin parça sevkiyat yapabiliyorken, proje canlıya alındıktan kısa bir süre sonra, insan kaynağını artırmadan bu rakamı 430 bine çıkardık.”