Mitsubishi Electric Fabrika Otomasyon Sistemleri Ürün Yönetimi ve Pazarlama Birim Müdürü Tolga Bizelyapay zeka ile ürün-yaşam döngüsünü esnek hale getirdikleri teknolojinin IoT sayesinde evde kullanılan çamaşır makinasının üst komşununkiyle arada insan olmadan iletişime geçebileceğini belirtti.

"e-F@CTORY İLE DEĞİŞİME CEVAP VERİYORUZ"

Firma, Innopark Konya Teknoloji Geliştirme Bölgesi tarafından online olarak düzenlenen 2. Uluslararası Dijital Endüstri Uygulamaları ve Dijital Dönüşüm Yönetimi Sempozyumu’nda sektör paydaşlarıyla bir araya geldi. Etkinlik kapsamında "Fabrikaların Dijital Dönüşümü ve İleri Robot Teknolojileri" isimli bir sunum gerçekleştiren Tolga Bizel, sunumunda üretim bantlarındaki alışılagelmiş konvansiyonel yöntemlerin geride kaldığını ifade etti.

Bilhassa küresel salgın ile büyük bir hız kazanan tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını değişmesine dikkat çeken Bizel, "Saatlerce vitrin gezmek yerine online platformlar üzerinden alışveriş yapar hale geldik. Artık çok hızlı ve esnek bir şekilde kararlarımızı değiştirip satın alıyoruz ve aldığımız ürünün çok hızlı bir şekilde elimize ulaşmasını istiyoruz. Biz firma olarak bu değişime cevap verecek çözümü kendi fabrikalarımızda 2003 yılından beri kullanıyoruz. e-F@ctory konseptimiz, fabrikalardaki tüm mevcut nesnelerin birbiriyle etkileşimde olmasını ve gerçek zamanlı olarak eşleştirilmesini sağlıyor." diye konuştu.

"TÜKETİCİ ALIŞKANLIKLARINA GÖRE ESNEK FORM KAZANIYOR"

Söz konusun konseptin temelini birçok analitiğin yapay zeka alt yapısının oluşturduğunu aktaran Bizel, "İlgili fabrikanın içinde fiziksel bir üretim bandı, sanal bir portalda ise birebir ve gerçek zamanlı olarak çalışan bir simülasyon bulunuyor. Fiziksel üretim bandında ürettiğimiz robotlar, sensörler, paneller, PLC’ler, hibrit cobotlar ve diğer birçok teknolojimiz yer alıyor. Sanal portalda ise tüketicinin yaşamsal döngü içinde geçirdiği değişimlere göre gerçek zamanlı olarak uyum sağlayabilen, esnek bir fabrika bulunuyor." dedi.

“ENDÜSTRİ 4.0’A ADIM ATMAK  İSTEYENLER İÇİN ANAHTAR KONUMDAYIZ” “ENDÜSTRİ 4.0’A ADIM ATMAK İSTEYENLER İÇİN ANAHTAR KONUMDAYIZ”

Bizel, içerisinde yapay zeka teknolojilerinin olduğu fabrika entegrasyonunun, tüketicilerin değişen beklenti ve satın alma reflekslerine göre esnek bir form kazanabildiğini söyledi.

"TÜKETİCİYİ ANLAYABİLME ÖZGÜRLÜĞÜ SUNUYOR"

Bizel, üretim tesislerindeki her aygıtın kendine özgü sesler çıkardığını ve bu seslerin anlamlandırıldığında tesislerdeki esnekliğe katkıda bulunduğuna dikkat çekerek, bu bağlamda kullandıkları teknolojiden bahsetti:

"Fabrikalardaki ekipmanların çıkardığı titreşimleri değerlendirip raporlayan bir ses analizi programı kullanıyoruz. Böylece yeni endüstri çağında yapay zeka ile ürün-yaşam döngüsünü esnek hale getiriyoruz. Yapay zeka teknolojileriyle elde ettiğimiz bu veriler, farklı faaliyet alanları için tüketiciyi anlayabilme özgürlüğü sunuyor." şeklinde konuştu.

Evlerde kullanılan çamaşır makinalarından örnek veren Bizel, söz konusu makinaların artık kullanıcılarla iletişim kurabileceğini, kullanım şekline kendi kendine karar verebileceğini ve hatta IoT ile üst komşunun çamaşır makinasıyla insan bağımsız olarak iletişime geçebileceğini ve tecrübelerini paylaşabileceğini ifade etti.