İlk akıllı otoyollar neden Çin’de yapılacak?

IML Fraunhofer Türkiye Sorumlusu Dr. Şevket Akınlar, akıllı teknoloji yatırımları ve elektrikli araç patent başvurularıyla öne çıkan Çin’in ilk akıllı otoyollara imzasını atacağını söyledi. 

İlk akıllı otoyollar neden Çin’de yapılacak?
ST Endüstri  Radyo

Akıllı teknolojilerde yaptığı yatırımlar ve elektrikli araçlar için yaptığı patent başvuruları ile öne çıkan Çin’in elindeki güçlerle ilgili önemli bilgiler veren IML Fraunhofer Türkiye Sorumlusu Dr. Şevket Akınlar, akıllı otoyolların neden ilk önce Çin’de yapılacağı görüşüne vardıklarını açıkladı.  

Dünya genelinde otomatik araçların yükselişi, daha güvenli ve daha verimli bir sürüş ortamı oluşturmak için sensörler, güneş panelleri ve yazılım gibi teknolojilerin tüm konumlarını kapsayan akıllı otoyollar fikrinin son zamanlarda çok fazla öne çıktığını söyleyen IML Fraunhofer Türkiye Sorumlusu Dr. Şevket Akınlar, “Çin, Doğu Zhejiang eyaletinde 161 kilometrelik akıllı bir yol inşa etmeyi planladığını açıklayan ilk ülkelerden birisi” dedi.

DÜNYANIN İLK GERÇEK AKILLI OTOYOLU

Sensörler ile izlenen özerk sürüşü desteklemek adına güneş panellerinin altyapıya eklendiğini söyleyen Akınlar, Çinli bilim adamlarının akıllı otoyolların temel bileşeni olan güneş enerjisi sektöründe inovasyona devam ederek organik güneş pillerinde yüzde 17,3 güç dönüşüm verimliliği elde ettiklerini söyledi. Dr. Şevket Akınlar tüm bu verilere dayanarak, dünyanın ilk gerçek akıllı otoyolunun Çin'de olacağı sonucuna vardıklarını ve Çin’in, akıllı teknolojiyi mevcut trafik altyapısına tam olarak entegre etmenin yolunu da açtığını söyledi. 
 

Güncelleme Tarihi: 06 Şubat 2019, 11:22
Endüstri 4.0
YORUM EKLE

ST Endüstri Radyo

Univera

Dergiler
Partnerler