Doruk Otomasyon Satış Sonrası Teknik Hizmetler Müdürü Ali Eren, ProMANAGE Üretim Yönetim Sistemi’nin uzun vadeli sürdürülebilirliği ve sistemden en yüksek faydanın sağlanabilmesi için Yenilemeli Bakım Anlaşması çerçevesinde yeniliklerin yayınlandığını, danışmanlık hizmetleri ve risk yönetimi sunulduğunu şöyle anlattı.

YENİLİKLER YAYGINLAŞTIRILIYOR

ProMANAGE Üretim Yönetim Sistemi, inovasyon ekibince sürekli geliştirilerek sisteme yeni işlevler kazandırılıyor. Gelişen teknolojilere göre yenilenmiş sistemin, kullanıcılarda da güncelliğini koruması için yılda 4 kez periyodik güncelleme yapılarak yenilikler yaygınlaştırılıyor. ProMANAGE Üretim Yönetim Sistemi’ne eklenen yeni özelliklerin ve Ar-Ge faaliyetlerinin bir bölümünün kazan-kazan felsefesi ile yürütüldüğünü anlatan Ali Eren, müşterilerin ilettiği istekler değerlendirilerek ve sistemin tümüne fayda sağlayacak isteklerden ilham alınarak Ar-Ge projelerinin açıldığını vurguladı.  Uygulama hayata geçtiğinde, isteği yapan firma ve diğer tüm müşteriler bu geliştirmelerden ücretsiz faydalanabiliyor.

DANIŞMANLIK HİZMETLERİNİN KAPSAMI

Bakım anlaşması kapsamındaki Serbest Mühendislik Günleri’nin, ProMANAGE Üretim Yönetim Sistemi’ni kullanan fabrika içi tüm birimlerin ortak katılımıyla en fazla faydayı sağlamasının hedeflendiğini vurgulayan Ali Eren, ziyaret kapsamında, ön çalışma doğrultusunda ProMANAGE sistemi ile ilgili ihtiyaç ve beklentilerin gözden geçirilerek, sisteme eklenen yenilikler ve ek modüller hakkında bilgi verildiğini, kullanım deneyimini artırmak adına sistem ve rapor eğitimleri düzenlendiğini vurguladı. Ali Eren, Müşteri Yorumları Formu gönderilerek, sistemi kullanan tüm birimlerin, planlama, üretim ve bakım bölümünün, kullanım düzeylerini, ihtiyaçlarını veya geliştirmek istediği alanları belirttiğini, bu bilgilere göre eğitime gelecek mühendisin belirlenip eğitim öncesi hazırlıklar yapılarak yapılandırılmış eğitim gününün organize edildiğini anlattı.

RİSKLER NASIL YÖNETİLİYOR?

ProMANAGE Üretim Yönetim Sistemi’nin sürekli ve en yüksek performansta çalışabilmesi için proaktif bakım hizmetlerinin yapıldığını anlatan Eren, bir bakım döneminde uzak erişim aracılığıyla uzman ekip tarafından gerçekleştirilen hizmetleri; Net PC performans/Log kontrolü, Listeleme ve raporlama süre kontrolü, Oracle sunucu kontrolü, Oracle Veri Tabanı geçersiz nesne/görüntü kontrolü, Oracle parametreleri kontrolü, Oracle index derlemesi, Veri Tabanı performansını artırmak için veri temizliğinin yapılması şeklinde özetledi.

Kontroller sonucunda tespit edilen hatalar ve iyileştirilmesi gereken alanlarla ilgili raporların hazırlanarak, bunların müşteriyle paylaşıldığını ve iyileştirici faaliyetler için gerekli aksiyonların alındığını söyleyen Eren, Oracle Veri Tabanı’nın çökmesi veya arızalanması gibi donanım kaynaklı beklenmedik durumlarda bakım anlaşması kapsamında sistemin kurtarılıp, yeniden Oracle kurulumu yapılarak, sistemin en son yedek alınan zamana geri yüklendiğini açıkladı.