Gündelik satın alma işlemlerinin ötesinde stratejik satın almanın planlanmasının önem kazandığını söyleyen Bendeş, satın alma 4.0 da stratejik planlamanın iki temel önemi  olduğunu söylüyor ve bunları şöyle açıklıyor: "Genelde ciro artırımı üzerinedir kar artırma dürtüsü. Otomotiv ana sanayinde 18 yıllık deneyimim var. Arabanın maliyeti genelde değişmez. Fakat 2000 yılında 1 ton olan bir araba bugün 1,5 ton. Piyasa fiyatları değişmediği için maliyetin yönetimi önem kazanıyor. Kurumsal olarak düzgün satın alma organizasyonlarıyla çalışması önemlidir. Bir satın alma olması gerektiği gibi çalışıyorsa maliyetin yüzde 85’ini bu faaliyetler kapsar ki buradaki maliyet iyileştirmeleri ciddi boyutta önemlidir.

İkinci önemli konu firmaların dış dünya ile olan bağlantılarının satın olmasının beklenmesidir. Satın alma operasyonlarının maliyeti düşürmeye yönelik konulara yoğunlaşması da lazım. Stratejik satın alma için verilerin analizi, gözlemler sonrasında bunun için neler yapılacağı konuşulur. Standart satın alma işlemlerinin gerçekleştirilmesi yerine nasıl hareket edeceğimizi ve oyunun kurallarını baştan belirlemek çok daha katma değer sağlayan bir konudur."