Doruk Otomasyon Ar-Ge Direktörü Dr. Mustafa Can Öztürk, tamamen müşteri odaklı bir firma olduklarını ve Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Yapay Zeka (AI) uygulamalarını kullanıcılarıyla birlikte geliştirdiklerini söyledi. 

DORUK, SANAYİCİLERİN HAYATINI KOLAYLAŞTIRAN ÇÖZÜMLER SUNUYOR

Anahtar teknoloji olarak gördükleri AR’ın işletmelere çok fazla esneklik sağladığını dile getiren Öztürk, “Üretim şefleri, operatörler ve teknisyenler üretim alanında dolaşırken akıllı telefon, tablet veya AR gözlükleriyle ilgili makinanın tüm verilerine gerçek zamanlı ve kişiselleştirilmiş olarak ulaşabilme imkanına sahip oluyorlar. Bu bizim için bir başlangıç. Biz AR’ı, bakım ve montaj operasyonları, depodaki doğru seçimin yapılması gibi konularda da kullanmayı amaçlıyoruz.” diye konuştu.

PROMANAGE’IN YOL HARİTASI 

AI teknolojisi ile ilgili uygulamalarından bahseden Öztürk, ProManage (Üretim Yönetim Sistemi) kullanıcılarının reaktiflikten proaktif olmaya geçtiğini vurgulayarak, “Kullanıcılarımız sistematik olarak verilerini ölçebiliyorlar, KPI’larını takip edebiliyorlar ve sürekli geliştirme yapıyorlar. Bunun bir sonraki aşaması prediktif olmak; bakım olması ya da arıza durumunu önceden tahmin edebilirsek arıza olmadan önleyebiliyoruz. Böylece asla duruş ya da kalite problemi yaşanmıyor.” dedi. 

Kullanıcılarını proaktiflikten prediktif olmaya doğru ilerlemelerini amaçladıklarını kaydeden Öztürk, “Bunun için üretim verilerinin, yani ProManage gibi bir uygulamaya sahip olunması gerekiyor. Onun ötesinde çok farklı kaynaktan verilerin toplanmasına ihtiyaç var. ProManage ProData ürünümüz ile proses verilerini OPC server ya da farklı protokoller üzerinden toplayabiliyoruz. Onu üretim verileriyle birlikte değerlendirdiğimiz zaman ve yeterince verimiz var ise, arıza ya da kalite problemi öncesinde gidişatını öğrenip aynı problemin bir kez daha yaşanması halinde onu önceden öngörebiliyoruz.” dedi.
Prediktifliğin bir sonraki aşamasının da preskriptiflik olduğunu ifade eden Öztürk, şunları kaydetti: “Biz artık yalnız öngörmüyoruz, aynı zamanda kullanıcımıza ne yapması gerektiğini de söylüyoruz. Örneğin bir arıza oluşacak diyoruz ki, ‘Şu motordaki şu kayışı değiştir.’ Böylece otonom sistemlere dönüşüyor. Bizim vizyonumuz bu yönde ilerlemek.”