banner1160
x

TÜRKİYE’NİN ENDÜSTRİYEL BİLGİSAYAR MARKASI DÜNYAYA AÇILACAK

Artech markasıyla yerli üretim gerçekleştiren endüstriyel bilgisayar üreticisi Çizgi Teknoloji, 27 yıllık iç pazar deneyimini ve bilgi birikimini dünyaya taşımayı hedefliyor.

TÜRKİYE’NİN ENDÜSTRİYEL BİLGİSAYAR MARKASI DÜNYAYA AÇILACAK
Endüstrideara

Endüstrinin yanı sıra medikal ve hizmet sektörlerinde de müşterilerinin ihtiyaç ve taleplerini karşılayan Çizgi Teknoloji, yurt içindeki 27 yıllık birikim, uzmanlık ve tecrübesini artık yurt dışına taşıyacak.

Satış Pazarlama ve Operasyon Direktörü Mehmet Avni Berk, “Yaptığımız çalışmalar ve pazar araştırmaları neticesinde, özellikle Kanada ve Hollanda’da yerleşik yeni firmalar kurmaya karar verdik. Çizgi Teknoloji bünyesinde yer alacak firmalar üzerinden bilhassa Avrupa ve Kuzey Amerika pazarına yönelik faaliyetler gerçekleştirmeyi planlıyoruz.” diyor.

Berk ile katılım sağlayacakları WIN Eurasia Fuarı’nı, Türkiye’nin lider endüstriyel bilgisayar üreticisi olan Artech markaları ile Avrupa ve Kuzey Amerika pazarına yönelik gerçekleştirecekleri ihracat faaliyetlerini, ürün ve çözümlerini konuştuk.

Mehmet Bey, şirketinizin kuruluşu ve yapılanmasıyla ilgili bilgi verebilir misiniz? Firma olarak sizi rekabette öne çıkaran faktörler nelerdir?

Firmamız, 1994’te kurulmuş bir firmadır. İlk önce start-up olarak başladık. 27 yıllık bir iş tecrübesine ve deneyime sahibiz. Bugün 70 çalışanıyla, 4 bin metrekare kapalı alana kurulu fabrikasıyla Türkiye’nin önde gelen endüstriyel veya özel amaçlı bilgisayarlarını üreten bir şirket konumundayız. Ekibimizin 30 civarındaki kısmı beyaz yaka personeldir. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından onaylı Ar-Ge merkeziyiz. Ar-Ge merkezi içerisinde de baktığımızda elektronik tasarım, endüstriyel tasarım, yazılım geliştirme ve Ür-Ge olmak üzere dört ana başlık altında mühendis arkadaşlarımız çalışmalar yapmaktadır. Satış sonrası hizmetlerde, 10 kişiden oluşan alanında yetkin ekibimizle hizmetler vermekteyiz. Şirketimiz bir ürünün tasarımından başlayıp, satış sonrasında saha kurulum hizmetleri ve garanti hizmetlerini uçtan uca verecek şekilde, bütün süreçleri yönetecek personel yapısına ve departmanlara sahiptir. Dolayısıyla da 27 yılın verdiği uzmanlık ve tecrübeyle en iyi hizmeti müşterilerimize götürmeye çalışıyoruz. Personel sirkülasyonu çok düşük bir şirketiz, uzun yıllar şirketimizde çalışan personellerimizin sayısı yüksektir. Bu da deneyimimizin ve firma kültürümüzün sürdürülebilirliğini ve sürekliliğini sağlamaktadır. Türkiye’deki önemli, prestijli projelerin birçoğunda yer alan, aynı zamanda sanayi tarafında da Türkiye’de faaliyet gösteren belki de ilk 500 büyük sanayi şirketinin büyük bir kısmında ürünlerimiz kullanılmaktadır. Geçen zaman içerisinde de hem üretim hem de ürün geliştirme ve satış sonrasıyla ilgili ciddi bir deneyime sahip bir firma durumundayız. Üç ürün grubu üzerinden faaliyetlerimizi yürütüyoruz. Ürün gruplarımızı; Endüstriyel Bilgisayarlar, Medikal Amaçlı Bilgisayarlar, Digital Signage/Kiosk sistemleri olarak gruplandırdık. Özellikle endüstriyel ürün grubumuzda, müşteri taleplerini ve ihtiyaçlarını analiz ederek kendi içerisinde farklı değer önerilerini müşterilerimize sunan kategoriler oluşturduk. Bu sayede de geniş ürün yelpazemiz ve sunduğumuz seçeneklerle de müşterilerimizin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamaya çalışıyoruz.

Stoklu mu yoksa proje bazlı mı çalışıyorsunuz?

Endüstriyel bilgisayar ve Medikal bilgisayar ürün grubumuz kategorilendirilmiş ve standartlaştırılmış ürünler olduğu için her zaman stoklu çalışıyoruz. Fakat Dijital Signage/Kiosk ürün grubumuzu proje bazlı yürütüyoruz. Burada da mümkün olduğu kadar hammadde, yarı mamulü stoklu ama ürünleri proje bazlı ya da sipariş üzerine üretim şeklinde ilerliyoruz.

Türkiye’nin lider endüstriyel bilgisayar üreticisi Artech markanız için yaptığınız Ar-Ge çalışmalarınızdan bahsedebilir misiniz? 

Artech için Türkiye’nin lider endüstriyel bilgisayar üreticisi diyoruz. Bunu söylememizin rasyonel sebepleri var. Birincisi Türkiye’de bu konuda ilk girişimcilerden biriyiz ve pazar payımız oldukça yüksek. Pazardaki önemli sanayi gruplarının birçoğuyla çalışıyoruz ve sürekli kendimizi yeniliyoruz. Global oyuncularla rekabet edebilecek geniş bir ürün yelpazesine sahibiz ve hatta onların ötesinde, yenilikçi özelliklere sahip ürünleri müşterilerimize sunuyoruz. Bu da Ar-Ge çalışmalarımız sayesinde oluyor. İnovasyona önem veren bir şirketiz ve bünyemizde Ar-Ge merkezimiz bulunuyor. Şirketimizde inovasyon kültürünü sürdürülebilir bir şekilde oturtmaya ve önceliklendirmeye çalışıyoruz. 2019 yılında Türkiye İhracatçılar Meclisi ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın ortaklaşa düzenlediği İnovaLİG’te, “KOBİ ölçeğinde İnovasyon Sonuçları” kategorisinde Türkiye şampiyonluğunu elde ettik. Bu da gerek ürünlerimizde gerekse şirket içindeki operasyonlarımızda inovasyona verdiğimiz önemi ortaya koyuyor. 

Artech endüstriyel bilgisayar ürün grubunuz ile ilgili bilgi verebilir misiniz?

Müşterilerimizin ve pazarın ihtiyaçlarına, rekabet ve swot analizlerine göre endüstriyel bilgisayar ürün ailemizi kategorilere ayırdık. Söz konusu ürün grubumuz altında; “Basic”, “Endurance”, “Performance” ve “Ultimate” diye dört ayrı seri altında ürünlerimizi sunuyoruz. Hedeflediğimiz müşteri kitlesi ve onların ihtiyaçları kategorileri belirlememizde yardımcı oldu. Basic ürünlerimiz, yüksek kalitede komponentlerden üretilen ama endüstriyel dayanım ve fiyat açısından avantaj sağlayabilecek bir ürün grubu. Endurance, demir-çelik ve çimento gibi kullanım şartları çok daha ağır olan sanayilerde, zor çevresel şartlara karşı dayanıklı, sürdürülebilir ve uzun süre çalışabilir bir ürün grubu. Performance serisi, daha performanslı, daha yüksek hızlarda çalışabilen fakat dayanımdan ziyade performans ihtiyacı fazla olan müşterilerimize önerdiğimiz bir ürün grubudur. Bu serideki ürünlerimiz ağırlıklı olarak makina imalatçıları veya Endüstri 4.0 uygulamaları gibi sektörlerdeki uygulamalarda kullanılıyor. Ultimate serisi ise, Endurance serisi ile Performance serisinin özelliklerini bir araya getiren, “high-end” olarak adlandırdığımız en üst seviyedeki ürün grubumuz. Özellikle otomotiv ve beyaz eşya sektörlerinde rağbet gören bir ürün grubu ve müşterilerimiz tarafından talep edilen ürün gruplarımızdan biridir. Bu özelliklerin haricinde her ürün grubunun altında da farklı ekran seçenekleri, RAM ve SSD konfigürasyonları, Wifi opsiyonları gibi birçok farklı seçenek sunuyoruz.

Yakın zamanda pazara sunmayı planladığınız ürünleriniz nelerdir?

Çok amaçlı, “versatile” dediğimiz PC modelimizin lansmanını, 10-13 Kasım 2021 tarihlerinde düzenlenecek WIN Eurasia Fuarı’nda yapmayı planlıyoruz. Fuar standımıza gelen ziyaretçilerimiz ürünü görüp, deneyimleme imkanına sahip olacaklar. Söz konusu ürünün mevcut ürünlerden farkı, Endüstri 4.0 uygulamalarının ihtiyaç duyduğu barkod, RFID okuyucu gibi birtakım harici modülleri kolaylıkla cihaz üzerine takılabilen opsiyonları olan, bilhassa veri toplama işlerinde daha çok ihtiyaç duyulan, hareketli askı aparatları ya da kollarla rahatlıkla kullanılabilen, tam kapalı yapıda, fansız, kapasitif ve az yer kaplayan dayanımı yüksek cihazlar olması. Birçok farklı sektörün ihtiyaçlarını bir arada sunan yeni nesil bir ürün olması dolayısıyla “çok amaçlı / versatile” olarak adlandırdık. Ürünlerimizi, pazarda ayrıştıran en önemli noktalardan biri de dayanıklı olması. Bu kapsamda sanayide zorlu şartlarda çalışan ekranların kırılma riskini önlemek amacıyla kalınlaştırılmış ve sağlamlaştırılmış bir dokunmatik ekran teknolojisi geliştirdik. Söz konusu teknolojimizi kullanan müşterilerimizde, dokunmatik ekran kırılmalarının azaldığını gözlemliyoruz. Bu da yeni nesil ürünümüzde ve aynı zamanda Ultimate serimizde de bulunan, ürünlerimizi farklılaştıran önemli özelliklerden biri.

WIN Eurasia Fuarı’nda standınızda başka ne tür ürün ve teknolojilerinizi sergileyeceksiniz?

Pandemi nedeniyle fuarlar geri planda kaldı. Sanal fuarlar gibi farklı alternatifler denense de fiziksel fuarların yerini tutmadığını gözlemledik. Biz açıkçası müşterilerimizle temas ettiğimiz ve ürünlerimizi sergilediğimiz, müşterilerimizin gelerek ürünlerimizi deneyimleyebildiği, onlara dokunabildiği ve inceleyebildiği fuarları özledik. Bu anlamda da uzun bir aradan sonra ilk kez katıldığımız Endüstri 4.0 Uygulamaları Zirvesi’nde ziyaretçilerimizle bir araya geldik. Pandemiden dolayı ziyaretçi gelir mi endişesini ortadan kaldırdı ve oldukça olumlu sonuçlar aldık. Standımızı, tahminimizin üzerinde bir ziyaretçi kitlesi ziyaret etti. Birçok yeni müşteriyle görüşme ve ürünlerimizi tanıtma imkânımız oldu. Hatta bir sunum da gerçekleştirdik. Dolayısıyla bu bizi WIN Eurasia Fuarı için de oldukça heyecanlandırdı ve bu fuara da fazla rağbet gösterileceğini düşünüyoruz. Fuardaki standımızda hem mevcut ürün gruplarımız hem de yeni lansmanını yapacağımız ürünler olacak. Aynı zamanda Andon ekranlarımızı, endüstriyel Kiosk çözümlerimizi, dokunmatik, fabrikalar için dizayn ettiğimiz masa tipi büyük ekranlı Kiosk çözümlerimizi sergileyeceğiz. Sahada yapılmış, iş ortaklarımızla birlikte gerçekleştirdiğimiz uygulamaların da örneklerini cihazlarımız üzerinden müşterilerimize göstereceğiz.

Şirketiniz için ihracat ne anlam ifade ediyor? İhracat konusunda yaptığınız çalışmaları ve bu kapsamdaki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Çizgi Teknoloji olarak uzun yıllardır iç pazarda faaliyet gösteren bir şirketiz. Şirketimizi büyüme anlamında iç pazarda belli bir noktaya getirdik. Hem daha hızlı bir büyümeyi sağlamak hem de uluslararası tekabülü neticesinde ürünlerimizin uluslararası pazarlarda rekabetçi bir hale gelmesiyle birlikte artık uluslararası pazarlarda da yer alabileceğimizi öngörüyoruz. Bu kapsamda da bir vizyonumuz var ve hedeflerimizi ortaya koyuyoruz. Gelecek üç yıl içinde gelirlerimizin yüzde 50’sinin yurt dışından, ihracattan gelmesini hedef olarak belirledik. Bu anlamda da pandemiden önce çeşitli yurt dışı fuarlarına katıldık. Her ne kadar Covid-19 ara vermemize neden olsa da 2022 yılında hızlı bir şekilde faaliyetlerimize devam edeceğiz. Yaptığımız çalışmalar ve pazar araştırmaları neticesinde, özellikle Kanada ve Hollanda’da yerleşik yeni firmalar kurmaya karar verdik. Çizgi Teknoloji bünyesinde yer alacak firmalar üzerinden bilhassa Avrupa ve Kuzey Amerika pazarına yönelik faaliyetler gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Dolayısıyla söz konusu pazarlara Türkiye’den ulaşmak yerine, bu ülkelerde oluşturacağımız yapılar sayesinde çok daha hızlı ulaşabileceğimizi öngördük. Endüstri 4.0 uygulamalarının yaygınlaşması hasebiyle ve pandeminin ardından endüstriyel bilgisayarlarımızın haricinde ihracat potansiyeli yüksek olan sağlık alanındaki medikal bilgisayarlarımızın talep göreceği ve pazarın hızlı büyüyeceği öngörüsüyle, yatırımlarımızı ve pazar hedeflerimizi bu yönde gerçekleştirmeyi uygun bulduk.

 https://www.cizgi.net/
 

Güncelleme Tarihi: 19 Ekim 2021, 14:07
YORUM EKLE
YORUMLAR
Emre Aksu
Emre Aksu - 1 ay Önce

Dijital Pazarlama hakkında çok kıymetli bilgiler, teşekkürler.

Legrand

Çizgi

Dergiler