Dünyanın ilk dijital pazarlama ve servis sağlayıcılarından Related Digital, Covid-19 pandemisi ile değişen alışveriş alışkanlıklarından yola çıkarak sunduğu ürün ve hizmetlerinde makina öğrenmesi teknolojilerine odaklandı.

"2021'DE TEKNOLOJİ YATIRIMLARI GÜNDEMİMİZDE"

CDP (Customer Data Platformu) alanında uzun yıllardır hizmet sunan şirket, pandemi döneminde odağına CDP servisini ve onun çevresindeki ürünleri alarak, müşterileri için entegre çözüm önerileri geliştiriyor.

Verinin öneminin her geçen gün daha da artmasının firmalar açısından yaratacağı avantajlardan yola çıkarak geliştirdikleri ürün ve hizmetlere yenilerini ekleyeceklerini kaydeden Related Digital’in CEO’su Sedat Kılıç, bu kapsamda 2021’de makina öğrenmesi teknolojisine yönelik yatırımlara odaklandıklarını söyledi.

"ÖNCELİĞİMİZ, CDP SERVİS VE ÜRÜNLERİNİ GELİŞTİRMEK"

Covid-19 döneminde firmaların mevcut müşterilerini elde tutmak ve yeniden satış yapabilmek amacıyla dijital kanallara yönelik yatırımlarını artırdıklarını söyleyen Kılıç, “Bu dönemde her şirket için en önemli konu veri oldu. Konunun önemini bilmeyen şirketler; verilerini yapılandırmak, müşterilerini daha iyi tanımak için CDP yatırımına yöneldi. Biz de firma olarak bu dönemde önceliğimizi CDP servisine ve çevresindeki ürünleri geliştirmeye verdik. Bu dönemde tek yerden yönetilen pazarlama otomasyon firmalarının ürünlerine talep çok fazla arttı. Biz, bu konuda dünyanın öncü isimlerindeniz. Liderliğimizi sürdürmek için de makina öğrenmesi teknolojisine yönelik yatırımlara odaklandık." diye konuştu.

"TEKNOLOJİ İHRACATINA KATKIDA BULUNUYORUZ"

İstanbul, Hamburg, Dubai ve Londra’daki ofislerinde görev alan yaklaşık 150 çalışandan oluşan ekipleriyle yurt içi ve yurt dışında faaliyet gösteren bine yakın kurum için entegre çözümler ürettiklerini dile getiren Kılıç, ürün ve hizmetleriyle Türkiye'nin teknoloji ihracatına destek verdiklerinin altını çizdi.

Yüzde 100 Türk sermayeli bir şirketin, dünyanın ilk dijital pazarlama teknoloji ve servis sağlayıcılarından biri olarak faaliyet gösterdiği alanda elde ettiği başarının önemli olduğuna dikkat çeken Kılıç, "20 yılı aşkın süredir teknoloji alanında hizmet sunuyoruz. Omnichannel (çoklu kanal) pazarlama platformu hizmetleri, yapay zeka destekli büyük veri analizi, segmentasyon, kişiselleştirme, pazarlama çözümleri ve ürün önerileri geliştiriyoruz. Geliştirdikleri yazılım, ürün ve hizmetlerle şirketlerin büyümelerine katkıda bulunuyoruz" şeklinde konuştu.

"40'I AŞKIN ÜLKEYE DESTEK VERİYORUZ"

Gelirlerinin yüzde 20’den fazlasının yurt dışı müşterilerinden geldiğini belirten Kılıç, sözlerini şöyle tamamladı:

"Bu oranı artıracağız. Şu an 3 ülkede ofisimiz var. Söz konusu ofislerimiz aracılığıyla 40’tan fazla ülkeye destek veriyoruz. Amacımız ürünlerimizin aktif olarak kullanıldığı ülke sayısını yükseltmek ama bunu yaparken de servisi mümkün olduğunca ülkemizden sağlamaya devam etmek."