Günümüz pazarlama stratejilerinde etkili rekabet için büyük veri yönetimi ve yapay zeka yazılımlarının birlikte kullanımı artık zorunlu hale geldi. Büyük veri yönetimini etkili kullanan firmaların nitelikli bilgiye ulaşması artık çok daha kolay. Bu bilginin, hedef kitlenin ihtiyaç ve beklentilerini doğru analiz etme imkanı sunduğunu söyleyen Ereteam CEO’su Kutlay Şimşek, analizler doğrultusunda hazırlanan bilgilendirme, kampanya ve satış stratejilerinin, kurumları rekabette ön plana çıkarttığını vurguladı. Büyük veriyi analiz ederek pazarlama stratejilerinde uygulayan şirketlerin; bütçelerini daha etkili yönettiğini aktaran Şimşek, böylece satış ve kampanyaların doğrudan hedef kitleye ulaşıp rekabette hızla avantaj elde etmelerini sağladığını, herhangi bir satış veya pazarlama senaryosu doğrultusunda gerçekleşebilecek tüm durumların sanal ortamda analiz edilebildiğini söylüyor. Şimşek, gerçek dünyada denenmesi imkansız veya ciddi  iş gücü ve para kaybına neden olabilecek durumlarla ilgili bilgiye de ulaşabildiklerini söyledi. 

DERİN ÖĞRENME DESTEKLİ YAPAY ZEKA

Tanınan birçok markanın başarısında yapay zeka tabanlı pazarlama stratejilerinin önemli rol oynadığını söyleyen Kutlay Şimşek, veri odaklı pazarlama stratejilerinin yüzde 70’inin özelleştirilmiş müşteri deneyimlerinden kaynaklandığını açıkladı. Klasik pazarlama yöntemlerinin artık rekabette avantaj sağlama fonksiyonunu kaybettiğini vurgulayan Şimşek,  rekabet için günümüzde şirketlerin derin öğrenme destekli yapay zeka araçlarına odaklandıklarını hatırlattı. Kutlay Şimşek, araştırmalara göre derin öğrenme destekli yapay zeka araçlarıyla hizmet veren şirketlerin kazançlarının yüzde 30 ile yüzde 240 arasında değişirken, yaklaşık yüzde 49 oranında arttığını hatırlattı.