Fanuc hayata geçirdiği uzaktan servis ve analizle üretimde verimlilik ve kesintisizlik sağlayan FANUC Assisted Reality (FAR) teknolojisi ile tüm lokomotif sektörlerde duruş maliyetlerini minimize ederek üretimin kesintisiz olarak devam etmesini sağlıyor.

Uzaktan servis hizmeti FAR, fiziksel temas olmadan akıllı telefon veya tablet üzerinden ürün problemlerinin analizini mümkün hale getiriyor ve böylece otomotiv ve yan sanayi, gıda gibi üretimin durmaması gereken kilit sektörlere önemli katkıda bulunuyor.

Endüstri 4.0'a uyumlu FAR hizmeti, pandemi dönemimdeki ulaşım gibi olumsuz etkileri azaltmayı amaçlamasının yanı sıra ürünlerinin bakımıyla beraber ürünlerin garanti sürelerinin artırılması, 7/24 telefon desteği ve yerinde servis gibi hizmetler de sunuyor.

"ARIZA SÜRESİNİ AZALTIYOR, ÜRETİMİN KESİNTİSİZLİĞİNİ DESTEKLİYOR"

Konuyla ilgili görüşlerini paylaşan FANUC Türkiye Robotik Teknik Müdürü Murat Kısa, teknolojinin uzakta bulunan veya sıkı bir üretim temposunun olduğu firmaların talepleri doğrultusunda hazırlıkların pandemi öncesine dayandığını belirterek pandemiyle gelen yeni normalle birlikte oluşan kurallara uygun olarak Nisan 2020 itibarıyla hizmeti sunmaya başladıklarını dile getirdi.

Kısa, sosyal mesafe kuralları, ulaşımın kısıtlı ve zor hale gelmesi nedeniyle önem kazanan yeni hizmetlerini şöyle anlattı:  

 “FAR, müşterilerimizin özel bir ekipmana gereksinim duymadan uzaktan yardım hattımız aracılığıyla, akıllı telefon veya tabletle video görüşmesi yapabileceği, resim paylaşabileceği, video üzerinden anlık çizimler iletebileceği yani acil servis desteği alabileceği dijital bir sistem. Yardım hattımız sayesinde müşterimizin sorunlarını daha kısa sürede analiz edebiliyor ve yerinde servis hizmeti sağlanması gerekiyorsa parça listesini hızlıca oluşturabiliyoruz."  

Söz konusu teknoloji sayesinde stoklarında bulunan 4 milyon avroluk parçalarla müşterilerinin ihtiyaçlarını en kısa sürede çözüme kavuşturduklarını söyleyen Kısa, FAR'ın Covid-19 nedeniyle yaşanan ulaşımdaki kısıtlama dezavantajını ortadan kaldırarak uzaktan destek sunduğunu ve böylece arıza süresini azaltıp, verimliliği arttırarak üretimin kesintisizliğini desteklediğini ifade etti.

"HER ŞEYDEN ÖNCE SERVİS" 

Kısa, teşhisin doğru bir biçimde yapılmasını olanaklı hale getiren ve ikinci kez servis ihtimalini önleyen dijital servis hizmetlerinin, şirketlerinin “Servis Her Şeyden Önce Gelir” yaklaşımlarını da tam olarak yansıttığını kaydetti.

Endüstri 4.0 ile uyumlu olan FAR'ın üretim kritikliği yüksek olan ve duruşa tahammülü olmayan otomotiv, otomotiv yan sanayi ve gıda başta olmak üzere tüm sektörlere uyarlanabilir olduğunu aktaran Kısa, "Söz hizmeti alan müşterilerimiz üretim maliyetlerinin çok yüksek olduğunu göz önünde alarak duruş maliyetlerini minimize etmek amacıyla bize başvuruyorlar.” diyerek sözlerini tamamladı.