E-ticaret, e-hizmetler ve e-yayıncılık sektörlerinde kullanıcı sayısı ve rekabetin artışı, yenilikler ve yatırımların da artışını tetikliyor. Tabi ki fiziksel dünyadaki rekabet araçlarının pek çoğu sanal dünya için de geçerli: Kalite, fiyat, pazarlama, teknoloji, Ar-Ge, inovasyon… Ve erişilebilirlik. Herhangi bir marka için fiziksel mağazaları, satış, servis ağları ya da müşteri hizmetleriyle tüketicisine kolay erişme imkanı sağlamak ne kadar önemliyse, online erişilebilirliği de bir o kadar önemli bir konu. E-ticaret siteleri, haber portalları ya da online hizmet sunan kuruluşlar içinse, online erişilebilirlik hayati öneme sahip.  İnternet sitelerinin 7/ 24  kesintisiz erişilebilirliği güvence altına almalarının, rekabette fark yaratmak için önemli bir faktör olduğunu söyleyen Arbor Networks Müşteri İlişkileri Yöneticisi Melih Artar, erişilebilirliğin nasıl güvence altına alınacağını örneklendirerek şöyle anlattı. 

ERİŞİLEBİLİRLİK SORUNU İTİBAR KAYBETTİRİR 

Şimdi bunu kullanıcı gözüyle düşünelim. Kendinizi bilgisayar ya da cep telefonunuzdan online alışveriş yapmaya ya da haber okumaya çalışırken hayal etmenizi rica ediyorum. Eğer o an girmek istediğiniz siteye giremezseniz ve yaklaşık olarak aynı ürün ya da hizmeti sunan başka bir site varsa ne yaparsınız? İnternet kullanıcıları bu tip durumlarda ürün veya hizmet ile ilgili ufak farkları bile görmezden gelerek o an ulaşabildikleri ve işlerini halledebilecekleri İnternet sitelerini tercih etmekteler. Hatta sonraki ihtiyaçlarında da en son işlem yaptıkları siteyi ilk tercih yapmaktalar. Bir İnternet sitesinin erişilebilirliği ile ilgili sorun, yalnızca satışların azalmasına değil, itibarına ve marka değerine de çok ciddi anlamda zarar vermektedir.

EN YAYGIN SİBER TEHDİT: DDoS

İnternet üzerinden hizmet sunan, ürün satışı veya haber yayını yapan şirketleri bekleyen pek çok güvenlik tehlikelerinden söz edebiliriz. Bunlar arasından günümüzün en yaygın ve popüler siber tehdidi “DDoS” saldırılarıdır. Sitelerin erişilebilirliğini engellemeye yönelik bu saldırıların artışının sebebi, üst düzey korsanlık yeteneklerine ya da ileri düzey bilgisayar bilgisine sahip olmasa bile hemen herkes tarafından kolaylıkla yapılabilmesi, etkili olması ve saldırıyı yapanları tespit etmenin çok zor olmasıdır. Özellikle İnternet siteleri üzerinden ürün satan, hizmet veren veya haber yayını yapan kurum ve firmaların marka değerlerini oluşturmak için yaptıkları yatırımları korumak ve rakiplerine karşı farklılık yaratmak için için DDoS saldırılarına karşı kendilerini korumaları olmazsa olmaz bir ihtiyaçtır.

Online dünyadaki erişilebilirliğini ve dolayısıyla itibarını güvence altına almak isteyen tüm markalar, DDoS saldırılarına karşı güvenlik yatırımlarını sağlamlaştırmalılar. Bu alanda dünyada en çok tercih edilen çözüm sağlayıcı bir kuruluşun temsilcisi olarak, deneyimlerime dayanarak söyleyebilirim ki, erişilebilirlikle ilgili sorunlarla karşılaşma riskini en aza indirgemek isteyen markalar, özellikle katmanlı DDoS çözümlerini tercih etmeli. Aksi takdirde günü kurtarmaya yönelik yaklaşımlar, online markaları rekabetin gerisinde bırakacak; ne yazık ki kendilerini pazarlamadan hizmet kalitesine tüm yatırımlarının zayi olmasına giden yola sürükleyecektir.