banner742
x

TESİS UZAKTAN NASIL YÖNETİLİR?

Üç yılda, 80’in üzerinde fabrikada uzaktan bakım yönetimi araçlarını test ederek verimlilik hesaplayan Schneider Electric, uzaktan tesis yönetimiyle ilgili bilinmesi gerekenleri anlattı.

TESİS UZAKTAN NASIL YÖNETİLİR?
Endüstrideara

DERYA KUMTEPE - Schneider Electric’in sunduğu uzaktan yönetim sistemleri, fabrikaların ayarlamalarından bakım uygulamalarına kadar birçok noktayla ilgili karar vermelerine olanak sağlıyor. Son üç yıl içerisinde 80’in üzerinde üretim tesisi için uzaktan bakım yönetimi araçlarını test eden Schneider Electric, verimlilikleri hesapladı. Schneider Electric, fabrika yöneticilerinin uzaktan tesis yönetimiyle ilgili bilinmesi gerekenleri paylaştı. 

TESİSLERİN GÜNDEMİNDE UZAKTAN YÖNETİM VAR

Son dönemde pek çok endüstriyel kuruluşun gündeminde aynı soru var: Uzaktan yönetim konusunda nasıl daha iyi bir iş çıkarabiliriz? İş gücünüz erişilemez olduğu zaman, endüstriyel otomasyon sistemlerine güvenilir uzaktan erişim, tesisler ve fabrikaların operasyonlarının sürdürülmesi için elzem hale geliyor.  Dijitalleşen uzaktan yönetim; tesis ve fabrika operatörlerinin tesise fiziksel erişimleri kısıtlı olsa bile, eyleme geçirilebilir operasyon kararlarıyla süreçleri ayarlamaya, bakım uygulamaya ve operasyonla ilgili kararlar vermeye devam etmesine olanak tanıyor.

Dijital uzaktan yönetim sisteminden önce, makine ve operasyon bakımları maliyetli ve verimsiz bir süreçti. Şahsen ve elle yapılan işlemler, üretim kesinti süresinin uzaması ve şirketin zarar görmesi anlamına geliyordu. Fabrikadaki bir makine arıza yaptığı zaman, bu süreç pek çok aşamayı içeriyordu:

1.    Operatörler sorunu yönetime iletir,
2.    Yöneticiler bir bakım ekibi gönderir,
3.    Sorunu gidermek için teknik uzmanlara e-posta ve telefon yoluyla danışılır,
4.    OEM ya da sistem entegratörü uzmanı ilgili makineye doğrudan bağlantıya sahip olmadığı için sorun telefon görüşmeleriyle anlatılır,
5.    Yerel teşhise göre sorunu gidermeye çalışmak için bir OEM temsilcisi tesise varmak üzere uçağa binebilir,
6.    Uzmanlar bakım sorunlarını yönetmek üzere tesisten tesise seyahat ettikleri için ajandaları genelde doludur, bu yüzden kesinti süresi uzar,
7.    Bazı durumlarda, ilk teşhis yanlışsa, teknisyen yanlış yedek parçaları getirmiştir ve bu yüzden gecikmeler devam eder.

Ancak artık dijital araçlar, daha hızlı teşhis ve sorun çözme için uzmanların arıza yapan makinelere uzaktan hızlı şekilde bağlanmasına imkan veriyor. Birlikte çalışan bu yeni araçlar, uzmanların kurumsal ofislerinden, evlerinden ya da dünyadaki herhangi bir yerden pek çok makine bakımı sorununu verimli şekilde yönetebilmesini sağlıyor.

SAHADA BİR UZMAN OLMASINA GEREK YOK

Schneider Electric son üç yılda, 80’in üzerinde üretim fabrikasında global ve şirket içi bir modernleştirme ve dijitalleştirme amaçlı Akıllı Fabrika inisiyatifi kapsamında, uzaktan bakım yönetimi araçlarını test etti. Bu araçlar, fabrika katındaki makine varlıklarının uzaktan yönetimine imkan vermek için siber güvenlik uzaktan erişimini ve zenginleştirilmiş gerçekliği bir araya getiriyor.

Uzaktan bakım yönetimi şu şekilde çalışıyor:

•    Güvenli Bağlantı
Bir OEM veya sistem entegratörü uzmanı güvenli bağlantı aracını kullanarak siber güvenlik bulut bağlantısı aracılığıyla sorun yaşayan son kullanıcı makinesine bağlanabiliyor. Ardından uzman, makinenin verilerini, parametrelerini ve kayıt bilgilerini kontrol ederek sorunu uzaktan teşhis edebiliyor. Bundan sonra tanımlanan soruna bağlı olarak, OEM onarımın uygulanması için en hızlı yolu teklif ediyor. Aslında bazı durumlarda OEM, son kullanıcı makinenin düşük performans gösterdiğinin farkına varmadan önce bile sorundan haberdar olabiliyor.

•    Zenginleştirilmiş Operatör
Eğer teşhis edilen sorunun onarımı kolaysa (bir bellenim yükseltme veya yazılım güncelleme gibi) OEM veya sistem entegratörü, güvenli bulut bağlantısını kullanarak onarım sürecini otomatik olarak yönetebiliyor. Eğer bazı işlemlerin sahada yapılması gerekiyorsa (makinenin tıkanmış bir filtresinin değiştirilmesi gibi), zenginleştirilmiş gerçeklik aracı operatörün, uzaktaki uzmanın kılavuzluğu olsun ya da olmasın, basit bir tablet ya da cep telefonu kullanarak işlemleri gerçekleştirebilmesine olanak veriyor. Tablet üzerinde ekipmanın zenginleştirilmiş gerçeklik görüntüleri, güncellenmiş çevrimiçi belgeler, operasyon prosedürleri ve hatta işlemin kolayca gerçekleştirilmesi için “nasıl yapılır” videoları yer alıyor.

EK UYGULAMALAR SÜREÇ DEĞİŞİMLERİNİ HIZLANDIRIYOR

Gıda işleme ve üretimi ekipmanları konusunda global bir geliştirici olan Bühler, global fabrikalarında tutarlı ve standart bir yaklaşım sağlamak için çalışanlarının görevlerini yerine getirirken zenginleştirilmiş gerçeklik tabletleri kullanmalarını sağlayarak insan hatalarını azaltıyor. Operasyonel prosedürlerle ilgili güncellemeler mevcut olduğu zaman, değişiklik otomatik olarak bütün iş gücüne iletiliyor, böylece herkes en yeni prosedürlerden anında haberdar oluyor. 

Güncelleme Tarihi: 09 Eylül 2020, 11:44
YORUM EKLE

ST Endüstri Radyo

Festo

Dergiler
Partnerler