Ericsson, Türkiye'de, Endüstri 4.0'a uygun yapay zeka ve makina öğrenimi başta olmak üzere yeni nesil teknolojilere dayalı mühendislik ve tasarım çözümlerinin teşvikini hedefleyen yeni bir merkez kurmaya hazırlanıyor.

Yapay zeka becerilerinden yararlanacak yeni merkezin, servis sağlayıcıların dijital planlarını detaylı olarak tasarlayabilmelerine destek olacak.

Firma, Yönetilen Hizmetler Merkezi'ne servis sağlayıcıların müşterileriyle olan etkileşimlerini artırmak adına çeşitli yapay zeka tabanlı yönetim hizmetleri katarak 5G yolunda onların yanında yer almayı sürdürecek.

"TÜRK MÜHENDİSLERİMİZLE DESTEK VERECEĞİZ"

Yeni açılacak merkeze ilişkin konuşan Ericsson Genel Müdürü Işıl Yalçın dijital dönüşümden geçen servis sağlayıcıların, yeni hizmetleri pazara ilk sunan ve ihtiyaç duyulan çevikliğe ulaşmak adına giderek daha çok yapay zeka ve otomasyona yöneldiğini ifade ederek, söz konusu merkez ile beraber ekosistemlerini daha da geliştireceklerini ve günümüzün teknolojik ortamında ihtiyaç duyulan araçlara Türk mühendislerle destek olacaklarının altını çizdi.

80 MİLYON ABONEYE ULAŞACAK

Ericsson Mobilite Raporu doğrultusunda, 5G'nin 2025'e kadar Orta Doğu ve Kuzey Afrika (MENA) Bölgesi'nde 80 milyon aboneye erişerek toplam mobil aboneliklerin yüzde 10'unu temsil etmesi öngörülüyor.

Servis sağlayıcılar, verilerde yaşanan büyük artışı desteklemede önemli zorluklarla karşı karşıya kalıyor ve genellikle BT dönüşümü stratejilerinin bir parçası olarak ağ ve uygulama performansını iyileştirmeye gidiyor.

TÜRKİYE EKONOMİSİNE KATKI SAĞLIYOR

Türkiye'deki varlığını 130 yıldır sürdüren Ericsson, Ar-Ge çalışmalarıyla Türkiye ekonomisine katkıda bulunuyor ve yerel üretim imkanları sağlıyor.

Firma, Türkiye'nin uzun vadeli vizyonuna sadakatinin göstergesi olarak, yerel Ar-Ge ekosisteminin desteklenmesi ve Uygulama, Geliştirme ve Bakım (ADM) portföyünü geliştirmek amacıyla büyümesini sürdürüyor.