caniasERP’nin özellikle e-Dönüşüm uygulamaları ile firmasının ihtiyaçlarında daha iyi yanıt verdiğini söyleyen Reis Makina Genel Müdürü Başar Demircan, caniasERP’nin esnek yapısı, TROIA Geliştirme Platformu’nun sunduğu hareket özgürlüğü ve IAS danışmanlarının tecrübesi sayesinde çalışmalarını verimli şekilde yönettiklerini anlattı. 

Pandemi sürecinde de caniasERP ile çalışmanın kendilerine avantaj sağladığını dile getiren Demircan, uzaktan çalışabilmelerine imkan verdiğini ve bu süreçte ERP yazılımlarının öneminin bir kez daha kanıtlandığının altını çizdi.

Okuyucularımız için firmanızı tanıtabilir misiniz? 

Reis Makina; inşaat, enerji, hırdavat, nalburiye ve makina sektörlerinde, 100 yıla yaklaşan ticari geçmişiyle faaliyetlerini sürdüren bir firma. Firmamız, Makita, Kipor, Lavorwash, Knipex, Dolmar, Leica, Virax, Gison, BMI, Bea, Proxxon ve Optimum başta olmak üzere küresel büyüklükte 100’ü aşkın farklı markanın Türkiye Genel Distribütörü. Elektrikli el aletleri, endüstriyel ürünler, jeneratör ve motorlar, metal işleme makinaları, bahçe aletleri, el aletleri, yıkama makinaları, iş güvenliği ve havalı el aletleri müşterilerimize sunduğumuz başlıca ürün grupları. Çeşidi 20 bini aşan zengin ürün yelpazemizle, sektörümüzün lideri konumundayız. Reis Makina olarak uzun yıllardır ERP kullanıyoruz. Bayi/servis portali gibi teknolojiler konusunda da sektörümüze öncülük ettik.

Firmanızda hali hazırda ERP yazılımı kullanıyordunuz. Neden kullandığınız yazılımı değiştirip caniasERP’ye geçmeye karar verdiniz? 

2009 yılından bu yana global ölçekli farklı bir ERP yazılımı kullandık. Ancak iş süreçlerinin gelişmesi ve firma hacminin büyümesi ile ERP projesinde köklü değişiklikler yapmamız, aslında yeniden bir ERP kurgulamamız gerekti. Bu kapsamda kurduğumuz proje ekibimiz ile farklı ERP firmaları ile görüşmelerde bulunduk. Birçok etkenin değerlendirildiği bu seçimlerde, caniasERP’nin TROIA Geliştirme Platformu’na sahip ve yerli bir ürün olması bizim için en belirleyici yönlerinden oldu. 

IAS ve caniasERP ile nasıl tanıştınız? ERP alım sürecinde seçim kriterleriniz nelerdi? IAS’yi tercih etme sebebiniz neydi?

Eski ERP yazılımımızı kullanırken hizmet aldığımız bir firmanın yönlendirmesi ve kendi araştırmalarımız sonucunda IAS ile tanıştık. caniasERP’yi tercih ederken bizim için en büyük etken, geliştirebilir ve süreçlerine rahatlıkla müdahale edilebilir olmasıydı. Ayrıca baştan beri bizimle iletişimde olan ekibin yetkinliği de bize güven verdi. 

Projeniz çoğu ERP projesi için kısa sayılabilecek bir sürede gerçekleştirilen implementasyon ile canlıya geçti. Projenin aşamaları ve canlıya geçiş süreci hakkında bilgi verebilir misiniz? Sizce ERP projelerinde başarıyı getiren etmenler neler? 

Reis Makina, uzun yıllardır ERP kullanan, tüm süreçlerini disipline etmiş ve etkin ERP kullanıcılarına sahip bir firma. Belirlediğimiz anahtar kişiler de kendi süreçlerine hakim ve ERP yorumlayabilme yeteneğine sahip kişilerdi. Bilgi işlem yazılım ekibimiz de deneyimli kişilerden oluşuyor. Bu nedenle kapsam belirlemenin zor olmadığını düşünüyoruz. Farklı olarak bu proje sırasında 12 bin metrekarelik 50 bin palet stok hacmi olan Orhanlı’daki depomuzun yönetimini de üzerimize aldık. Bu, önceki yazılımda yönetmediğimiz bir süreçti ve caniasERP ile kurgulandı. Bu bizim için yeni bir deneyim oldu. Canlıya geçtiğimiz süreç içerisinde de caniasERP danışmanlık ekibi ve yöneticilerinin bizimle beraber özverili olarak çalıştıklarını da belirtmek isteriz. ERP aslında bitmeyen bir süreçtir, eğer bir proje bitti deneyebiliyorsa burada bir hata vardır. ERP geliştikçe firmada gelişecektir. Bize göre ERP projesinde en büyük başarı etkeni, talebin tam olarak belli olmasıdır. Tabii ki bir takım nedenler ile değişimler oluyor, burada da danışmanın çözüm üreticiliği ve geliştirme platformunun esnekliği önem kazanıyor!

IAS danışmanlık ekibinin projenizdeki rolü hakkında neler söylemek istersiniz?

Bizce en büyük rol oynayıcı danışmanlık ekibidir, çözüm odaklı ve pratik olmaları tüm süreci olumlu etkiliyor. caniasERP danışmanlarında de en çok dikkatimizi çeken ve alışık olmadığımız şey de danışmanların kodlamayı da kendileri yapıyor olmalarıydı! Ayrıca ilgili oldukları modüllerdeki uzmanlıklarının yanı sıra tüm süreçler hakkında bilgi sahibiler. Bu bize çok az kişiyle iletişim kurarak çözüme ulaşma imkanı sağladı. 

Şu anda caniasERP üzerinden hangi uygulamaları kullanıyorsunuz? Firmanız için caniasERP standart yazılım üzerinden size özel ne gibi geliştirmeler yapıldı?

caniasERP’nin standart yazılımında bulunan hemen hemen tüm modülleri kullanıyoruz. Çoğu temel modülünü hemen hemen tamamen standart haliyle devreye aldık diyebiliriz. Bizim için özellikli ve kritik olan yerler için ise özelleştirme talep ettik. IAS ekibi önceki yazılımda alışmış olduğumuz tüm senaryoları karşılayacak çözümleri bize sunabildiler. Özellikle satış ve servis tarafında değişiklikler istedik. En çok Servis Yönetimi (SRV) modülü tarafında özelleştirme talebimiz oldu. Bu modül tam ihtiyaçlarımıza uyacak yapıda bizim için yeniden şekillendirildi bile diyebiliriz. Reis Makine, Bayi ve Servis Portalı sayesinde 7/24 yaşayan bir sisteme sahip. Bu portaller için yeni web service’ler yazıldı. Depoda kullandığımız el terminalleri içinde işimizi en etkin şekilde yapabilmemizi sağlayacak geliştirmelerimiz oldu.

TROIA Geliştirme Platformu’nun projenizdeki yeri ve etkileri nedir?

Geliştirme yapmak, daha önceki yazılımımızdan alıştığımız bir konfordu. Sürekli değişen ve geliştirilen bir sisteme sahibiz. TROIA da bize bunu sundu. Yazılım dili olarak da çok kolay adapte olunacak bir yapıya sahip. Bu nedenle çok kısa bir süre içinde kendi yazılım ekibimiz TROIA Geliştirme Platformunu kullanarak bize özel uygulamalar geliştirmeye başladılar.

Önceden kullandığınız ERP yazılımı ile caniasERP’yi karşılaştırdığınızda, sizce, şirketinizde neler değişti? caniasERP firmanıza nasıl katkıda bulundu?

caniasERP’nin yerli bir yazılım olması, önceki ERP’de geliştirme olarak yaptığımız birçok yerel uygulamayı bize standartta getirdi. Örneğin, e-Fatura, e-Arşiv uygulamaları. Bundan sonra da bu uygulamalardaki güncellemelerin bize sağlanacağını bilmek bizi rahatlatıyor. 

ERP ve dijitalleşmeye ilişkin gelecek planlarınız ve hedefleriniz neler? 

Reis Makina sektöründe birçok alanda olduğu gibi teknolojide de öncü firmadır; Bayi ve Servis Portalimiz bunun en büyük örneği. caniasERP ile beraber de Taksitli DBS’i kurgulayarak devreye aldık. Bu da sektörümüz için bir ilktir. 

Uzun yıllardan beri ERP sistemi kullanıyorsunuz. ERP’nin dijitalleşme ve kurumsallaşma konusunda etkisini nasıl değerlendiriyorsunuz? 

Bizce ERP, kurumsallığın en büyük gereğidir. Süreçlerin yönetebilir ve raporlanabilir olması çok önemlidir. B2B Portal, Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) modülü ve mobil uygulamalarımız bizi ve müşterilerimizi sürekli sisteme bağlı kılıyor. Portalimiz üzerinden girilen bir satış siparişinin dakikalar için depoda toplanabilir olması ERP’nin sağladığı bir avantaj. Özellikle dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını sürecinde, caniasERP bize uzaktan çalışabilmemize olanağı sağladı. Bu süreçte ERP yazılımlarının önemi bir kez daha kanıtlandı. 

ERP kullanımı konusunda firmalara ne gibi tavsiyelerde bulunmak istersiniz? 

Bizce, beklentilerinizi doğru belirlemek, sistemi sürekli denetlemek ve kendi ERP Proje yönetici/yazılımcılarına sahip olmak bu işin olmazsa olmazıdır.

caniasERP’yi firmalara tavsiye ediyor musunuz?

Öncelikle caniasERP yerli bir yazılım. İletişim kurduğunuz ekibin deneyimli ve sizi anlayabiliyor olması büyük etken. Ayrıca TROIA bu yazılıma çok büyük değer katıyor. Bu nedenler ile biz tavsiye ediyoruz.