Yüzde 95 otomasyon derecesi ile dünyanın en modern araç üretim tesislerinden birisine sahip olan Scania, 2016 yılından bu yana; siparişe göre kişiye özel kamyon kabinlerinin montajını yaklaşık 288 robotun yardımı ile gerçekleştiriyor. İsviçre Oskarshamn’daki Scania fabrikasında, Kabin Gövdesi Üretiminde Tesis Müdürü olan Marcus Holm, birinci sınıf bir tesiste yüksek düzeyde otomasyon sayesinde mükemmel kalitenin yanı sıra iyi çalışma koşulları ve operatörler için ergonominin ortaya çıktığını söyledi. Panel parçalarını birleştirme istasyonlarına robotlar yerleştiriyor ve kaynağını yapıyor. Çalışanlar ise sadece istasyonları yükleyip, makinaları izliyorlar.

SCANIA OTOMASYON İÇİN EĞİTİM BÖLÜMÜ KURDU

İsveç, iş sağlığı ve güvenliği yönetmeliklerine göre el tipi kaynak ekipmanı kullanımı imkansız hale gelirken, Scania’da Kabin Gövdesi Üretimi Proje Lideri Lars Kreutner, montaj atölyesinde manuel kaynağın yasaklanmasının, Scania’ya daha iyi proses ve kalite noktasında iki farklı açıdan avantaj sağladığını söyledi. Dev otomotiv üreticisi, otomasyon teknolojisinden tamamen faydalanmak için çalışanların robotları ve otomasyon teknolojisini nasıl kullanacağını öğrenmesi adına bir eğitim bölümü kurdu.

Oskarshamn’daki Scania kaporta bölümünde, 288 robot, kamyon kabinlerinin kaynağını yapıyor.

NEDEN FESTO ÇÖZÜMLERİ TERCİH EDİLDİ?

Fabrika, kişiye özel araçların seri üretimi, kontrol teknolojisi ile esneklik ve teşhis becerisinin yanı sıra enerji verimliliği ve güvenlik çözümleri de dahil Endüstri 4.0’ın birçok önemli özelliğine sahip. Üretimde, tüm panel parçaları pnömatik olarak çalıştırılan cihazlarda sabitlenip öyle kaynak yapılıyor. Preshane ve Kaporta Bölümü’nden Otomasyon ve Elektrik Mühendisi Evert Forsberg, Ethernet bağlantısı ve web arayüzü, teşhis ve güvenlik, PROFINET ve enerji verimliliği gibi pek çok faydası sebebiyle, önceden yapılandırılmış CPX/VTSA tipi valf adaları lehine karar verdiklerini söyledi. CPX/VTSA valf adasının CPX otomasyon platformu aracılığı ile teşhis verilerini sunduğunu ve önleyici bakımın bir parçası olarak sistemlerin izlenmesi için kullanılabildiği söyleyen Proje Müdürü Kreutner, böylece sistem bileşenlerini, arıza yapmadan ve sistemin tüm parçalarını bozmadan değiştirebildiklerinin altını çizdi. Valf adasının güvenlik konseptinden çok etkilendiklerini kaydeden Forsberg ise CPX’in farklı basınç bölgelerini ve müdahale gerektiğinde egzoz bölgelerini çalıştırmaya imkan tanıdığını kaydetti. 

GÜVENİLİR ELEKTROT FREZELEME

Festo, statik kaynak tabancaları için, 150 nokta kaynağını tamamladıktan sonra elektrot frezeleme cihazını elektrotlara getiren, ABB'nin şartnamelerine uygun döner bir kol geliştirdi. Bu döner kol Festo ESBF elektrikli silindirleri tarafından hassas bir şekilde konumlandırılırken, güç, EMMS step motoru aracılığıyla sağlanıyor. Bu çözüm ile Festo, devir süresini yarıdan fazla kısaltmayı başardı.

1 ADEDE KADAR ESNEKLİK

Araç imalatında yeni bir çağ başlatan Scania’da tamamen otomatik sistem, tek bir montaj hattında 1 adete kadar işlem yapılmasına olanak sağlayacak bir esnekliğe sahip. Bu seviyedeki otomasyon ile kaporta bölümü, Endüstri 4.0 doğrultusunda yoluna hızla devam ediyor.