CEM KARATAY -  Bilgi hizmetleri firması Experian, geleneksel metotlarla çözülemeyen ileri seviye problemler üzerinde yapay zeka ve makina öğrenimi gibi teknikler kullanarak çalıştığı Veri Bilimi Araştırma Merkezi’ni İtalya, İspanya ve Hollanda’nın ardından EMEA bölgesinde ilk kez Türkiye’de bankacılık ve telekomünikasyon sektörlerinin hizmetine sunuyor.

Experian Veri Bilimi Araştırma Merkezi, yetersiz kalan klasikleşmiş yöntemler yerine kullandığı en üst seviye çözümlerle, bankacılık ve telekomünikasyon sektörlerini yakından ilgilendiren problemlere ışık tutuyor.

Veri analitik teknikleri ve karar destek sistemleriyle iş dünyasının daha etkin kararlar almasına destek olan Experian, Veri Bilimi Araştırma Merkezi ile bankaların stratejik pazarlama ve risk yönetimi sorunlarını gelişmiş bir veri analizi süreci, araştırma ve geliştirme yoluyla çözmelerine yardımcı olacak.

Firma, söz konusu hizmeti ile bankalara karlılık artışı, veri varlıklarının optimizasyonu, finansal risklerin kontrolü ve mevzuata uygunluk gibi ileri analitik yöntemlerle çözülebilecek her türlü konuda destek olacak.

"SEKTÖRDE KATMA DEĞER YARATACAK"

Konuya ilişkin görüşlerini beyan eden Experian Veri Bilimi Araştırma Merkezi Türkiye Lideri İlker Arslan, merkezin finans ve telekomünikasyon sektörleri için inovasyonu teşvik eden, Experian’ın gelişmiş analitik ekiplerinin ‘özel kuvvetleri’ olduğunu dile getirdi.

Merkezin İstanbul'da hizmet vereceği bilgisini veren Arslan, Veri Bilimi Araştırma Merkezi’nin makina öğrenimi teknikleri ve büyük veri teknojilerini kullanarak karmaşık sorunlara yenilikçi çözümler getireceğini ve daha iyi bir gelecek için sektörde katma değer yaratacağını söyledi.

Arslan Merkez’in, alternatif veri kaynaklarına dayalı insanların doğru profillerini oluşturarak ve tüm demografik gruplarda kişisel verilerin korunması yasasına mutlak biçimde saygılı olarak, tüketicilere ve işletmelere yardımcı olabilecek yeniliklere odaklanacağını da sözlerine ekledi.