banner571
x

İSO VE ENOSAD, kimya, plastik/kauçukta dijital dönüşümle devam etti

İstanbul Sanayi Odası ve ENOSAD tarafından düzenlenen webinar dizisi, “Kimyasal Ürünler, Plastik ve Kauçuk Ürünleri Sanayii”nde dijital dönüşüm ile devam etti.

İSO VE ENOSAD, kimya, plastik/kauçukta dijital dönüşümle devam etti
Dergi

İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından, Endüstriyel Otomasyon Sanayicileri Derneği’nin (ENOSAD) katkıları ve İAS Yazılım iş birliği ile düzenlenen webinar dizisinin dördüncüsünde “Kimyasal Ürünler, Plastik ve Kauçuk Ürünleri Sanayii”nde dijital dönüşüm, uygulama alanları ve çözümleri konuşuldu. 

Teknoloji Girişimcisi & Teknoloji ve İnovasyon Danışmanı Ergi Şener’in moderatörlüğünü üstlendiği webinara; IAS Yazılım Genel Müdürü Bahtiyar Tan, İletişim Yazılım Yönetim Kurulu Başkanı Tuncer Hatunoğlu ve EKMOB Saha Ekip Yönetimi Kurucu Ortağı Sunay Şener konuşmacı olarak katıldı.

“ENDÜSTRİ 4.0, BİRKAÇ KAVRAMDAN OLUŞUYOR”

IAS Yazılım Genel Müdürü Bahtiyar Tan, “IoT, yapay zeka, veri analitiği, büyük veri, bulut üzerinde çalışmak gibi konular üzerinde çalışıyor ve geliştirmelerimize devam ediyoruz. Dolayısıyla Endüstri 4.0 dediğimiz kavram, var olan birkaç kavramı bir araya getirerek yeni bir bakış açısı sunuyor. Biz de 30 yıldır bunu düşünerek esnek bir sistem kurduk. Çeşitli sektörlerden çeşitli büyüklüklere ve farklı süreç olgunluklarına sahip firmalara, hızlı ve verimli çözümler üretecek bir altyapı üzerinde çalıştık. Bugün geldiğimiz noktada, bu altyapıdan ve üzerine kurulu olan caniasERP’den bütün müşterilerimiz faydalanıyor.”

Tan, dijital dönüşümün, verim artışını sağlamaktan, insan kaynaklı hataların önüne geçmekten, mevcut süreci izlemekten daha fazlası olduğunu söyleyerek, “Müşterinin talebine özel ürünlerin çok daha verimli bir şekilde üretilmesi, çeşitli varyasyonlarda ürünler üretebiliyor olmak, üretim sürecindeki her şeyin gerçek zamanlı olarak hem izlenebilmesi hem de kendi inisiyatifiyle hareket edebilmesi gibi çok ileri noktalara gidebiliyor.” şeklinde konuştu.

“FAALİYET ALANLARINA GÖRE ÇÖZÜMLER ÜRETMELİLER”

İzmir, İstanbul, Bursa ve yurt dışında özellikle plastik-kauçuk ve otomotiv yan sanayine çalışan plastik sektöründen müşterileri olduğunu belirten Tan, sektörün dijitalleşmesine ilişkin ise şunları söyledi: “Firmalar, gidecekleri noktayı iyi belirledikten sonra hangi makinaları, protokolleri kullandıkları önem kazanıyor. Faaliyet gösterdikleri sektöre özel kullandıkları makinalar, protokoller doğrultusunda bir çözüm kurgulamaları gerekir. ERP ve diğer katmanlarla entegrasyon kilit önem taşıyor. Dolayısıyla faaliyet alanları çerçevesinde kullanmak durumunda oldukları ekipmanı, insan kaynağını da göz önüne alarak çözümler üretmeleri ve yol arkadaşları seçmeleri gerekiyor.”

“VERİMLİLİK, HER AN ÖLÇÜLEBİLMELİ VE İYİLEŞTİRME SAĞLANMALI”

Verimliliğin bütün işletmenin sorumluluğunda olduğunun altını çizen İletişim Yazılım Yönetim Kurulu Başkanı Tuncer Hatunoğlu, verimliliğin her an ölçülebilmesinden, teknolojilerle, fayda-maliyet analizleri ve iyileştirme projeleriyle artırılması gerekliliğinden bahsetti.

Üretimin her aşamasındaki kayıplara dikkat edilmesinin önemine değinen Hatunoğlu, hammaddenin takibinin sağlanmasına işaret ederek şöyle konuştu: “Gelen hammaddeyi lot bazında barkodlayarak veya RFID’lerle stok sahasına doğru bir şekilde alıp üretim esnasında bunları doğru miktarlarda alıp karışım esnasından itibaren raf ömrünü izleyerek üretime öyle çıkılması gerekir. Ek olarak, bunu yaparken hangi mallarda hangi üretimde hangi reçeteler arka tarafta kullanılıyorsa, üretimden kaliteden geri dönen geribildirimlerle arkada bir yapay zeka uygulamasıyla reçeteleri devamlı güncelleyebilecek, doğrulatabilecek sistemlere geçmeniz lazım.”

UÇTAN UCA İZLENEBİLİRLİK VE KALİTE PARAMETRELERİ

Kauçuk ve plastik sektörlerinden darboğaz örnekleri veren Hatunoğlu, işletmelerin uçtan uca izlenebilirlik ve kalite parametrelerini birleştirmeleri gerektiğine dikkat çekti ve “Sistemin öğrenen yapıda olması, uzman sistemler olması gerekiyor. Üretimin tasarımından, üretime ve sevkiyata kadar her aşamada bu çok önemli.” dedi. 

“İNSANDAN BAĞIMSIZ OLARAK HAREKET EDEBİLMELİ” 

EKMOB Saha Ekip Yönetimi Kurucu Ortağı Sunay Şener, dijital dönüşümde veri üretmenin önemini vurgulayarak, şunları kaydetti: “Dijital dönüşümde veriyi üretmediğiniz sürece, bir şey göremezsiniz yani rakamsal olarak birtakım bilgilerin gelmesi lazım. O veri geldiğinde, optimizasyon yapmanız gerekiyor. Dönüşüm dediğimiz kısım bence burası. Dijital kaynakları bir yerde koyuyorsunuz, önünüze veriler çıkıyor. Yönetim olarak buraya baktığınızda neyi yanlış ya da doğru yaptığınızı algılıyorsunuz ve süreci optimize ediyorsunuz. Bu çok zor bir şey.”  

İnsanlık tarihinde her dönem farklı krizlerin bulunduğunu belirten Şener, söz konusu krizlerde dijital kaynaklar ne kadar güçlüyse, o krize o kadar çok hazırlıklı yakalanıldığını ifade etti. 

Kimya sektöründen örnek veren ve deneyimlerini aktaran Şener, sürecin insandan bağımsız olarak hareket etmesi gerekliliğinden söz ederek sürecin sürdürülebilir ve kontrol edilebilir olmasının önemini dile getirdi.  

“BİREYSEL HAFIZALARI, KURUMSALA DÖNÜŞTÜRÜYORUZ”

Satış ekiplerinin bireysel hafızalar olduğunu, onlardan aldıkları datalarla kurumsal hafızalar oluşturmaya çalıştıklarını anlatan Şener, “EKMOB olarak, doğru verinin firmaya akmasını ve bireysel hafızadan bir kurumsal satış hafızası oluşturup bunu sürdürebilir bir operasyon olarak sunmaya çalışıyoruz.” dedi.

“ANA METALLER SANAYİİ” İLE SÜRECEK

İSO, ENOSAD ve IAS Yazılım iş birliğiyle, farklı sektörlerde dijital uygulamaların alanında uzman isimlerle konuşulacağı webinar dizisinin beşincisi, 30 Haziran’daki “Ana Metaller Sanayii” ile devam edecek. 

Teknoloji Girişimcisi & Teknoloji ve İnovasyon Danışmanı Ergi Şener’in moderatör olarak yer alacağı webinara; IAS Yazılım Genel Müdürü Hakan Özkara, İletişim Yazılım Yönetim Kurulu Başkanı Tuncer Hatunoğlu ve Entek Otomasyon Yönetim Kurulu Üyesi Sami Özkan Dibek katılacak.

Webinarlara katılmak isteyenler, İSO’nun web adresi üzerinden ücretsiz kayıt yaptırabiliyor.

Güncelleme Tarihi: 29 Haziran 2020, 21:18
YORUM EKLE

Endüstri 4.0

Markaküpü

Dergiler
Partnerler